Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

intel xess

Avatar: Frontiers of Pandora z kolejną techniką skalowania na PC oraz nowym trybem graficznym na konsolach

Avatar: Frontiers of Pandora z kolejną techniką skalowania na PC oraz nowym trybem graficznym na konsolach

Avatar: Frontiers of Pandora zadebiutował na półkach sklepowych w grudniu 2023 roku, jednak Ubisoft raczej nie jest specjalnie zachwycony wynikami sprzedażowymi. Dość powiedzieć, że na tytuł od studia Massive Entertainment bardzo szybko pojawiły się solidne obniżki ceny. Bez względu na to producent stale pracuje nad ulepszeniem gry, czego dowodem jest najnowsza aktualizacja. Wprowadza ona na PC nową technikę skalowania, a na konsolach zbalansowany tryb graficzny.

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Assassin's Creed Mirage nie ograniczy się na premierę wyłącznie do jednej techniki upscalingu obrazu

Kilka dni temu Ubisoft ujawnił oficjalne wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed Mirage. Nie są one zbyt wygórowane, choć nie ma oczywiście pewności, jak w praktyce gra będzie działała na danym komputerze. Uwagę zwraca też z pewnością optymalizacja pod sprzęt Intela. Wiele wskazywało na to, że jedyną dostępną techniką upscalingu obrazu będzie XeSS. Na szczęście przypuszczenia te w praktyce nie zrealizują się i otrzymamy alternatywy.

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Cyberpunk 2077 w wersji 1.62 został już wcześniej przetestowany pod kątem wydajności najmocniejszych kart graficznych w trybie Ray Tracing: Overdrive Mode, który aktywuje pełny Path Tracing w produkcji CD Projekt RED. Wspomniana aktualizacja gry przyniosła jednak jeszcze jedną nowość do Night City. Mowa o implementacji trzeciej techniki Intel XeSS w wersji 1.1. Jest to już trzecie rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu, a które zostało wprowadzone do Cyberpunka 2077. Uznaliśmy, że będzie to dobra...

Intel obniża cenę karty graficznej ARC A750. Producent chwali się również poprawieniem sterowników

Intel obniża cenę karty graficznej ARC A750. Producent chwali się również poprawieniem sterowników

Wejście trzeciego producenta na rynek kart graficznych nie było co prawda w pełni udane, ale zdecydowanie potrzebne. Mimo że wiele osób wciąż traktuje układy z serii Intel Alchemist jako ciekawostkę, producent nie poddaje się i usiłuje zwiększyć atrakcyjność swoich produktów. Dziś poinformowano o obniżeniu ceny Intel ARC A750 do 249 USD. Intel chwali się również wzrostem wydajności w grach, co stało się możliwe dzięki poprawieniu jakości sterowników.

Intel XeSS kontra NVIDIA DLSS - sprawdzamy techniki upscalingu obrazu w Shadow of the Tomb Raider oraz HITMAN 3

Intel XeSS kontra NVIDIA DLSS - sprawdzamy techniki upscalingu obrazu w Shadow of the Tomb Raider oraz HITMAN 3

Kilka tygodni temu zadebiutowała kolejna technika upscalingu obrazu z niższej rozdzielczości wejściowej. Modę na tego typu rozwiązania zapoczątkowała NVIDIA wraz z pierwszą generacją DLSS. Potem otrzymaliśmy drugą generację o znacznie lepszej jakości przy jednocześnie wysokim wzroście wydajności. Pierwszą odpowiedź na DLSS przygotowało AMD, najpierw wprowadzając pierwszą wersję FSR (FidelityFX Super Resolution), a w tym roku wdrażając także drugą wersję. AMD podeszło do tematu inaczej, pozostawiając...

3DMark XeSS Feature Test - oprogramowanie od UL Benchmark otrzymało nowy test, sprawdzający możliwości XeSS

3DMark XeSS Feature Test - oprogramowanie od UL Benchmark otrzymało nowy test, sprawdzający możliwości XeSS

Podczas wrześniowej konferencji Intel InnovatiON, producent zaprezentował nie tylko 13. generację procesorów Raptor Lake, ale również ujawnił szczegóły dotyczące cen oraz dostępności kart graficznych Intel ARC A750 oraz ARC A770. Jak powszechnie wiadomo, karty graficzne Alchemist oferują sprzętowe jednostki XMX (Matrix Engine), wykorzystywane m.in. do akceleracji obliczeń związanych z techniką upscalowania XeSS. Rozwiązanie to jednocześnie jest otwarte dla kart NVIDII czy AMD. UL Benchmark poinformował...

