Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

silnik

Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów

Unity zamyka 14 biur na świecie. Zwolnienia są pokłosiem ostatniej afery związanej z podniesieniem opłat dla deweloperów

Dwa miesiące temu firma Unity podjęła decyzję, że od 1 stycznia 2024 roku deweloperzy wykorzystujący silnik Unity, po przekroczeniu odpowiednich progów, będą musieli płacić nawet 0,20 USD za każdą nową instalację opracowanej przez siebie gry. Miało to na celu podreperowanie finansów firmy, ale po buncie ze strony deweloperów z pomysłu się wycofano. Niestety Unity musiało więc poszukać oszczędności gdzie indziej - w zwolnieniach pracowników.

GTA 6 - fizyka w grze ma zostać podniesiona do poziomu nieosiągalnego dla innych produkcji

GTA 6 - fizyka w grze ma zostać podniesiona do poziomu nieosiągalnego dla innych produkcji

Rockstar Games nieustannie milczy w temacie oficjalnej zapowiedzi nowej części Grand Theft Auto. Ostatnie potwierdzenie pochodzi z września 2022 roku, kiedy to nastąpił atak hakerski na serwery firmy. W kolejnych miesiącach z kolei wydawca - Take Two - kilkukrotnie dał jasno do zrozumienia, że nowe GTA zostanie wydane w roku fiskalnym 2025, a więc w okresie pomiędzy kwietniem 2024 a marcem 2025. O ile nadal nie wiemy kiedy gra faktycznie zostanie zapowiedziana, o tyle w sieci co jakiś czas pojawiają się...

John Riccitello ustępuje ze stanowisk w Unity Technologies. To pokłosie zamieszania z nowym modelem finansowym

John Riccitello ustępuje ze stanowisk w Unity Technologies. To pokłosie zamieszania z nowym modelem finansowym

W ostatnich tygodniach Internet mocno rozgrzała informacja dotycząca zmiany modelu płatności za niezwykle popularny silnik Unity. Protesty były na tyle duże, że wycofano się z wielu kontrowersyjnych zmian. Odbudowanie szkód wizerunkowych nie jest jednak łatwe, a cała afera zostanie na długo zapamiętana. Jednym z jej efektów jest rezygnacja Johna Riccitello z funkcji prezesa Unity Technologies oraz innych stanowisk, które w spółce zajmował.

Unity przeprasza za zamieszanie wokół nowego modelu płatności za silnik. Zapowiedziano także poważne zmiany

Unity przeprasza za zamieszanie wokół nowego modelu płatności za silnik. Zapowiedziano także poważne zmiany

Niedawno ogłoszono kontrowersyjne zmiany w modelu płatności za silnik Unity. Choć miały one dotknąć jedynie około 10% deweloperów, to ich charakter był dosyć dotkliwy. Po przekroczeniu odpowiedniego progu, twórcy zostali zobowiązani do uiszczania opłat za każdą nową instalację gry. Na szczęście wiele wskazuje na to, że pod wpływem zmasowanej krytyki cały system przejdzie gruntowne zmiany, choć brakuje na razie szczegółów.

Unity Technologies zamyka swoje biura z powodu gróźb śmierci. Wszystko przez nowe zasady opłat za silnik

Unity Technologies zamyka swoje biura z powodu gróźb śmierci. Wszystko przez nowe zasady opłat za silnik

W ostatnim czasie Internet mocno rozgrzały informacje o nowym modelu płatności za niezwykle popularny silnik Unity. Firma stojąca za rozwiązaniem zdecydowała, że będzie pobierała opłaty za każdą nową instalację gry, jeśli przekroczone zostaną odpowiednie progi. Wywołało to masowe niezadowolenie ze strony deweloperów niezależnych. Sytuacja zaostrzyła się jeszcze bardziej, ponieważ pracownicy Unity Technologies zaczęli otrzymywać poważne groźby.

Unity z kontrowersyjnymi zmianami. Deweloperzy będą musieli płacić za liczbę przeprowadzonych przez graczy instalacji gry

Unity z kontrowersyjnymi zmianami. Deweloperzy będą musieli płacić za liczbę przeprowadzonych przez graczy instalacji gry

Unity to jeden z najpopularniejszych silników wykorzystywanych przez niezależnych deweloperów. Na przestrzeni lat trafił do niezliczonych produkcji. Wśród głównych zalet niewątpliwie jest brak opłat za jego użytkowanie, jeśli tylko przychody studia z tytułu wykorzystania silnika nie przekraczały w ostatnim roku 100 tys. dolarów. Firma Unity Technologies postanowiła jednak wprowadzić nowe zasady, które nie wszystkim się spodobały.

