Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne

Łukasz Stefaniak | 27-03-2024 13:00 |

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzneDiablo IV to gra, która początkowo spotkała się z ciepłym odbiorem, by na skutek mankamentów rozgrywki zostać po pewnym czasie porzucona przez wielu graczy. Blizzard, pomimo tych problemów, pracuje jednak ciągle nad kolejnymi aktualizacjami do swojego dzieła. W ramach najnowszej poprawki dodany został Ray Tracing i szereg innych ulepszeń graficznych. Choć implementacja ta nie przynosi rewolucji graficznej, to świat Sanktuarium wygląda teraz lepiej.

Diablo IV zostało wzbogacone o cienie i odbicia generowane przy użyciu Ray Tracingu. Wprowadzono także ulepszoną wersję okluzji otoczenia, która znacząco poprawia jakość cieniowania scen z dużą liczbą obiektów.

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne [1]

Diablo IV - rekordowa liczba szykowanych zmian w grze zmusza twórców do przesunięcia nowego sezonu

Oprawa graficzna Diablo IV od początku prezentowała dobry poziom, zwłaszcza jak na standardy gatunku hack’n’slash. Niewątpliwą zaletą jest tutaj bardzo mroczny klimat, który niejednokrotnie przywołuje na myśl ukochaną przez wielu graczy drugą odsłonę cyklu. Wprowadzenie Ray Tracingu nie ulepsza oprawy graficznej na skalę znaną chociażby z Cyberpunka 2077, ale stanowi miły dodatek. Po pierwsze, technika ta jest wykorzystywana do generowania cieni. Ray Tracing pozwala różnicować ich ostrość w zależności od położenia obiektów (lub ich części) w stosunku do źródła światła. Zwiększa także dokładność wyświetlania cieni. Po drugie, Ray Tracing zastosowano również przy generowaniu odbić. W tym przypadku efekt jest bardziej zauważalny. Woda zaczęła bowiem odbijać elementy środowiska, a także efekty użytych przez gracza zaklęć.

  Ray Tracing niskie Ray Tracing wysokie Ray Tracing ultra
Procesor Intel Core i7-8700K
AMD Ryzen 7 2700X
Intel Core i7-10700
AMD Ryzen 7 5800X
Intel Core i9-12900
AMD Ryzen 9 7900X
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 2060
AMD Radeon RX 6800 XT
Intel ARC A770
NVIDIA GeForce RTX 4060 NVIDIA GeForce RTX 4080
Pamięć RAM 16 GB RAM 32 GB RAM 32 GB RAM
Nośnik pamięci 90 GB SSD 90 GB SSD 90 GB SSD
Płynność 1080p, 30 FPS 1080p, 60 FPS 4K, 60 FPS

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne [2]

Po lewej cienie bez Ray Tracingu, po prawej cenie z Ray Tracingiem

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne [3]

Po lewej odbicia bez Ray Tracingu, po prawej odbicia z Ray Tracingiem

Recenzja gry Diablo IV PC. Władca hack'n'slash wraca z wygnania. Sprawdzamy, ile warte są obietnice Blizzarda w dniu premiery

Diablo IV doczekało się także innych ulepszeń graficznych. Dla wielu osób znacznie większą poprawę jakości grafiki wprowadza nowa wersja okluzji otoczenia. Dzięki niej znacząco wzrosła szczegółowość zacienienia scen przez rozmaite obiekty w świecie gry. Efekt końcowy jest przyjemny dla oka i bardziej realistyczny. Wprowadzono także cienie kontaktowe, które na najwyższych ustawieniach graficznych są teraz rzucane przez wszystkie postacie. Wszystkie te zmiany powodują, że Diablo IV wygląda teraz lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, choć zmiany tracą nieco na znaczeniu podczas dynamicznej rozgrywki.

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne [4]

Starsza okluzja otoczenia

Diablo IV już z obsługą Ray Tracingu. Na graczy czekają lepsze cienie i odbicia, a także inne ulepszenia graficzne [5]

Nowa okluzja otoczenia

Path of Exile 2 - najpoważniejszy rywal Diablo IV z przesuniętym terminem bety. Nowy zwiastun na pocieszenie

Oczywiście wszelkie ulepszenia graficzne powiązane z Ray Tracingiem powodują znaczący wzrost wymagań sprzętowych. Tak jest też w tym przypadku. Jeżeli ktoś planuje używać tej techniki w Diablo IV, to powinien zaopatrzyć się przynajmniej w procesor Intel Core i7-8700K lub AMD Ryzen 7 2700X oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2060, AMD Radeon RX 6800 XT lub Intel ARC A770. Taki sprzęt pozwoli na rozgrywkę w 1080p (bez techniki upscalowania obrazu) i 30 FPS-ach, przy niskich ustawieniach techniki śledzenia promieni. Do wysokich ustawień Ray Tracingu i rozgrywki w 60 FPS-ach wskazany jest procesor Intel Core i7-10700 lub AMD Ryzen 7 5800X, karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4060 oraz 32 GB RAM. Do rozdzielczości 4K deweloperzy sugerują GeForce RTX 4080 oraz procesory z górnego segmentu cenowego.

Źródło: Blizzard
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 46

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.