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Intel XeSS w końcu debiutuje na rynku. Technika rekonstrukcji obrazu jest już dostępna w Shadow of the Tomb Raider

Podczas wczorajszej konferencji w ramach Intel InnovatiON, ruszyła w końcu machina związana z premierą kart graficznych Intel ARC. Producent potwierdził, że flagowy model ARC A770 (razem w wersją Limited Edition) zadebiutuje na rynku 12 października w cenie rozpoczynającej się od 329 dolarów. W podobnym czasie ma również pojawić się nieco słabszy model ARC A750. Jednocześnie na rynku zadebiutowała technika XeSS, która wykorzystuje AI do upscalowania rozdzielczości i zwiększenia wydajności.

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Gotham Knights ze zwiastunem wersji PC - otrzymamy Ray Tracing oraz techniki NVIDIA DLSS 2, AMD FSR 2 i Intel XeSS

Już za niecały miesiąc zadebiutuje Gotham Knights - gra w uniwersum DC, która jednak wyraźnie oddzieli się od dotychczasowych tytułów o Batmanie. Sam Bruce Wayne w tym uniwersum nie żyje, a w grze wcielimy się w czwórkę jego pomocników z Bat-rodziny. Na niecały miesiąc przed debiutem, wydawca gry - Warner Bros. Games - opublikował nowy zwiastun produkcji, skupiający się tym razem na komputerowej wersji produkcji. Czego możemy oczekiwać od Gotham Knights w wersji PC?

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS przetestowane w Shadow of the Tomb Raider. Technika zaoferuje coś, czego nie znajdziemy ani w DLSS 2.X, ani w FSR 2.0

Intel XeSS to kolejny na rynku rodzaj skalowania obrazu, pracujący z wykorzystaniem SI. W wielkim skrócie do upscalingu obrazu z rozdzielczości (przykładowo) 1080p do 4K, wykorzystywane będą informacje z obecnej i z poprzednich klatek obrazu. Dane te będą dołączane lub odrzucane na bazie algorytmów uczenia maszynowego, napędzanych przez jednostki obliczeniowe GPU o nazwie XMX (Matrix Engine). Jeszcze przed dostępnością kart oferujących to rozwiązanie sprawdzono, jak sprawuje się ono w grze Tomb Raider.

Intel XeSS - producent omawia szczegóły techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 2.0 oraz ogłasza listę gier

Intel XeSS - producent omawia szczegóły techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 2.0 oraz ogłasza listę gier

Jak wiadomo, wraz z kartami graficznymi Intel ARC na rynku miało pojawić się nowe rozwiązanie dotyczące upscalingu obrazu z niższej rozdzielczości. Intel XeSS - bo o nim mowa - swoją jakością od początku miało dorównywać najnowszym wersjom NVIDIA DLSS. Jak jednak wiemy, karty graficzne mają wciąż opóźnienie, a tym samym i XeSS nadal nie zadebiutowało na rynku. Producent jednak ogłosił szereg nowych informacji, a także aktualną listę wspieranych gier.

Intel XeSS z prezentacją podczas GDC 2022. Nowa technika ma oferować lepszą jakość obrazu niż typowe czasowe skalowanie

Intel XeSS z prezentacją podczas GDC 2022. Nowa technika ma oferować lepszą jakość obrazu niż typowe czasowe skalowanie

W przyszłym tygodniu Intel ujawni w końcu pierwsze układy graficzne ARC Alchemist, które trafią do laptopów. Wśród zaprezentowanych GPU będzie m.in. Intel ARC A370M jako propozycja z segmentu entry-level. Na mocniejsze warianty ARC będziemy musieli poczekać do drugiego kwartału roku. Wraz z nową architekturą Xe-HPG zadebiutuje także technika XeSS (Xe Super Sampling), która najwyraźniej będzie konkurencją nie tylko dla NVIDIA DLSS, ale także świeżo pokazanego AMD FidelityFX Super Resolution 2.0....

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.