Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego

Natan Faleńczyk | 23-03-2023 00:20 |

Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznegoNa trwającym obecnie wydarzeniu GDC 2023 (Game Developers Conference) przedsiębiorstwo Epic Games pokazało demo technologiczne nowej wersji Unreal Engine oznaczone jako 5.2. Skupiono się w nim głównie na oddziaływaniu poszczególnych elementów gry na siebie, realistycznej symulacji wody czy też funkcjach związanych ze światami generowanymi proceduralnie. Trzeba przyznać, że pokaz robi naprawdę dobre wrażenie. I to nie tylko wizualne.

Epic Games zaprezentowało właśnie możliwości następnej wersji 5.2 swojego autorskiego silnika graficznego Unreal Engine. Nowości jest całkiem sporo.

Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego [1]

Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5

Na początku prezentacji widzimy elektryczny samochód osobowy Rivian R1T. To właśnie nim poruszano się po zbudowanym proceduralnie świecie. Jeśli zatrzymamy się na chwilę przy aspekcie wizualnym, to trzeba przyznać, że całość zrealizowana jest na naprawdę dobrym poziomie. Przy jeździe próbnej po dżungli widzimy, jak auto najeżdża na pojedyncze kamienie, które natychmiast odskakują spod kół. Tak samo jest z roślinnością, która wręcz się ugina pod kołami pojazdu. Widać, że świat jest bardzo szczegółowy, a jego elementy ściśle ze sobą współgrają i zachodzą pomiędzy nimi naturalne interakcje. Pokazana jest również symulacja wody w czasie rzeczywistym, która również jest na wysokim poziomie. Twórcy silnika graficznego starali się odwzorować, jak zachowuje się zawieszenie samochodu oraz jak poszczególne koła są poruszane za pomocą napędu elektrycznego. Wszystko to za sprawą systemu fizyki, jakim jest Chaos. Wspomniano również, że przy wykorzystaniu tego systemu udało się zasymulować zachowanie opon (ich deformację) pod wpływem nacisku na teren.

Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego [2]

Path Tracing w Cyberpunk 2077 będzie dostępny dla graczy już w kwietniu. Zbliża się premiera Ray Tracing: Overdrive Mode

Rivian R1T zbudowany został z 71 milionów poligonów. Bardziej jednak zaskakuje to, że cały model jest generowany w czasie rzeczywistym. Udało się to osiągnąć za pomocą technologii Nanite. Nowością jest też nowy materiał "Substrate" wykorzystywany do struktury modeli. W tym momencie prezentacji na pojeździe przedstawiona zostaje warstwa opalu, na którym widać poszczególne odbicia oraz charakterystyczną opalizację. Po dodaniu na opal warstwy pyłu i błota, od razu widać zmiany w zachowaniu materiału. Następne zaprezentowano eksperymentalne narzędzie do elastycznego tworzenia świata. Po dodaniu nowego elementu do naszego środowiska, od razu można zauważyć, jak zaczyna z nim współgrać poprzez dostosowanie się do niego. Robi to duże wrażenie. Dodana została również możliwość większej manipulacji tymi elementami.

Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego [3]Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego [4]Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego [5]Unreal Engine 5.2 - na GDC 2023 pokazano demo technologiczne najnowszej wersji silnika graficznego [6]

AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine

Nowe proceduralne narzędzia mają pozwolić na jeszcze szybsze tworzenie terenu i większą kontrolę nad tym, co się dzieje. Pokazano, jak za pomocą wręcz błyskawicznej zmiany można dostosować świat pod względem ilości drzew oraz innych elementów wchodzących w jego skład. Proceduralne utworzone środowiska mają być teraz bardziej zróżnicowane i tętniące życiem. Tworzenie bowiem nie opiera się tylko na dodaniu skał lub drzew, ale również mgły, ptaków, różnego rodzaju robaków i wszystkiego, co pomoże bardziej ożywić świat. Cała prezentacja oparta była na maszynie wyposażonej w procesor Intel Core i9-13900K oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 4090. Zapewne na wykorzystanie tego, co można zobaczyć na demie technologicznym, przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale zapowiada się całkiem obiecująco.

Źródło: TechPowerUp
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 39

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.