Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

api

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Microsoft DirectSR uprości znacząco implementację technik NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w grach

Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.

Google zabrania blokowania reklam na YouTube, więc użytkownik postanowił je... przyspieszyć. Powstaje nowe rozszerzenie

Google zabrania blokowania reklam na YouTube, więc użytkownik postanowił je... przyspieszyć. Powstaje nowe rozszerzenie

Odkąd Google zaczęło swoją krucjatę przeciwko rozszerzeniom zdolnym blokować reklamy na platformie YouTube, ich twórcy cały czas starają się dostosować i ominąć ograniczenia. Gigant z Mountain View nie ma zamiaru się poddać, natomiast to samo można powiedzieć o użytkownikach. Poszukują oni nowych rozwiązań, a niektóre z nich okazują się bardzo ciekawe - zamiast blokować reklamy w serwisie YouTube, można je przecież wyciszyć i wielokrotnie przyspieszyć.

NVIDIA TensorRT-LLM - układy graficzne GeForce RTX z serii 30 i 40 będą teraz wydajniejsze w obsłudze modeli sztucznej inteligencji

NVIDIA TensorRT-LLM - układy graficzne GeForce RTX z serii 30 i 40 będą teraz wydajniejsze w obsłudze modeli sztucznej inteligencji

Usług związanych ze sztuczną inteligencją jest obecnie wiele, natomiast jednymi z popularniejszych są chatboty, które funkcjonują w oparciu o duże modele językowe (LLM). Natomiast skorzystanie z nich wiąże się z przesyłaniem danych wejściowych na serwer zewnętrzny, co nie sprzyja prywatności. Inną możliwością jest uruchomienie modeli językowych lokalnie, jednak do sprawnego działania wymaga to odpowiedniej mocy obliczeniowej. NVIDIA chce pomóc użytkownikom w tym zadaniu, więc niebawem udostępni...

Komputer Mac jako platforma do gier? Apple potrzebuje czasu, aby przekonać programistów do przenoszenie gier na MacOS

Komputer Mac jako platforma do gier? Apple potrzebuje czasu, aby przekonać programistów do przenoszenie gier na MacOS

Komputery marki Apple to sprzęt mający wiele zalet i jest kupowany z różnych powodów, jednak granie na pewno do nich się nie zalicza. Miłośnicy najnowszych gier, niestety póki co, muszą omijać komputery Apple szerokim łukiem. Jednak wraz z pojawieniem się autorskich procesorów M2, M2 Pro i M2 Max, sytuacja ta może się zmienić. Apple pokazało, że jego nowe chipy są najbardziej ekscytującą rzeczą, jaka przydarzyła się Makom od lat.

Żabka nie miała łatwego weekendu. Dziury w API, nielimitowany strumień punktów i interwencja policji

Żabka nie miała łatwego weekendu. Dziury w API, nielimitowany strumień punktów i interwencja policji

Wewnętrzna waluta sieci sklepów spożywczych pozwala zazwyczaj na uzyskanie drobnych benefitów. Rodzinę raczej nie sposób wykarmić tą metodą. A przynajmniej tak długo, dopóki ktoś nie odkryje sposobu na nielimitowany przypływ żappsów. Ostatecznie każdy cyfrowy pomysł, który podlega komercjalizacji, będzie stanowić cel ataków. Tym razem sprytni (choć nie do końca) konsumenci znaleźli sposób na zachwianie ekonomią popularnego sklepu z zielonym logo.

Intel obiecuje prace nad poprawą wydajności kart graficznych ARC Alchemist w API DirectX 11 oraz starszych wersjach

Intel obiecuje prace nad poprawą wydajności kart graficznych ARC Alchemist w API DirectX 11 oraz starszych wersjach

Nad kartami graficznymi Intel ARC widnieją cały czas poważne problemy z działaniem - karty nie radzą sobie zbyt dobrze w środowisku DirectX 11 oraz starszych API, a jeden z czołowych producentów niereferencyjnych kart zrezygnował z kontynuowania prac nad autorskimi wersjami Intel ARC, głównie z powodu problemów z wydajnością oraz niejasnych informacji dotyczących cen. Wygląda na to, że producent w końcu zdał sobie sprawę z problemów, z którymi karty ARC się borykają.

