Path Tracing w Cyberpunk 2077 będzie dostępny dla graczy już w kwietniu. Zbliża się premiera Ray Tracing: Overdrive Mode
Jakiś czas temu na stronie GDC (Game Developers Conference) pojawiła się agenda dotycząca prezentacji Path Tracingu (oficjalnie określanego jako Ray Tracing: Overdrive Mode) w grze Cyberpunk 2077. Prezentacja zaplanowana została na dzisiaj i brali w niej udział zarówno przedstawiciele z CD Projekt RED jak również NVIDII. Pokaz odbył się jednak za zamkniętymi drzwiami, jednak gracze nie będą musieli długo czekać by samemu sprawdzić "pełną implementację Ray Tracingu". NVIDIA na swoim blogu potwierdziła datę premiery nowej wersji.
Ray Tracing: Overdrive Mode (czyli po prostu Path Tracing) zawita do Cyberpunka 2077 już 11 kwietnia.
Path Tracing (określany przez NVIDIĘ mianem pełnej implementacji Ray Tracingu), trafi do Cyberpunka 2077 już 11 kwietnia, w więc dzień po Świętach Wielkanocnych. W podobnym okresie ma zadebiutować również karta graficzna GeForce RTX 4070, więc producent najwyraźniej chce wypromować oba wydarzenia w podobnym okresie czasu. Na blogu NVIDII pojawił się dokładny termin, który także potwierdziliśmy w polskim oddziale firmy. Tego dnia zadebiutuje aktualizacja dodająca tryb Ray Tracing: Overdrive Mode. Nie wszyscy jednak skorzystają z możliwości, jakie da Path Tracing w Cyberpunku 2077.
Ray Tracing: Overdrive Mode będzie połączony bowiem z implementacją SER (Shader Execution Reordering), który został wprowadzony wraz z architekturą Ada Lovelace w kartach graficznych GeForce RTX 4000. Do tego dochodzi również wykorzystanie DLSS 3 dla zwiększenia wydajności. Aby uzyskać wysokiej jakości obraz (Path Tracing charakteryzuje się bowiem większą ilością szumów w porównaniu do mniej zaawansowanego Ray Tracingu), tryb RT: Overdrive Mode otrzyma również pakiet "NVIDIA Real-Time Denoisers (NRD)", którego celem jest oczywiście odszumianie z zachowaniem odpowiedniej jakości obrazu. Zapewne bliżej 11 kwietnia otrzymamy więcej materiałów z prezentacją nowej wersji Cyberpunka 2077, jednak na razie musi nam wystarczyć opublikowany przez NVIDIĘ screen powyżej.