Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 - nadeszła nieoficjalna obsługa AMD FSR 3. Technologia dostępna w każdej grze z NVIDIA DLSS 3

Natan Faleńczyk | 18-12-2023 19:00 |

Cyberpunk 2077 - nadeszła nieoficjalna obsługa AMD FSR 3. Technologia dostępna w każdej grze z NVIDIA DLSS 3Pomimo że najnowsza wersja technologii upscalingu oraz generowania klatek od firmy AMD, czyli FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3), jest na rynku już jakiś czas, to oficjalnie niewiele tytułów doczekało się jej implementacji. Wszystko zaczyna się jednak odmieniać, wszak w połowie grudnia 2023 roku AMD udostępniło kod źródłowy tej technologii. Pewien użytkownik stworzył modyfikację, która wprowadza AMD FSR 3 do gier, które obsługują technologię NVIDIA DLSS 3.

Nieoficjalna implementacja technologii AMD FSR 3 stała się właśnie możliwa w wielu tytułach, które natywnie obsługują upscaling od NVIDII, a dokładniej DLSS 3. Szczególnie dobre rezultaty osiągane są w grze Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 - nadeszła nieoficjalna obsługa AMD FSR 3. Technologia dostępna w każdej grze z NVIDIA DLSS 3 [1]

AMD FSR 3 - opublikowano kod źródłowy techniki. Pozwoli to na jej sprawniejszą implementację w grach

Odkąd AMD raptem kilka dni temu udostępniło wspomniany kod źródłowy dla AMD FSR 3, społeczność moderów od razu zaczęła wykorzystywać możliwości tej technologii. W internecie pojawiło się sporo modyfikacji, które dodały dla niej wsparcie do gier takich jak Cyberpunk 2077, The Last of Us Part 1, a także Dead Space (Remake). O ile spora część z tych modyfikacji pochodzi od użytkownika LukeFZ i wymaga dokonania wpłaty w serwisie Patreon, tak pojawiło się właśnie darmowe rozwiązanie, które pozwala na implementację AMD FSR 3 dla wszystkich gier obsługujących NVIDIA DLSS 3.

Cyberpunk 2077 - nadeszła nieoficjalna obsługa AMD FSR 3. Technologia dostępna w każdej grze z NVIDIA DLSS 3 [2]

Starfield otrzyma wkrótce oficjalne wsparcie dla technik skalowania NVIDIA DLSS 3 oraz AMD FSR 3 z Frame Generation

Oczywiście rozwiązanie to nie jest idealne i wymaga jeszcze dopracowania, natomiast bardzo wyraźnie pokazuje, co już teraz można osiągnąć niewielkim nakładem pracy - szczególnie że efekty są naprawdę bardzo dobre. Modyfikacja dlssg-to-fsr3 została udostępniona w serwisie GitHub i można ją pobrać pod tym adresem (wersja 0.3). Tak naprawdę zastępuje ona technologię NVIDIA DLSS 3 w grze, a jej instalacja opiera się na podmianie bibliotek .DLL. Dokładną instrukcję znajdziemy tutaj. Rozwiązanie to okazuje się szczególnie istotne przy układach graficznych NVIDIA GeForce RTX z serii 20 i 30.

Źródło: WCCFTech, TechPowerUp
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 113

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.