Apple MetalFX Upscaling to rozwiązanie działające na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 czy Intel XeSS

Apple MetalFX Upscaling to rozwiązanie działające na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 czy Intel XeSS

Podczas tegorocznego wydarzenia Apple WWDC 2022, producent nie omieszkał omówić szeregu nowości z segmentu hardware. Pokazano procesor ARM M2, pierwszy z drugiej generacji układów Apple Silicon, a także nowego laptopa MacBook Air 2022. Nowości zostaną wprowadzone także w systemie macOS Ventura - mowa tutaj głównie o przebudowanym API Metal 3, którego jedną ze składowych będzie technika MetalFX Upscaling.

Frostpunk 2, Atomic Heart oraz Bloodlines 2 z datami premier? Wyciek ze Steam ujawnia hipotetyczne terminy

Frostpunk 2, Atomic Heart oraz Bloodlines 2 z datami premier? Wyciek ze Steam ujawnia hipotetyczne terminy

Być może dowiedzieliśmy się właśnie, kiedy będzie miała miejsce premiera gier takich jak Frostpunk 2, Atomic Heart czy Vampire: The Masquerade Bloodlines 2. Okazuje się bowiem, że Steam miał mały "wyciek", który wygląda na błąd po stronie administratorów, a który wyświetlił daty premier kilku nadciągających gier. Pisząc dokładniej, wyświetlił je w serwisie Steam DataBase, zaciągającym dane bezpośrednio ze Steama. Obecnie problem został już rozwiązany, jednak co trafia do sieci, nigdy...

Innosilicon Technology ujawnia kartę graficzną Fenghua No.1 z pamięcią GDDR6X, przygotowaną na rynek serwerów i PC

Innosilicon Technology ujawnia kartę graficzną Fenghua No.1 z pamięcią GDDR6X, przygotowaną na rynek serwerów i PC

Obecnie na rynku kart graficznych dominują układy NVIDII oraz AMD, natomiast już za kilka miesięcy do rywalizacji włączy się także Intel. Każda z trzech firm oferuje także bardzo wydajne akceleratory do zastosowań HPC. W przypadku NVIDII mowa o układzie Ampere A100, AMD niedawno zaprezentowało akcelerator Instinct MI250X oraz MI250 z budową MCM. Intel z kolei finalizuje prace nad swoim akceleratorem Ponte Vecchio. Niemniej coraz częściej słyszymy głosy o chińskich producentach, którzy wprowadzają...

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Ledwie kilka dni temu na rynku debiutowała 12. generacja procesorów od Intela, czyli rodzina Alder Lake-S. Jednak w użytku w domowych komputerach wielu osób nadal są starsze jednostki, które świetnie spełniają stawiane przed nimi zdania nawet mimo wykorzystania gorszej litografii. Dla przykładu mikroarchitektura Haswell debiutowała na rynku w połowie 2013 roku, czyli już ponad 8 lat temu. Oparta była na procesie produkcji w 22 nm, gdzie obecnie używa się 10 nm. Mimo to 4-rdzeniowe Intel Core i5 oraz...

Google Chrome 94 z WebCodecs i WebGPU – granie w przeglądarce internetowej stanie się jeszcze przyjemniejsze

Google Chrome 94 z WebCodecs i WebGPU – granie w przeglądarce internetowej stanie się jeszcze przyjemniejsze

Przeglądarka internetowa Google Chrome 94 w wersji beta wykorzysta nowe standardy, których głównym celem jest poprawa wrażeń płynących z wirtualnej rozrywki w postaci streamingu gier wideo. Uściślając – chodzi o dwa różne rozwiązania, które łączy jeden wspólny cel. Nowości to kodeki WebCodecs oraz eksperymentalna funkcja WebGPU. Obydwie technologie będą kluczowe dla rozwoju rynku strumieniowania gier w usługach dostępnych za pośrednictwem przeglądarki internatowej, ale nie jest to jedyne ich...

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji

Podczas pierwszej, publicznej prezentacji systemu operacyjnego Windows 11, firma Microsoft mocno promowała jedno z rozwiązań dla graczy - funkcję DirectStorage MI API, które zadomowiło się już na konsolach Xbox Series X/S. Dzięki niej, programiści gier mogą wykorzystać pełnię możliwości nośników SSD PCIe NVMe, dzięki usunięciu wąskiego gardła, którym jest wolniejsza komunikacja pomiędzy magazynem danych a kartą graficzną. Podczas wspomnianej prezentacji Windowsa 11 wspomniano o tym, że funkcja...

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Biblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich...

