Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3

Łukasz Stefaniak | 01-05-2024 14:30 |

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3Unreal Engine od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych silników napędzających gry komputerowe. Choć najnowsza edycja nie jest na razie całkowicie pozbawiona problemów optymalizacyjnych, to raczej nie zmieni to jej pozycji rynkowej w najbliższej przyszłości. Z Unreal Engine korzysta między innymi kosmiczna strzelanka Everspace 2. Twórcy zdecydowali się przenieść produkcję na znacznie nowszą wersję silnika i dodać obsługę funkcji Lumen GI oraz NVIDIA DLSS 3.

Everspace 2 działa już na Unreal Engine 5.3. Deweloperzy zaimplementowali do gry funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3, które ulepszają jakość oświetlenia i znacznie zwiększają liczbę klatek na sekundę.

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [1]

Star Wars: Outlaws - nowy zwiastun, data premiery i początek pre-orderów. Kosmiczne ceny za szybszy dostęp na konsolach

Opublikowana niedawno aktualizacja jest oczywiście darmowa, ale wprowadza szereg istotnych zmian. Wprowadzono mnóstwo zmian w rozgrywce (między innymi nowe wydarzenia z kategorii "Incursion"), ale to na nowe funkcje graficzne najmocniej zwrócą uwagę osoby, które do tej pory miały ograniczoną styczność z tą kosmiczną strzelanką. Produkcja bazowała do tej pory na Unreal Engine 4. Deweloperzy zdecydowali się przenieść całość na Unreal Engine 5.3. Fakt, że dokonano tego z grą, która miała już swoją premierę dowodzi, że silnik cechuje się dużą kompatybilnością z wcześniejszą wersją. Zmiana pozwoliła dodać funkcję Lumen GI, która wykorzystując programowy Ray Tracing mocno poprawia jakość globalnego oświetlenia.

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [2]

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [3]

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [4]

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [5]

Starfield Shattered Space zadebiutuje jesienią tego roku. Bethesda przy okazji może wprowadzić wyczekiwany tryb do konsol

Na tym jednak nie koniec, ponieważ w grze zaimplementowano także technikę NVIDIA DLSS 3. To oznacza, że gracze mający problemy z płynnością rozgrywki i posiadający karty graficzne z serii GeForce RTX 4000, mogą skorzystać z Super Resolution oraz dającej jeszcze większy wzrost liczby FPS-ów funkcji Frame Generation. Największe korzyści odniosą osoby, które grają w rozdzielczościach wyższych niż 1080p lub posiadają monitory z odpowiednio wysoką częstotliwością odświeżania. NVIDIA zaprezentowała porównanie wydajności po włączeniu DLSS 3 na różnych kartach graficznych, jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że całość działała na komputerze z górnej półki (Intel Core i9-14900K, 64 GB RAM).

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [6]

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [7]

Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3 [8]

Exodus - weterani branży z imponującym zwiastunem. Kosmiczna gra RPG może zadowolić fanów serii Mass Effect

Na karcie GeForce RTX 4070 odnotowano w 4K ponad dwukrotny wzrost liczby FPS-ów. Należy przy tym zauważyć, że całość działała z Super Resolution ustawionym w trybie "Performance". Bez DLSS 3 gra osiągała średnio 54 klatki na sekundę. Po aktywowaniu funkcji wzrosły one do ponad 111. Podobnie różnica kształtowała się na GeForce RTX 4070 SUPER, GeForce RTX 4070 Ti SUPER, GeForce RTX 4080 SUPER oraz GeForce RTX 4090. Wzrost liczby klatek na sekundę w przypadku rozdzielczości 2K i Full HD był oczywiście niższy, jednak testy te przeprowadzono z Super Resolution w trybie "Quality". GeForce RTX 4070 osiągnął tutaj bez DLSS 3 odpowiednio 95 i 127 FPS-ów. Po aktywowaniu funkcji NVIDII było to już 161 i 214 klatek na sekundę. Najmniejsze różnice odnotowano w przypadku karty GeForce RTX 4060, ale i tak wzrost liczby FPS-ów był mocno odczuwalny. Oczywiście deweloperzy zaimplementowali w Everspace 2 także funkcję NVIDIA Reflex, bez której Frame Generation znacząco zwiększa opóźnienia.

Źródło: NVIDIA, WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.