Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

The Last of Us Part 1 PC dostało ogromną łatkę, naprawiającą problemy z wydajnością. Pełna lista zmian w aktualizacji v1.0.4.0

Mateusz Szlęzak | 28-04-2023 07:30 |

The Last of Us Part 1 PC dostało ogromną łatkę, naprawiającą  problemy z wydajnością. Pełna lista zmian w aktualizacji v1.0.4.0Jak wiemy Naughty Dog nie popisało się wydając wersję na komputery PC, choć ta i tak prezentowała zdecydowanie lepszy poziom niż jej odpowiednik na konsole Steam Deck. Niemniej studio od samej niemalże premiery stara się poprawić jakość portu gry. Aktualizacja v1.0.4.0 wprowadza wiele wyczekiwanych zmian, w tym poprawia ogólną optymalizację gry i poprawia wierność tekstur oraz rozdzielczość dla pewnych ustawień graficznych w grze.

Aktualizacja v1.0.4.0 wprowadza wiele wyczekiwanych zmian, w tym poprawia ogólną optymalizację gry na wielu procesorach i kartach graficznych oraz naprawia sporą ilość niedociągnięć i błędów krytycznych.

The Last of Us Part 1 PC dostało ogromną łatkę, naprawiającą  problemy z wydajnością. Pełna lista zmian w aktualizacji v1.0.4.0 [1]

The Last of Us Part I PC - Test wydajności kart graficznych GeForce i Radeon. Wymagania sprzętowe gorsze od potworów

The Last of Us Part I zadebiutowało na pecetach w nie najlepszym stanie technicznym. Przede wszystkim gracze narzekali na fatalną optymalizację portu gry, gdzie nawet na topowym sprzęcie potrafiły pojawić się liczne crashe i astronomiczne spadki FPS-ów. Problemy często dotyczyły też ślamazarnego ładowania się shaderów i tekstur. Naughty Dog zapowiedziało, że upora się z tymi niedociągnięciami jak najszybciej. Sprawdźmy zatem co się zmieniło.

The Last of Us Part 1 PC dostało ogromną łatkę, naprawiającą  problemy z wydajnością. Pełna lista zmian w aktualizacji v1.0.4.0 [2]

The Last of Us Part I na PC w wersji na Steam Deck prezentuje się momentami dość... tragicznie

Pełna lista zmian i poprawek w aktualizacji The Last of Us Part I v1.0.4.0:

  • Zoptymalizowane użycie procesora i karty graficznej w trakcie gry,
  • Poprawiona wierność tekstur i rozdzielczość na średnich ustawieniach w grze,
  • Poprawiono jakość grafiki na niskich ustawieniach graficznych, w szczegółowo wymieniono tutaj, że powierzchnie wody nie są już czarne,
  • Naprawiono błędy, które mogły wystąpić podczas ładowania shaderów,
  • Naprawiono błędy, które mogły wystąpić podczas wychodzenia z menu głównego,
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować śmierć po zakończeniu walki,
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy pierwszym uruchomieniu gracze mogą doświadczać dłuższego niż normalnie czasu ładowania gry,
  • Dodano opcję umożliwiającą graczom jednoczesne blokowanie i odblokowywanie statystyk wydajności w menu HUD,
  • Dodano opisy w menu Grafika, aby lepiej wyjaśnić pewne ustawienia, które mogą wpływać na wydajność gry,
  • Dodano ustawienie szybkości przesyłania tekstur,
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pomijanie przerywników filmowych podczas ich ładowania, prowadziło do krytycznego błędu i zawieszenia się gry,
  • Naprawiono błąd, przez który ostrzeżenia o ładowaniu się modułów cieniujących nie pojawiały się podczas ponownego uruchamiania gry,
  • Zaktualizowano detekcję zużycia pamięci VRAM, aby system operacyjny dokładniej wyświetlał informacje o aplikacji,
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że gra odczytywał wartości ustawień, mimo iż te były wyłączone, co mogło sprawić, że wyłączone ustawienia były aktywne,
  • Naprawiono błąd, przez który celowanie w dół podczas używania klawiatury i myszy (KBM) mogło zwiększać czułość kamery,
  • Ulepszono obsługę niektórych poleceń, którym przypisano te same skróty klawiszowe KBM,
  • Poprawiono portugalskie (Brazylia), chorwackie, holenderskie, fińskie, francuskie, greckie, węgierskie, hiszpańskie i tajskie wersje językowe,
  • Wprowadzono chińskie tłumaczenia dla wielu opcji w menu gry,
  • Poprawiono położenie celownika i dalmierza dla łuku na monitorach szerokokątnych,
  • Naprawiono błędy, które mogą występować na procesorach AMD z cachem 3D,
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego tekstury mogły renderować się nieprawidłowo na procesorach graficznych AMD,
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego osiągnięcie „It Can't Be For Nothing” nie aktywowało się pomimo zdobycia wszystkich innych potrzebnych osiągnięć,
  • Naprawiono problem w Steam Deck, przez który po zresetowaniu ustawień wyświetlania do domyślnych nie można było włączyć funkcji AMD FSR 2.
Źródło: Naughty Dog
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.