Counter-Strike: Global Offensive z rekordem na Steamie w 11 lat od premiery. Zainteresowanie sieciową strzelanką nie maleje

Counter-Strike: Global Offensive z rekordem na Steamie w 11 lat od premiery. Zainteresowanie sieciową strzelanką  nie maleje

Counter-Strike: Global Offensive to wieloosobowa, sieciowa strzelanka wydana w 2012 r. przez Valve Corporation. Jest to czwarta odsłona serii Counter-Strike i kontynuuje tradycję swoich poprzedników jako jedna z najbardziej popularnych i uznanych gier FPS na świecie. Jak się okazuje, choć minęło już 11 lat od premiery rzeczonej gry, zainteresowanie nią nie spada, a wręcz rośnie. Przed dwoma dniami CS:GO pobił wszak swój steamowy rekord aktywnych graczy. W terrorystów i antyterrorystów wcieliło się...

CS:GO na silniku Source 2 straci dotychczasowego "ducha" - twierdzi były pracownik Valve

CS:GO na silniku Source 2 straci dotychczasowego "ducha" - twierdzi były pracownik Valve

CS:GO na silniku Source 2 to tak zwana tajemnica poliszynela, a więc rzecz wciąż niezapowiedziana oficjalnie, o której to jednak wszyscy (i to od lat) wiedzą. Chwilę temu w sieci pojawiła się informacja, jakoby mapy z Counter Strike'a takie jak Lake, Overpass czy Shortdust przetestowano już na nowym silniku z dobrym skutkiem, dziś jednak do dyskusji na temat Source 2 dołącza były pracownik Valve i... nie ma w związku z tym dobrych wieści.

CS:GO – mapy Inferno, Lake, Overpass czy Shortdust rzekomo już przetestowane na silniku Source 2

CS:GO – mapy Inferno, Lake, Overpass czy Shortdust rzekomo już przetestowane na silniku Source 2

Counter-Strike: Global Offensive to gra niemłoda, a jednak ciesząca się nieustającą popularnością. O przyczynach takiego stanu rzeczy nie ma co rozprawiać, jednak warto zauważyć, że grafika jaką oferuje obecnie CS:GO, trąci już jednak przysłowiową myszką. Nikt nie zdziwiłby się wiec, gdyby Valve nareszcie wprowadziło do gry jakieś graficzne ulepszenia. I faktycznie - od jakiegoś czasu coraz częściej rozprawia się o przerzuceniu map gry na silnik Source 2.

Starfield ma sie dobrze, choć silnik gry niespecjalnie daje radę – zdradza były deweloper ze studia Bethesda

Starfield ma sie dobrze, choć silnik gry niespecjalnie daje radę – zdradza były deweloper ze studia Bethesda

Gra pt. Starfield ma się pojawić na pecetach oraz konsoli Xbox Series X/S już 11 listopada 2022. Ale mimo tak stosunkowo nieodległej daty premiery, o grze wciąż wiemy bardzo niewiele. Na szczęście jak zawsze możemy liczyć na doniesienia nieoficjalne. W tym wypadku na przecieki wprost od byłego pracownika studia Bethesda. Forum Resetera, na którym były deweloper uchylił rąbka tajemnicy o grze, zdołało zweryfikować jego dane, stąd też mamy pewność, że informacje nie pochodzą od przypadkowego internauty...

The Matrix Awakens – demo technologiczne silnika Unreal Engine 5 teraz za darmo także dla posiadaczy PC

The Matrix Awakens – demo technologiczne silnika Unreal Engine 5 teraz za darmo także dla posiadaczy PC

Pod koniec minionego roku, niespodziewanie na serwerach Sony oraz Microsoftu pojawiła się tajemnicza pozycja o nazwie The Matrix Awakens. Jeszcze przed galą The Game Awards, poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat tej tajemniczej pozycji. Okazało się, że jest to technologiczne demo, mające zaprezentować możliwości silnika graficznego Unreal Engine 5, będącego jednym z ważniejszych narzędzi obecnej generacji. Podczas wspomnianej gali The Game Awards, studio Epic Games we współpracy z Warner Bros zaprezentowało...

