Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest

Dominik Wiśniewski | 30-05-2022 17:00 |

Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jestPrzed kilkoma tygodniami w sieci pojawił się ranking najbardziej i najmniej poważanych przez Polaków zawodów. Ranking przygotowany przez agencję SW Research wyraźnie wskazywał, że do tzw. influencerów mamy jeszcze mniejszy szacunek, niż do polityków. Dodatkowo, szacunek ów w porównaniu z rokiem poprzednim tylko dodatkowo spadł (z 18 na 16 procent). Słabo poważamy także YouTuberów (uraczono ich oddzielną kategorią, wszak nie każdy YouTuber to influencer). O tym, dlaczego nie przepadamy za influencerami, można by rozprawiać godzinami, a każdy z nas przygotowałby zapewne inne argumenty. Wspomniana już agencja SW Research zdecydowała się jednak zgłębić ów temat kolejnym badaniem.

Influencerzy nie cieszą się zbyt dużym poważaniem wśród Polaków. Jedna z agencji badających rynek postanowiła sprawdzić, dlaczego tak jest.

Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest [1]

Elgato HD60 X – test karty przechwytującej wideo w rozdzielczości 4K. Najnowsza konstrukcja wspiera także VRR

No więc? Dlaczego nie lubimy influencerów? Wyniki ankiety, która została przeprowadzona przez agencję SW Research na próbie 1026 dorosłych Polaków wskazują, że influencerzy prezentują często produkty w przesadny, nachalny sposób. Wskazuje się także na kontrowersyjne, wulgarne materiały, czy zbyt dużą częstotliwość treści sponsorowanych. Wszystkie odpowiedzi, zebrane pod tytułem TOP 5 grzechów influencerów znajdziecie na poniższej infografice:

Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest [2]

Test Elgato Facecam – kamerka Full HD o odświeżaniu 60 Hz, dzięki której każdy może wyglądać jak rasowy streamer

Nowe badanie agencji przyniosło jednak także kilka innych, ciekawych odpowiedzi. Okazuje się bowiem, że wśród osób, które najbardziej ufają influencerom, znajdziemy osoby w wieku powyżej 50 lat. Co równie ciekawe, spośród użytkowników obserwujących influencerów, tylko co czwarta osoba jest aktywna. Większość z nich (74%) pozostaje bierna. Druga grupa (26%) komentuje, ocenia i ewentualnie udostępnia treści wpływowych twórców. No dobrze, influencerów nie lubimy i niekoniecznie aktywnie reagujemy na ich treści. Dlaczego więc subskrybujemy ich kanały / profile? Ankietowani stwierdzili, że przede wszystkim ze względu na to, by czerpać z tych materiałów inspiracje. Jedna trzecia ankietowanych wskazała także na to, że śledzenie influencerów to szansa na skorzystanie z akcji promocyjnych.

Polacy nie ufają influencerom – to już wiemy. Wyniki najnowszej ankiety mówią nam jednak, dlaczego tak jest [3]

Źródło: Wirtualne Media
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 55

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.