Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Biometria w Orange: infolinia rozpozna głos klienta i dokona na jego podstawie weryfikacji użytkownika

Biometria w Orange: infolinia rozpozna głos klienta i dokona na jego podstawie weryfikacji użytkownikaKlienci korzystający z usług sieci komórkowych działających w Polsce często są zmuszeni do kontaktu z infolinią lub wizyty w salonie operatora. Naturalnie, wygodniejszą opcją jest rozmowa z konsultantem lub choćby z automatem. Niestety, aby załatwić sprawę, z którą zgłaszamy się na infolinię, musimy zweryfikować swoją tożsamość. Zazwyczaj ogranicza się to do kilku pytań o kod klienta, PESEL, adres czy inne mniej istotne dane. Co, gdyby weryfikacja następowała automatycznie? Właśnie to oferuje nam Orange. Od teraz, dzwoniąc na infolinię, możemy skorzystać z rozpoznawania głosu, czyli systemu, którego działania w zasadzie nie odczujemy. Podpowiadamy, jak aktywować nowość i jak z niej korzystać.

Orange jako pierwszy operator w Europie wprowadza głosową weryfikację klientów na infolinii. Czy nowe rozwiązanie biometryczne okaże się skuteczne? Tak, choć jest pewien problem.

Biometria w Orange: infolinia rozpozna głos klienta i dokona na jego podstawie weryfikacji użytkownika [1]

Test Xiaomi 12 Pro: świetny AMOLED 120 Hz, głośniki stereo i Snapdragon 8 Gen 1 mogą nie wystarczyć do sukcesu

Każdy głos ma zestaw indywidualnych cech, takich jak ton, barwa, szybkość mówienia, czy akcent. Niepowtarzalność oznacza możliwość weryfikacji użytkownika tylko na podstawie wypowiadanych przez niego słów. Aby móc skorzystać z nowości, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz zrobić to za pomocą aplikacji Mój Orange, stronie internetowej Orange lub na infolinii. W jaki sposób działa weryfikacja „Mój głos”? Otóż system skorzysta ze wcześniejszych zapisów rozmów z weryfikacją i na tej podstawie będzie sprawdzał tożsamość klienta podczas kolejnych kontaktów z infolinią. 

Biometria w Orange: infolinia rozpozna głos klienta i dokona na jego podstawie weryfikacji użytkownika [2]

Test Redmi Note 11 Pro. Sprawdzamy czy najnowszy smartfon z popularnej serii Note zasłużył na dopisek Pro?

Brzmi świetnie, szczególnie że możemy korzystać z własnego głosu lub głosu osoby upoważnionej do korzystania z weryfikacji głosem. Jest jednak pewna nieścisłość. Jeśli do danego konta przypisane są przykładowo trzy czy cztery numery, z których korzystają różne osoby, weryfikacja zadziała najpewniej tylko u jednej osoby. Oznacza to, że moja żona nie będzie mogła załatwić sprawy na infolinii bez mojej pomocy, a przynajmniej nie uda się to w ramach weryfikacji głosowej.

Źródło: Orange
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.