Jak wyglądałby remake TES V: Skyrim na Unreal Engine 5? Możemy się przekonać dzięki pracom dewelopera z Myrkur Games

Jak wyglądałby remake TES V: Skyrim na Unreal Engine 5? Możemy się przekonać dzięki pracom dewelopera z Myrkur Games

Jak mógłby wyglądać remake gry The Elder Scrolls V Skyrim, gdybyśmy użyli najnowocześniejszej, dostępnej nam technologii, a więc silnika Unreal 5? Nie musimy się dłużej zastanawiać, bowiem w sieci pojawił się właśnie filmik prezentujący urzekającą lokację z gry (miasteczko Riverwood) "postawioną" na tym właśnie silniku. Konwersji podjął się deweloper ze studia Myrkur Games, Christian Gomm, publikując swoje dokonania na youtube'owym kanale Hall 00117. By zaimplementować poprawki, wykorzystano...

Starfield – Bethesda publikuje nową grafikę z gry. Sugeruje sporą różnorodność lokacji. Co jeszcze wiadomo o produkcji?

Starfield – Bethesda publikuje nową grafikę z gry. Sugeruje sporą różnorodność lokacji. Co jeszcze wiadomo o produkcji?

Starfield to zapowiedziana podczas E3 2018 gra science fiction, która zadebiutuje już 11 listopada 2022 roku na PC oraz konsoli Xbox Series X. Wokół gry tworzy się powoli coraz większy hype nie tylko dlatego, że to w zasadzie pierwsza od 25 lat, zupełnie nowa marka Bathesdy, ale także gra, która w swoich fundamentach przypominać ma inną popularną kosmiczną serię, a mianowicie Mass Effect. Obecnie o fabule Starfield nie wiemy jeszcze zbyt wiele. W zasadzie nasza ciekawość musi zaspokoić się tym, że...

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Nieco ponad rok temu studio BioWare potwierdziło, że rozpoczęto prace nad nową częścią sagi Mass Effect. Podczas gali The Game Awards w 2020 roku opublikowano tajemniczy zwiastun, który sugeruje wykorzystanie wątków zarówno z oryginalnej trylogii jak również pobocznej odsłony nazwanej Andromeda. W tym roku z kolei podczas "N7 Day", czyli święta wszystkich fanów Mass Effect, studio opublikowało nowy concept-art, przedstawiający olbrzymi krater przypominający wyglądem Getha. Choć sama fabuła z pewnością...

The Matrix Awakens - Sprawdzamy technologiczne demo silnika Unreal Engine 5 na bazie wersji dla PlayStation 5

The Matrix Awakens - Sprawdzamy technologiczne demo silnika Unreal Engine 5 na bazie wersji dla PlayStation 5

Kilka dni temu niespodziewanie na serwerach Sony oraz Microsoftu pojawiła się tajemnicza pozycja o nazwie The Matrix Awakens. Jeszcze przed galą The Game Awards, poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat tajemniczej pozycji. Mowa o technologicznym demie, mającym zaprezentować możliwości silnika graficznego Unreal Engine 5, będący jednym z ważniejszych narzędzi obecnej generacji. Podczas wspomnianej gali The Game Awards, studio Epic Games we współpracy z Warner Bros zaprezentowało zwiastun pozycji, ujawniając...

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

AMD FidelityFX Super Resolution od teraz dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine 4

Wkrótce minie 6 miesięcy od premiery pierwszej generacji techniki AMD FidelityFX Super Resolution, czyli oprogramowania, celem którego jest rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości, dzięki zaprojektowanym algorytmom. Wykorzystanie FSR ma przede wszystkim wpłynąć na znaczącą poprawę wydajności i to nie tylko na najnowszych kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, ale także starszych kartach Vega czy Polaris (ba! działa nawet na zintegrowanych układach graficznych w procesorach APU) oraz w konkurencyjnych...

Dead Space Remake w rękach reżysera Assassin's Creed Valhalla. Gracze nie wydają się być zadowoleni...

Dead Space Remake w rękach reżysera Assassin's Creed Valhalla. Gracze nie wydają się być zadowoleni...