Apple - autorskie karty graficzne w nowych komputerach Mac

Apple - autorskie karty graficzne w nowych komputerach Mac

W komputerach Mac, Apple od lat korzysta z układów Intela, które zajęły miejsce autorskiego rozwiązania giganta z Cupertino. Najwyraźniej firma chce w pewnym sensie wrócić do korzeni, o czym poinformowano przy okazji minionej konferencji WWDC 2020 (World Developers Conference). Wiemy, że w nadchodzących MacBookach zagoszczą chipy Apple opracowane w architekturze ARM — Apple Silicon. Odejście od rozwiązań Intela na rzecz Advanced RISC Machine może wydać się zaskakujące, ale okazuje się, że to...

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

O Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal...

Google i Apple wyjaśniają zasady śledzenia zarażonych COVID-19

Google i Apple wyjaśniają zasady śledzenia zarażonych COVID-19

Niedawno informowałem Was o tym, że Google i Apple udostępnią specjalne API, czyli mówiąc prościej — zestaw narzędzi deweloperskich, z których mogą korzystać aplikacje firm trzecich. Rzeczone API miałoby znaleźć zastosowanie w śledzeniu rozprzestrzeniania się koronawirusa, a dostęp miałyby uzyskać programy przygotowane na zlecenie rządów w poszczególnych państwach. Rozwiązanie zostanie wykorzystane w naszym rodzimym ProteGO, dlatego też wiele osób obawia się, w jaki sposób uzyskiwane...

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

DirectX 12 Ultimate - rozbudowane API ze wsparciem dla DXR 1.1

Minęło już solidnych kilka lat od wprowadzenia niskopoziomiego API DirectX 12 - dotychczas w większości gier wykorzystujących te biblioteki to AMD wypadało lepiej, jednak wraz z premierą architektury Turing także karty NVIDII zaczęły zdecydowanie lepiej sobie radzić w tym środowisku. DirectX 12 posiada ponadto biblioteki DXR, dzięki którym w grach możliwa jest implementacja Ray Tracingu, bardzo mocno promowanego przez firmę NVIDIA. Dzisiaj firmy Microsoft oraz NVIDIA ogłaszają bardziej rozbudowaną...

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Fortnite z obsługą DirectX 12 - Powinno działać szybciej na pecetach

Ostatnie dwa lata w świecie gier komputerowych bezapelacyjnie należały do nowej fali sieciowych shooterów - Fortnite i PUBG - oferujących szalenie popularny tryb rozgrywki nazwany battle royale, wprowadzany w późniejszym czasie to kolejnych produkcji pokroju Battlefield V czy Call of Duty. Bez wątpienia wciąż najpopularniejszym (lub przynajmniej jedną z najbardziej popularnych) tytułem pozostaje Fortnite (choć osobiście nie wiem co gracze w tym widzą). Co jakiś czas wprowadzane są kolejne nowości,...

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania

Crytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich engine CryEngine. Pierwszy Crysis był w momencie premiery wręcz przełomowym tytułem pod względem jakości oprawy graficznej i przez lata stosowany był jako najlepszy benchmark dla kolejnych generacji kart graficznych. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir, które po raz pierwszy publicznie zaprezentowano w marcu tego roku. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wspiera technikę Ray Tracingu...

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

Windows 7 to przez jednych niemal zapomniany już system (choć wciąż dobrze wspominany), przez drugich zaś wciąż wykorzystywany. Sytuacja ta z pewnością ulegnie zmianie już w najbliższym czasie, jako że Siódemka w styczniu 2020 straci oficjalne wsparcie. Mimo to, na kilka miesięcy przed tym wydarzeniem, użytkownicy wspomnianego systemu otrzymują od Microsoftu prezent - w systemie pojawi się mianowicie DirectX 12, ale co chyba ważniejsze - obsługa ray tracingu. Dla niektórych osób, taka decyzja może...

Reklamy w mapach Google - firma zapowiedziała ich wprowadzenie

Reklamy w mapach Google - firma zapowiedziała ich wprowadzenie

Google w ciągu ostatnich tygodni podniosło stawki za korzystanie z autorskiego API zakorzenionego w usługę nawigacyjną firmy – Map Google. Użytkownicy usługi aktywnie przekazują wiele informacji o tym, gdzie mieszkają, w którym miejscu pracują oraz jak spędzają swój wolny czas. Wszystkie te dane wykorzystywane są do nawigowania ludzi do miejsc, do których Ci potencjalnie chcieliby się dostać. Dotychczasowe partnerstwa pozwalają podpowiadać użytkownikom map o potencjalnie szybszych metodach transportu,...

Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR

Microsoft wydał środowisko uruchomieniowe dla OpenXR

Microsoft to pierwsza firma, która stworzyła rozbudowane środowisko uruchomieniowe platformy Windows Mixed Reality dla OpenXR. Jest on otwartym, darmowym standardem stworzonym przez firmę Khronos, który zapewnia natywny dostęp do wielu urządzeń producentów sprzętu z całego spektrum rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Grupa producentów pomagająca przy rozwijaniu tego rozwiązania składa się z wielu gigantów branży technologicznej, a jej największym nieobecnym jest koncern Apple. Rzeczony standard...

Chrome zyska mechanizm blokowania API na stronach WWW

Chrome zyska mechanizm blokowania API na stronach WWW

Dzisiejsze strony internetowe są znacznie bliżej pełnoprawnych aplikacji, niż dokumentów, które mogliśmy odnaleźć w sieci jeszcze dziesięć lat temu. Smartfony mają wbudowane czujniki ruchu, takie jak akcelerometry i żyroskopy. Czujniki te mają wiele przydatnych zastosowań, jednak mogą być również wykorzystywane do identyfikacji urządzenia nieświadomego użytkownika przy pomocy licznych API, co jest wynikiem niedoskonałości produkcyjnych ich systemów operacyjnych. Takie pomiary mogą być prowadzone...

100 000 Chromecastów zhakowanych. Fan PewDiePie znów w akcji

100 000 Chromecastów zhakowanych. Fan PewDiePie znów w akcji

Najpierw były drukarki. Te wielkie i te małe, które drukują paragony w sklepie. 100 tysięcy tych urządzeń wydrukowało apel hakera Giraffe w sprawie wsparcia jego ulubionego YouTubera - PewDiePie. Chodziło o to by subskrybować kanał PDP by mógł on zachować pozycję lidera wśród najpopularniejszych twórców tego serwisu. Teraz przyszedł czas na Chromecasty. Wykorzystując błąd Chromecasta, który rzekomo jest ignorowany przez Google od prawie pięciu lat, w połączeniu z luką w bezpieczeństwie niektórych...

Google + znowu z luką. Serwis zamknięty szybciej niż planowano

Google + znowu z luką. Serwis zamknięty szybciej niż planowano

Powiedzieć, że Google + nie ma szczęścia to jak nie powiedzieć nic. Wprowadzana bez życia i porzucona, nieudana konkurencja Facebooka nawet w swoich ostatnich dniach ma pecha. "Przyspieszenie zmian w Google+" - tak niewinnie zaczyna się wpis na ostatnim blogu internetowego giganta. Tak naprawdę chodzi jednak o lukę w API, która naraziła na wyciek dane 52,5 mln użytkowników. Google straciło cierpliwość i oświadczyło w poniedziałek, że zamknie swój serwis społecznościowy kwietniu, cztery miesiące...

Valve wypłaciło 20 tys. dolarów nagrody za wykrycie luki w Steam

Valve wypłaciło 20 tys. dolarów nagrody za wykrycie luki w Steam

Internauta używający nicku Artem (moskowsky) odkrył krytyczną lukę w systemie Steam. Umożliwiała mu ona, w bardzo łatwy sposób, wygenerowanie dowolnej ilości legalnych kluczy do dowolnej gry dostępnej w serwisie. Co ciekawe nie potrzeba było do tego ani specjalnej wiedzy, ani umiejętności, a do odkrycia doszło całkiem przypadkowo podczas przeglądania Steam z uprawnieniami partnera sklepu. Dokładniej, była to część serwisu, której deweloperzy używają do zarządzania grami, które udostępniają...

Google Cloud pomaga zeskanować archiwum New York Times

Google Cloud pomaga zeskanować archiwum New York Times

Google Cloud połączył siły z The New York Times, aby pomóc im w digitalizacji ich ogromnej kolekcji zdjęć. Przez ponad 100 lat The Times zarchiwizował około pięciu do siedmiu milionów starych fotografii w setkach szafek, trzy piętra poniżej poziomu ulicy w pobliżu biur w Times Square w miejscu zwanym "kostnicą". Kostnica zawiera zdjęcia z końca XIX wieku, a wiele z nich ma ogromną wartość historyczną. Skanowanie i opisywanie tego przez człowieka, a następnie wprowadzanie do bazy danych byłoby...

