Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginału

Bartosz Woldański | 24-06-2020 18:30 |

Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginałuPo zaskoczeniu, jakim była zapowiedź przez firmę 2K pełnoprawnego remake’u gry Mafia: The City of Lost Heaven, przyszedł czas na szczegóły na temat zmian i nowości, jakie przyniesie odświeżona wersja pierwszej części kultowej serii gangsterskiej. Źródłem nowych informacji jest serwis US Gamer, który przeprowadził wywiad z Hadenem Blackmanem, prezesem studia i dyrektorem kreatywnym studia Hangar 13, który odpowiada za produkcję gry Mafia: Definitive Edition. W remake’u powrócą takie elementy, jak surowa policja, niewybaczający tak błędów system strzelania, realistyczny model jazdy, a dodatkowo twórcy rozszerzą wątki pobocznych postaci i podkręcą atmosferę miasta z lat 30. XX wieku, wzorowanego na Chicago, Nowym Jorku i San Francisco.

Mafia: Definitive Edition ma być remakiem mającym pogodzić zarówno największych fanów serii, jak i nowych graczy. Poznaliśmy szczegóły na temat zmian i nowości, jakie przyniesie gra studia Hangar 13, która ma być wierna pierwowzorowi pod względem wyzwania, tonu i tempa rozgrywki.

Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginału [1]

Remake'i, rebooty, sequele... Czy w grach nie czeka już nic nowego?

W 2002 roku Mafia: The City of Lost Heaven, autorstwa studia Illusion Softworks (2K Czech), była wręcz objawieniem oraz zupełnym przeciwieństwem przerysowanego i dającego ogrom swobody GTA III. Gra zachwyciła wielu graczy realistycznym podejściem do rozgrywki i studio Hangar 13 zamierza być w remake’u wierne oryginałowi, dając jednocześnie graczom duże możliwości dostosowania rozgrywki, by mógł się nią cieszyć absolutnie każdy. W nowej produkcji powrócą policja zatrzymująca nawet za najmniejsze przewinienie (np. przejechanie na czerwonym świetle i przekroczenie prędkości) i realistyczny model jazdy (będą do wyboru dwa tryby: symulacyjny i zręcznościowy) z równie realistycznym oddaniem zniszczeń (pojazd, w tym niedostępne wcześniej motocykle, uszkodzi się po zbyt wielu stłuczkach, a w niektórych przypadkach nawet eksploduje).

Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginału [2]

W remake’u pojawią się suwaki odpowiedzialne za obecność stróżów prawa na ulicach i ich zachowanie przy poszczególnych wykroczeniach. Rozbudowane możliwości dostosowania pojawią się również w przypadku poziomu trudności, ponieważ gra ma stanowić – przynajmniej zbliżone do oryginału – wyzwanie, ale jednocześnie tworzy się ją z myślą o tzw. niedzielnych graczy, by żadna strona nie czuła się poszkodowana. Jak można było się domyślić, system strzelania musiał zostać zmieniony. Studio Hangar 13 wykorzysta ten z Mafii 3, oparty w większym stopniu na chowaniu się za osłonami, ale w trakcie walk „każda kula ma znaczenie” i znacznie łatwiej będzie o śmierć, właśnie jak w pierwowzorze, przy którym zdarzyło się kląć także przez system zapisu gry (zakładamy, że ten zostanie zmieniony).

W historii Tommy’ego Angelo, taksówkarza, który stopniowo piął się po szczeblach organizacji przestępczej, której donem był Salieri, jest niewiele zdaniem twórców do dodania. Inaczej sprawa ma się z pobocznymi postaciami, takimi jak Sara, która staje się żoną głównego bohatera, Paulie czy Sam. Studio Hangar 13 uznało, że warto wzbogacić ich historie i np. Sara odegra wyraźnie większą rolę w życiu Tommy’ego. Bardziej przybliżony zostanie również wątek wojny pomiędzy rodzinami Salieri i Morello, a poszczególne misje mają być odświezone, podkręcone lub rozbudowane, by lepiej przedstawić konflikt pomiędzy nimi. Zaznaczono jednak, że zmiany zostaną wprowadzone bez naruszenia tego, co było najważniejsze w pierwowzorze.

Oryginalna Mafia oferuje liniową rozgrywkę w otwartym świecie i o ile w pierwszej części gracze nie czepiali się zbytnio struktury gry, o tyle w kontynuacji, która nie przyniosła pod tym względem praktycznie żadnych zmian, uznano to za kompletnie niewykorzystany potencjał. Dopiero Mafia 3 wprowadziła szereg misji pobocznych, za które zresztą została mocno zganiona. Studio Hangar 13 zarzeka, że wyciągnęło wnioski i w remake’u zamierza wprowadzić jedynie sensowne uzupełnienie głównego wątku fabularnego, więc na pewno nie zostaniemy zasypani mało znaczącymi, powtarzającymi się zadaniami i aktywnościami. Samo miasto zachowa charakterystyczne obiekty, ale zostanie mocno odświeżone i ubogacone, a dzięki nowemu silnikowi (kolejna generacja Illusion Engine) grafika ma stać na wyższym poziomie niż Mafia 3.

Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginału [3]

Wstępne prace nad remakiem Mafii rozpoczęły się w 2017 roku po wydaniu ostatniego DLC do Mafii 3, ale produkcja ruszyła pełną parą dopiero w ubiegłym roku. Studio Hangar 13 zatrudniło do tego projektu wybranych deweloperów odpowiedzialnych za oryginał, w tym Tomáša Hřebíčka, odpowiadającego za reżyserię przerywników filmowych, które zostaną rozbudowane i przy których realizacji wykorzystuje się najnowsze techniki kręcenia rodem z wysokobudżetowych filmów (krótki wycinek tego, jak się zmienią, znajduje się w pierwszym zwiastunie). Premiera gry Mafia: Definitive Edition odbędzie się 28 sierpnia 2020 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One w polskiej kinowej wersji językowej (napisy). Pierwszy gameplay pojawi się w najbliższych tygodniach, ale wciąż nie poznaliśmy nowej daty pokazu.

Mafia Remake na pierwszym zwiastunie. Gameplay z gry wkrótce

Mafia Remake – szczegóły na temat zmian względem oryginału [4]

Źródło: US Gamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 29

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.