Nieco ponad tydzień temu EA ujawniło, że pracuje nad remakiem kultowego horroru pt. Dead Space. Gra trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Produkcja budowana jest od podstaw, a za jej opracowaniem stoi studio EA Motive. To, że Elektronicy zdecydowali się na remake, nie zaś remaster (jak w przypadku Mass Effect: Legendary Edition czy Need For Speed: Hot Pursuit) nieco dziwi. Spora większość fanów Dead Space wydaje się nawet sądzić, że to właśnie remaster dużo lepiej pasowałby grze. O tym,...

Remake Dead Space trafi na PC, PS5, Xbox X oraz Xbox S. Electronic Arts zaprezentowało pierwszy zwiastun gry

Remake Dead Space trafi na PC, PS5, Xbox X oraz Xbox S. Electronic Arts zaprezentowało pierwszy zwiastun gry

Podczas EA Play Live studio Electronics Arts ujawniało, iż pracuje nad remakiem kultowego horroru Dead Space. Gra trafi na PC, Sony Play Station 5 oraz konsole Microsoft Xbox. Produkcja sygnowana świetnie rozpoznawalną wśród graczy marką budowana jest od podstaw, a za jej opracowaniem stoi Motive. Biorąc pod uwagę, że premiera Dead Space 3 miała miejsce w 2013 roku, fani z pewnością przyjmą produkcję ciepło. Bazowanie na nostalgii sprawdziło się wielokrotnie i EA nie pierwszy raz się do niej odnosi....

The Sims 5 na Unreal Engine 5 i z ray tracingiem? Sprawdź, jak mogłoby to wyglądać – fan przygotował materiał wideo

The Sims 5 na Unreal Engine 5 i z ray tracingiem? Sprawdź, jak mogłoby to wyglądać – fan przygotował materiał wideo

Chociaż tzw. Simsy nie stanowią z pewnością centrum zainteresowania naszych czytelników, to być może zaciekawi Was koncept owego symulatora życia, który jeden z fanów oparł o Unreal Engine 5 oraz śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Za przygotowanie tego materiału odpowiedzialny jest youtuber nickiem Priymak Elysium, który w swojej pracy wykorzystał darmowe assety z Epic Games Store. Z kolei do implementacji ray tracingu, Priymak Elysium użył oprogramowania Lumen. Materiał trwa niedługo, bo zaledwie...

Turcja chce wysłać rakietę na Księżyc w ciągu trzech lat. Turecki łazik wyląduje na Srebrnym Globie do 2030 roku

Turcja chce wysłać rakietę na Księżyc w ciągu trzech lat. Turecki łazik wyląduje na Srebrnym Globie do 2030 roku

Serdar Hüseyin Yildirim, prezes Tureckiej Agencji Kosmicznej (TUA), przemawiając na Global Space Exploration Conference (GLEX) 2021 w Sankt Petersburgu, omówił szczegóły narodowego programu kosmicznego, który został oficjalnie zaprezentowany przez prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana w lutym tego roku. Kamieniem milowym dla Turcji będzie wysłanie własnego łazika na Księżyc, co ma się odbyć na przełomie 2028 / 2029 roku. Co ważne, rakieta, która dostarczy rzeczony łazik, ma zostać zbudowana...

Starfield od Bethesdy z premierą w 2022 roku. Nowy trailer zapowiada grę tylko na PC i konsole Xbox Series X/S

Starfield od Bethesdy z premierą w 2022 roku. Nowy trailer zapowiada grę tylko na PC i konsole Xbox Series X/S

Pokaz Xbox Games & Bethesda Showcase był przeładowany grami. Konferencję Microsoftu w ramach targów E3 2021 otworzył oczekiwany od lat Starfield od Bethesdy. Zgodnie z przewidywaniami, twórcy serii The Elder Scrolls oraz Fallouta 3 i 4 pokazali nowy zwiastun Starfield. Nie jest on może przesadnie długi (ponad dwie minuty), ale przedstawia, czego można się mniej więcej spodziewać po grze. Czeka nas wielka przygoda wśród gwiazd. W RPG-ach od Bethesdy można zawsze liczyć na dużą swobodę działania, więc...

Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Nieco ponad rok temu Epic Games po raz pierwszy zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5. Mieliśmy wówczas okazję zobaczyć działające w czasie rzeczywistym na konsoli PS5 imponujące demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite, przy którego opracowaniu wykorzystano Nanite (system zwirtualizowanej geometrii mikrowielokątów) i Lumen (narzędzie pozwalające na stworzenie scen z całkowicie dynamicznym oświetleniem globalnym). Silnik miał zadebiutować w 2021 roku, ale plany udało się spełnić...

Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwy

Starfield od strony technicznej. Duże zmiany w Creation Engine: Vulkan API, nowy model animacji i kosmiczne bitwy

O grze Starfield od Bethesda Softworks zaczyna mówić się coraz częściej i coraz głośniej, chociaż na razie głównie w kuluarach. W ubiegłym roku złotousty Todd Howard, producent wykonawczy studia, zapowiedział, że Starfield, tak jak i bardziej odległe The Elder Scrolls VI, ma działać na nowej wersji dobrze znanego fanom serii TES i Fallout Creation Engine. Silnik doczeka się wielu zmian, począwszy od zastosowania fotogrametrii, przez odświeżony system renderowania obiektów, a skończywszy na nowym...

GMC Hummer EV SUV z przyspieszeniem 3,5 sekundy do 100 km/h. Zasięg nowego pojazdu to blisko 500 km

GMC Hummer EV SUV z przyspieszeniem 3,5 sekundy do 100 km/h. Zasięg nowego pojazdu to blisko 500 km

Marka General Motors zapowiedziała nową w pełni elektryczną wersję kultowego pojazdu. Hammer od lat stanowił synonim solidnego terenowca o pokaźnych gabarytach, niestety nie można było nazwać jazdy nim oszczędną, a co za tym idzie – ekologiczną. Wraz z debiutem wariantu Hummer EV SUV może się to zmienić. GMC wprowadzi do sprzedaży pojazd napędzany energią elektryczną, którego zasięg może wynieść niemal 500 kilometrów. Nie jest to pierwsze auto z linii Hummer EV, natomiast dopiero teraz zdecydowano...

The Elder Scrolls 6 i Starfield powstają na nowym silniku Creation

The Elder Scrolls 6 i Starfield powstają na nowym silniku Creation

Wczorajsza wiadomość o wykupieniu firmy Bethesda przez Microsoft odbiła się szerokim echem. Za kwotę 7,5 miliarda dolarów koncern z Redmond nabył wszystkie studia należące do grupy ZeniMax Media wraz z takimi markami, jak The Elder Scrolls i Starfield, które ma być RPG-iem w klimacie science fiction. Właśnie na nich skupimy się tym razem, gdyż Todd Howard, producent wykonawczy z Bethesdy, zapowiedział wielkie zmiany w Creation Engine, wywodzącego się ze znanego z The Elder Scrolls III: Morrowind silnika...

Apple pozbawi Epic Games narzędzi deweloperskich. Co dalej?

Apple pozbawi Epic Games narzędzi deweloperskich. Co dalej?

Wojna, bo tak można nazwać spór pomiędzy Apple i Epic Games, którego przedmiotem jest metoda mikropłatności w grze Fortnite, trwa w najlepsze. Sadownicy zdecydowali się właśnie wyciągnąć ciężkie działa. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze straszakiem, czy realnymi działaniami zmierzającymi do próby „wyniszczenia” twórców słynnego Battle Royale, sprawa jest poważna. Gigant z Cupertino zagroził studiu zablokowaniem dostępu do narzędzi deweloperskich wykorzystywanych przy tworzeniu...

Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Firma Epic Games zapowiedziała silnik Unreal Engine 5, dzięki któremu jakość oprawy graficznej w nadchodzących grach na PC oraz konsolach nowej generacji ma wznieść się na nieosiągalny dotąd poziom. Podczas wydarzenia Summer Game Fest zaprezentowano próbkę możliwości nowego silnika za pomocą dema technologicznego działającego w czasie rzeczywistym na konsoli PlayStation 5. W jego przygotowaniu wykorzystano wysokowydajne narzędzia, dzięki którym będzie można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty...

Pro Evolution Soccer 2018 - poznaliśmy wymagania sprzętowe

Pro Evolution Soccer 2018 - poznaliśmy wymagania sprzętowe

Zawsze tuż po wakacjach dochodzi do wielkiego pojedynku gier piłkarskich - FIFA kontra PES. I choć ta druga seria swoje prawdziwe lata świetności ma już za sobą, to jednak nadal dzielnie rywalizuje ze znacznie popularniejszym konkurentem z całym multum licencji, szczególnie w wersji na konsolach - edycja gry przeznaczona na blaszaki niestety pozostawia nieco do życzenia. Na szczęście jednak Pro Evolution Soccer od tegorocznej odsłony w wersji na PC oparty będzie o nowy silnik, ten sam, z którego mogą...

