Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Damian Marusiak | 02-07-2020 13:00 |

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 UltimateO Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal nie znamy wymagań sprzętowych wersji PC (i pewnie w najbliższym czasie nie otrzymamy takich informacji), to jeden z członków ekipy z CD Projekt RED potwierdził, iż Cyberpunk 2077 nie będzie w ogóle korzystał z DirectX 11.

Cyberpunk 2077 wykorzysta wyłącznie API DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate. Tym samym systemy operacyjne Microsoft Windows 8 oraz Windows 8.1 nie będą w ogóle wspierane przez programistów.

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate [1]

Najnowsze informacje zostały opublikowane przez niemiecki portal PCGamesHardware, który przeprowadził wywiad z twórcami Cyberpunka 2077. Choć oficjalnie wymagania sprzętowe wersji PC nie zostały nadal upublicznione, to dowiedzieliśmy się jednej ważnej rzeczy. Gra nie będzie wspierała bibliotek API DirectX 11, stawiając głównie na nowsze DirectX 12. Z pewnością po części jest to związane ze wsparciem dla Ray Tracingu oraz DLSS 2.0, które będzie dostępne od dnia premiery gry. Tym samym gra będzie wspierała systemy Windows 10 oraz Windows 7 SP1, który otrzymał ostatecznie wsparcie dla DX 12.

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate [2]

Co ciekawe, Cyberpunk 2077 będzie także wspierał rozszerzone biblioteki DirectX 12 Ultimate. DirectX 12 Ultimate kodyfikuje wiele innowacyjnych technologii GeForce RTX, w tym sprzętowo przyspieszane śledzenie promieni, cieniowanie siatki, cieniowanie o zmiennej szybkości i cieniowanie przestrzeni tekstur. DirectX 12 Ultimate będzie natywnie obsługiwał m.in. technikę Variable Rate Shading (VRS), która jest nową technologią, jeszcze bardziej optymalizującą użycie procesora graficznego poprzez priorytetowe znaczenie obiektów środowiskowych oraz sposobu ich wyświetlania. Powinno to zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę bez jednoczesnej utraty jakości wyświetlanego obrazu. DirectX 12 Ultimate będzie także wspierał tzw. "Mesh Shaders", czyli bardziej zaawansowane cieniowanie siatki. W tym celu wykorzystywane będą nowe graficzne potoki (Graphics papeline to najprościej mówiąc droga przepływu danych między interfejsem karty graficznej a buforem ramki zawierającym gotową klatkę animacji 3D). Nowe potoki będą pozwalały na jednoczesne kontrolowanie przez GPU poziomu detali obiektów w połączeniu z teselacją. Wygląda na to, że pecetowa wersja Cyberpunka 2077 będzie naszpikowana dodatkowymi funkcjami mającymi na celu poprawić jakość grafiki. Wszystkie te funkcje będą z pewnością wspierane przez karty NVIDIA GeForce RTX, jednak AMD także obiecuje wsparcie dla DX 12 Ultimate, choć nie wiemy czy w takim zakresie jak oferuje NVIDIA.

Źródło: PCGamesHardware
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 85

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.