Google przedstawiło reCAPTCHA v3. Będzie mniej upierdliwy

Google przedstawiło reCAPTCHA v3. Będzie mniej upierdliwy

Dzięki nowej wersji popularnej aplikacji do sprawdzania czy jesteśmy ludźmi, odwiedzający stronę będą tracić mniej czasu na rozwiązywanie zagadek. Google przedstawiło reCAPTCHA v3, najnowsze API, które pomaga oddzielić działania człowieka od akcji bota w witrynie internetowej bez interakcji użytkownika. Najważniejszą sprawą dla nas jest to, ​​że internauci nie będą już musieli wpisywać tekstu, klikać żadnych pól wyboru ani uzupełniać żadnych puzzli. Oczywiście wszystko pod jednym warunkiem...

Android P będzie bardziej restrykcyjny dla programistów

Android P będzie bardziej restrykcyjny dla programistów

Kiedy Android po raz pierwszy pojawił się na rynku jedną z głównych zalet systemu operacyjnego od Google było to, że był on w stu procentach otwarty. Kod źródłowy systemu dostępny był dla wszystkich, a programiści nie musieli się martwić o żadne sztuczne ograniczenia przy projektowaniu swoich aplikacji - jeśli tylko mieli do jakiegoś elementu systemu dostęp, to mogli z nim zrobić co chcieli. Niestety te czasy już dawno minęły, a gigant z Mountain View dąży w ostatnich latach do odzyskania kontroli...

Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry

Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry

Pewnie spora część graczy czeka już na piątkową premierę Assassin's Creed: Origins. Jednak tego samego dnia na półki sklepowe trafi bodaj najbardziej wyczekiwana strzelanina przygotowana z myślą o pojedynczym graczu. Mowa oczywiście o Wolfenstein II: The New Colossus. Choć do premiery pozostało już tylko kilka dni, do tej pory nie ujawniono oficjalnych wymagań sprzętowych. Na szczęście to się zmieniło, bowiem dzisiaj wydawca gry, firma Bethesda, ujawniła zarówno minimalną jak również rekomendowaną...

3DMark Time Spy zostanie zaktualizowany o test Extreme 4K

3DMark Time Spy zostanie zaktualizowany o test Extreme 4K

Fińskiej firmy Futuremark raczej nikomu z naszych Czytelników nie trzeba przedstawiać. O ile niekoniecznie wszyscy musieli korzystać z ich flagowego produktu jakim bez wątpienia jest 3DMark, tak program znany powinien być chociażby z nazwy. Wykorzystywany jest przez wielu - graczy, hobbystów, osoby podkręcające swoje podzespoły oraz wiele z branżowych redakcji. W ten właśnie sposób sam 3DMark oraz wyniki z niego często goszczą na naszym portalu przy okazji plotek, przecieków oraz testów najnowszych...

Palit GeForce GT 1030 - Kolejna propozycja niskoprofilowa

Palit GeForce GT 1030 - Kolejna propozycja niskoprofilowa

Ostatnia z kart graficznych od NVIDII w postaci modelu GT 1030 wzbudziła spore emocje, acz tym razem nie było mowy o dreszczyku ekscytacji. Zieloni nie wypuścili kolejnego potwora wydajności, a najsłabszego przedstawiciela rodziny Pascal. Wbrew pozorom jest dla niego miejsce na rynku i stanowić będzie konkurencje dla podobnego rozwiązania od AMD. Oba produkty celują w małe salonowe komputery typu HTPC i jednostki z procesorami bez zintegrowanej karty graficznej. Co chwilę słyszy się o kolejnych autorskich...

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Id Software to niekwestionowana legenda branży gier komputerowych, developer odpowiedzialny nie tylko za kilka kultowych strzelanin pierwszoosobowych, ale również szereg zaawansowanych silników graficznych, wykorzystywanych później przez kolejne studia. Największe triumfy Teksańczycy święcili w czasach obecności Johna Carmacka, który był pionierem implementacji techniki ray castingu (Catacomb-3D), binary space partitioning (DOOM) czy MegaTexture (Quake Wars). Obecne id Software jest własnością Bethesdy,...

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Quake Champions zbliża się wielkimi krokami. Już niebawem ruszają beta testy produkcji, która jednocześnie wraca do korzeni gatunku i chce mierzyć się z obecnymi liderami sieciowych FPSów. Co chwilę pojawiają się nowe informacje o czempionach, mapach i trybach rozgrywki. Ostatnio ujawniono także nieco szczegółów technicznych. Potwierdziły się przypuszczenia, że spadkobierca Quake III Arena będzie wykorzystywał API Vulkan, które zastosowano w DOOM. Tytuł zostanie także zoptymalizowany z myślą...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.