Pierwszy materiał z wersji alpha Beyond Good and Evil 2

Pierwszy materiał z wersji alpha Beyond Good and Evil 2

Tegoroczne targi E3 2017 może nie były najbardziej ekscytującą edycją tej imprezy w historii, ale jeśli za jej najbardziej interesujący fragment wielu graczy uważa konferencję Ubisoftu, to coś jest na rzeczy. To "coś" to zapowiedź Beyond Good and Evil 2, czyli kontynuacji kultowej produkcji z 2003 roku autorstwa Michela Ancela. Nie jest to może Half-Life 3, ale emocje towarzyszące całej sprawie są niewiele mniejsze. W końcu od czasu gdy gracze ujrzeli zakończone cliffhangerem zakończenie pierwszej...

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Kiedyś gry były lepsze, prawda? Wystarczyło kilka pikseli, osiem poziomów oraz wyśrubowany do granic możliwości poziom trudności, żeby wyrwać fanom elektronicznej rozrywki kilka tygodni z życiorysu. Jasne, fabuła w tych tytułach była szczątkowa, a grafika raczej "umowna", jednak pod tą siermiężną oprawą skrywały się nieskończone wręcz pokłady grywalności. Wiele osób wspomina te czasy z rozrzewnieniem, stąd coraz częściej obserwujemy jak część z nich podejmuje się prób odświeżenia...

Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

Muszę się do czegoś przyznać. Zdarzało mi się czasem odpalać sobie benchmarki graficzne typu 3DMark tylko po to, żeby sobie popatrzeć na animacje testowe. Pewnie nie jestem jedyny. Po prostu tego typu filmiki często oprócz prezentowania wszystkich nowoczesnych efektów graficznych i generalnie katowania GPU, były dobrze wyreżyserowane czy prezentowały ciekawe lokacje. Wszystko to było bardzo przyjemne dla oka i działało na wyobraźnię. Trzeba jednak przyznać, że na tle wszelkich dem tego typu animacja...

Mozilla poprawi kompatybilność Firefoksa z silnikiem WebKit

Mozilla poprawi kompatybilność Firefoksa z silnikiem WebKit

Przeglądarki internetowe kuszą nas coraz lepszymi funkcjami i wygodniejszym interfejsem. Aplikacje te przechodzą także bardzo poważne zmiany pod maską, które w wielu przypadkach są niezbędne do zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa i zadowalającej szybkości działania. Tutaj najlepszym przykładem jest Firefox, który w tym roku najprawdopodobniej zmieni się nie do poznania. Tylko w ostatnich dniach Mozilla podjęła decyzję o dwóch istotnych zmianach: jej przeglądarka umożliwi emulację stylów...

Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela

Microsoft kupuje silnik fizyczny Havok od Intela

Rynek gier komputerowych cały czas się rozwija, aczkolwiek tak jak w przypadku wielu produktów, firmy nie zawsze chcą korzystać z innowacji i oferować klientom coś nowego. W przypadku producentów gier komputerowych przykładów ignorancji wobec klientów jest wiele - najczęściej można tutaj mówić o pewnych niedopatrzeniach skutkujących pojawieniem się setek błędów w gotowych produktach sprzedawanych, ale nietrudno wskazać także przykłady niewykorzystania dostępnych rozwiązań w celu stworzenia...

Unreal Engine 4 dostępny za darmo bez abonamentu

Unreal Engine 4 dostępny za darmo bez abonamentu

Nie każdy producent gier komputerowych może pozwolić sobie na stworzenie własnego silnika, który stanowiłby podstawę dla kilku produkcji. Opracowanie dobrego oprogramowania kosztuje sporo czasu, ale również pieniędzy - zatrudnienie doświadczonych deweloperów mogłoby doprowadzić niejedne studio do bankructwa. Z myślą o kreatywnych firmach chcących wprowadzić na rynek swoją nową grę komputerową powstają gotowe środowiska tworzone przez gigantów takich jak np. Epic Games. Unreal Engine 4 to znany...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.