Marvel's Avengers - szczegóły techniczne wersji dla PlayStation 5
Kilka dni temu odbył się pokaz gry Marvel's Avengers, nad którym pracuje obecnie studio Crystal Dynamics oraz Square Enix. Tytuł na licencji Marvela zadebiutuje na PC, Xbox One oraz PlayStation 4 we wrześniu. Podczas prezentacji potwierdzono, że w późniejszym czasie pojawią się także dedykowane wersje dla PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Wówczas jednak nie doprecyzowano czego powinniśmy oczekiwać po nowej generacji konsol. W przypadku urządzenia japońskiej firmy poznaliśmy garść szczegółów - nie jest to specjalnie zaskakujące biorąc pod uwagę marketingową umowę pomiędzy Sony i Square Enix. Dzięki temu jednak wiemy, jakiej jakości oprawy i jakich usprawnień powinniśmy oczekiwać po PlayStation 5. Prawdopodobnie jednak nie wszyscy gracze będą z tych informacji zadowoleni, bowiem pomimo zauważalnie mocniejszego urządzenia, przyjdzie nam wybierać między jakością a płynnością.
Marvel's Avengers na konsoli PlayStation 5 doczeka się m.in. wsparcia dla techniki śledzenia promieni (Ray Tracing). Do wyboru będą także dwa trybu działania - wydajności bądź jakości.
Sony PlayStation 5 - pokaz gier oraz wygląd konsoli nowej generacji
W materiałach z tego tygodnia dotyczących Marvel's Avengers przedstawiono główną bohaterkę, Kamalę Khan (Ms Marvel), która razem z innymi superbohaterami, takimi jak Czarna Wdowa, Iron Man, Thor czy Hulk, musi powstrzymać armię wymyślonego przez Stana Lee i Jacka Kirby’ego M.O.D.O.K.-a (Mobilny Organizm Zaprojektowany Tylko Do Zabijania). Fani komiksów powinni kojarzyć tę wielką głowę posługującą się mocami psychicznymi pokroju telekinezy i telepatii. O ile jednak o grze wiemy już sporo, o tyle pod znakiem zapytania stała jakość oprawy graficznej na konsoli Sony PlayStation 5 - gra będzie oferowana dla przypomnienia za darmo dla osób, które wyposażą się w kopię na PlayStation 4.
Sony PlayStation 5 - Amazon ujawnił cenę oraz datę premiery
Okazuje się, że mimo dużo lepszej specyfikacji, nadal przyjdzie nam wybierać pomiędzy jakością oprawy graficznej a płynnością rozgrywki. W przypadku tego pierwszego mamy otrzymać m.in. wsparcie dla Ray Tracingu, ulepszone oświetlenie czy zauważalnie lepszą jakość tekstur. Nie zabraknie także dużo szybszego wczytywania gry z racji obecności dysku SSD. W trybie tym otrzymamy natywną rozdzielczość 4K, ale przy maksymalnie 30 klatkach na sekundę. Z kolei tryb płynności będzie pozbawiony Ray Tracingu, a także ma bazować na renderowaniu szachownicowym do 4K. Otrzymamy jednak płynniejszą rozgrywkę, przy czym Square Enix nie podało konkretnej wartości, co oznacza, że sztywne 60 FPS może okazać się nierealne.