Microsoft testuje płatną wersję Outlook.com z własną domeną
Usługi pocztowy internetowej rozwijają się bardzo dynamicznie i te najbardziej rozbudowane od dawna nie służą już tylko do wymiany wiadomości, ale stanowią ponadto naszych osobistych asystentów z notatkami, kalendarzem i całą listą kontaktów. Microsoft również posiada taką usługę w swojej ofercie, a jest nią poczta internetowa Outlook.com udostępniana za darmo. Jak jednak informuje serwis ZDNet, firma testuje obecnie nowy wariant premium, który miałby zwiększać jej możliwości i umożliwiać klientom korzystanie z własnych domen w ramach tworzonych skrzynek internetowych. Nie jest to rozwiązanie kompletnie nowe, Microsoft już kiedyś oferował coś takiego… tyle tylko, że wtedy z usługi mogliśmy korzystać bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Czasy takie jednak się skończyły, nie tylko w Microsofcie zresztą.
Nowy interfejs Outlook.com powoli trafia do użytkowników.
Serwis Outlook.com można zdecydowanie nazwać produktem udanym – oczywiście nie każdemu będzie on odpowiadał, niektórzy stwierdzą, że lepszy jest Gmail, inni pozostaną przy desktopowych aplikacjach, niemniej funkcjonalności usłudze odmówić nie możemy. Integruje się ona z całym kontem Microsoft, umożliwia synchronizację kontaktów i kalendarzy, dostęp do chmury internetowej OneDrive, a także wykonywanie rozmów z użytkownikami komunikatora Skype. Microsoft obecnie przełącza użytkowników Outlooka na konta nowego typu, które były testowane od ubiegłego roku i które posiadają nowy interfejs. Oprócz tego testuje i analizuje opcję wprowadzenia pakietu premium, w którym moglibyśmy do konta podpiąć własną domenę i utworzyć skrzynki właśnie w niej.
Jak na razie nie znamy cen tego typu dodatków, nieznane są także dokładnie możliwości usługi. Microsoft już teraz oferuje coś takiego w ramach biznesowych pakietów Office 365, ale dla większości zwykłych użytkowników mogą być one zbyt drogie. Trzeba natomiast nadmienić, że jeszcze kilka lat temu każdy mógł korzystać ze skrzynek Hotmail (dawna nazwa Outlooka) za darmo. W ramach usługi Live Domains firma oferowała możliwość podpięcia własnej domeny i utworzenia nawet 1000 darmowych kont – wszystkie z obsługą komunikatora MSN, wszystkie z dostępem do chmury SkyDrive i wszystkie w naszej domenie. Administrator usługi mógł nawet nieco ją „brandować” dodając własną nazwę i logo. Była to więc wygodna opcja dla przedsiębiorstw i różnych hobbystycznych projektów.
Microsoft i Google oferowały kiedyś taką usługę bez żadnych opłat. Teraz konieczne jest wykupienie abonamentu.
Całość została zastąpiona płatnym Office 365. Podobnie postąpiło i Google, które kiedyś umożliwiało korzystanie z bezpłatnego planu Aplikacji Google z własnymi domenami. Od jakiegoś czasu wersja darmowa nie jest już dostępna i zainteresowani takimi możliwościami klienci mogą rozważyć jedynie subskrypcję płatnej wersji. Sytuacja przedstawia się więc nieco dziwnie – coś, co kiedyś było dostępne za darmo, powróci w nowej i miejmy nadzieję udoskonalonej formie. Bezpłatne już jednak niestety nie będzie.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57