Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

fizyka

GTA 6 - fizyka w grze ma zostać podniesiona do poziomu nieosiągalnego dla innych produkcji

GTA 6 - fizyka w grze ma zostać podniesiona do poziomu nieosiągalnego dla innych produkcji

Rockstar Games nieustannie milczy w temacie oficjalnej zapowiedzi nowej części Grand Theft Auto. Ostatnie potwierdzenie pochodzi z września 2022 roku, kiedy to nastąpił atak hakerski na serwery firmy. W kolejnych miesiącach z kolei wydawca - Take Two - kilkukrotnie dał jasno do zrozumienia, że nowe GTA zostanie wydane w roku fiskalnym 2025, a więc w okresie pomiędzy kwietniem 2024 a marcem 2025. O ile nadal nie wiemy kiedy gra faktycznie zostanie zapowiedziana, o tyle w sieci co jakiś czas pojawiają się...

AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?

AMD FEMFX - nowe biblioteki do obliczeń fizyki. Rywal dla PhysX?

Na przestrzeni ostatnich lat w grach wideo zmieniło się całkiem sporo. Przede wszystkim wiele produkcji wygląda dziś fantastycznie i w wielu przypadkach możemy zastanawiać się, czy wykonany zrzut ekranu nie jest aby przypadkiem zdjęciem z rzeczywistości. Niestety, sama rozgrywka bardzo rzadko już przypomina realny świat, a to głównie za sprawą przeciętnej fizyki, która powoduje, że wiele różnych elementów otoczenia jest właściwie nie do ruszenia. Na szczęście jednak pojawiła się nadzieja,...

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika Frostbite

EA DICE prezentuje nowe możliwości silnika Frostbite

Dotychczas pojedynek na symulację złożonej fizyki zachowania włosów i futer był domeną dwóch firm NVIDII i HairWorks, zastosowanego na przykład w Wiedźminie 3 oraz AMD z PureHair/TressFX Hair, który stał się podstawowym rendererem włosów w najnowszym Tomb Raiderze. Teraz do gry wkracza EA DICE ze swoim silnikiem Frostbite (stojącym m.in. za Anthem i Battlefieldem V) oraz jego nowym modułem, który w nadchodzących edycjach engine’u zajmie się symulacja fizyki futerkowej. Oczywiście zawsze może...

15 lat biegania po plaży z karabinem - Historia serii Far Cry

15 lat biegania po plaży z karabinem - Historia serii Far Cry

Historia, która zaczyna się jak wstęp do naszpikowanej tajemnicami strzelaniny: były członek Special Forces dorabia sobie na emeryturze przewożąc ludzi łodzią gdzieś na Południowym Pacyfiku. Wynajęty przez reporterkę, Valerię Constantine, ma po kryjomu dostarczyć ja na jedną z nieodkrytych wysp Mikronezji, na której zachowały się ruiny budynków z okresu II wojny światowej. Wyprawa, która zapowiadała się jak typowe zadanie realizowane przez Jacka Carvera codziennie, kończy się ostrzałem i długotrwałym...

Myślące domy, Netflix, tablety: on przewidział to 20 lat temu

Myślące domy, Netflix, tablety: on przewidział to 20 lat temu

Futurologia to niezwykła dziedzina nauki. Zajmuje się przewidywaniem i prognozowaniem przyszłości. Innymi słowy, na podstawie teraźniejszości próbuje oszacować jak wyglądać będzie nasze jutro. Takie zaglądanie w przyszłość dotyczy m.in. kultury, geopolityki czy gospodarki, jednak chyba najciekawszą dziedziną, w której myszkują futurolodzy jest szeroko pojęta technologia. Jednym z podstawowych praw, na jakim bazuje owa nauka, jest chociażby prawo Moore'a, które mówi o tym, że liczba tranzystorów...

Crysis liczy sobie 10 lat - rocznicowy mini-test wydajności

Crysis liczy sobie 10 lat  - rocznicowy mini-test wydajności

Zakładaj kombinezon i ruszaj w drogę! Właśnie minęło dziesięć lat od momentu wydania gry, która solidnie nadwyrężyła karty graficzne oraz wskazała, jak wiele znaczy fizyka w rozgrywce. Niemiecki Crytek stworzył produkcję na autorskim silniku CryEngine 2, który dokładnie dekadę temu był prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym narzędziem odpowiedzialnym za wyświetlanie grafiki i przetwarzanie fizyki. Teoretycznie CryEngine 2, zgodnie z intencjami autorów Crysis, miał działać na kilkuletnich komputerach...

Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela

Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela

Rynek gier komputerowych cały czas się rozwija, aczkolwiek tak jak w przypadku wielu produktów, firmy nie zawsze chcą korzystać z innowacji i oferować klientom coś nowego. W przypadku producentów gier komputerowych przykładów ignorancji wobec klientów jest wiele - najczęściej można tutaj mówić o pewnych niedopatrzeniach skutkujących pojawieniem się setek błędów w gotowych produktach sprzedawanych, ale nietrudno wskazać także przykłady niewykorzystania dostępnych rozwiązań w celu stworzenia...

Ageia lepsza od konkurencji

Ageia lepsza od konkurencji

Anonimowy informator Theinquirer.net stwierdził że wsparcie obliczeń fizyki w grach przez kartę graficzną nie jest w stanie konkurować z Ageia Physics. Zarówno ATI jak i Nvidia promują tego typu rozwiązania, które mają być dostępne w najbliższej przyszłości. ATI proponuje użycie trzeciej karty graficznej dedykowanej jedynie obliczaniu fizyki. Informator próbował zaimplementować fizykę na kartach ATI i Nvidii, i okazało się że wsparcie jest jedynie kosmetyczne. Poziom fizyki możliwy do uzyskania...

Tagi:
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.