Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

dx12

Qualcomm Snapdragon X Elite został przygotowany na obsługę gier wideo, tak przynajmniej twierdzi producent

Qualcomm Snapdragon X Elite został przygotowany na obsługę gier wideo, tak przynajmniej twierdzi producent

Qualcomm zaprojektował swój SoC Snapdragon X Elite, przede wszystkim jako konkurencję dla chipów Apple z serii M. Jednak firma nie usiadła na laurach i postanowiła stworzyć konkurencję ARM dla większości mobilnych chipów x86. Jak zdradza jeden z inżynierów amerykańskiego przedsiębiorstwa, nowy układ został przygotowany do gier wideo i przetestowany w kilkunastu tytułach. Do ich uruchomienia możemy bowiem wykorzystać trzy różne sposoby.

Moore Threads MTT S70 - premiera nowej chińskiej karty graficznej z 7 GB pamięci VRAM GDDR6

Moore Threads MTT S70 - premiera nowej chińskiej karty graficznej z 7 GB pamięci VRAM GDDR6

Jakiś czas temu na naszych łamach opisywaliśmy chińską kartę graficzną Moore Threads MTT S80, która pomimo obiecującej, w miarę nowoczesnej specyfikacji miała olbrzymie problemy z poprawnym działaniem w wielu grach. Producent nie zamierza się jednak poddawać i właśnie rozszerzył swoje portfolio o nowy model MTT S70. Niestety, trudno liczyć na wyższą moc obliczeniową, bowiem na papierze nowy układ Moore Threads prezentuje się jeszcze słabiej od wspomnianego MTT S80.

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Intel w najnowszej aktualizacji wyłącza obsługę DirectX 12 w starszych procesorach. Powodem luka w zabezpieczeniach

Ledwie kilka dni temu na rynku debiutowała 12. generacja procesorów od Intela, czyli rodzina Alder Lake-S. Jednak w użytku w domowych komputerach wielu osób nadal są starsze jednostki, które świetnie spełniają stawiane przed nimi zdania nawet mimo wykorzystania gorszej litografii. Dla przykładu mikroarchitektura Haswell debiutowała na rynku w połowie 2013 roku, czyli już ponad 8 lat temu. Oparta była na procesie produkcji w 22 nm, gdzie obecnie używa się 10 nm. Mimo to 4-rdzeniowe Intel Core i5 oraz...

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Microsoft DirectX 12 Feature Level 12_2 - nowa wersja funkcji API

Biblioteki DirectX w wersji 12 są już z nami od kilku lat - dość powiedzieć, że debiutowały w zasadzie równolegle z systemem Windows 10. Mimo to Microsoft nie pali się wydania kolejnej, pełnej trzynastej wersji popularnych funkcji API, a stara się udoskonalać te będące aktualnie w użyciu. Warto wspomnieć, że po drodze mieliśmy jeszcze premiery nowszych wersji Feature Level 12_1 czy DirectX 12 Ultimate, ale to nadal nie koniec epoki DX12. Gigant z Redmond opublikowała właśnie nowy wpis na blogu swoich...

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

Cyberpunk 2077 na PC tylko z DirectX 12 oraz DirectX 12 Ultimate

O Cyberpunku 2077 w ostatnim tygodniu znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez kilka godzin obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. W weekend natomiast pojawiło się ciekawe porównanie warstwy wizualnej wersji z 2018 oraz 2020 roku. Choć nadal...

NVIDIA Fermi - GeForce GTX 400 i 500 dostały wsparcie DirectX 12

NVIDIA Fermi - GeForce GTX 400 i 500 dostały wsparcie DirectX 12

Kto z czytelników PurePC nie lubi poczytać testów najnowszego i najdroższego sprzętu czy pooglądać zdjęć egzotycznych egzemplarzy prosto z drugiego krańca świata? Mimo wszystko realia jakie są, takie są i nie wszystkich stać na każdą zachciankę i zaprezentowaną nowinkę. Świetnie pokazują to chociażby statystyki cyfrowej platformy Steam, gdzie nadal wielu użytkowników korzysta z komputerów mających już swoje najlepsze lata dawno za sobą. To właśnie do nich Zielony gigant z Santa Clara postanowił...

Nowe sterowniki NVIDII z poprawioną wydajnością w DirectX 12

Nowe sterowniki NVIDII z poprawioną wydajnością w DirectX 12

Dzisiaj odbyła się długo wyczekiwana przez wszystkich fanów wydajności premiera, która wprowadziła na rynek kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti. Jak sami mogliście przekonać się w naszym premierowym teście jest to obecnie najwydajniejszy układ skierowany do użytkowników głównego nurtu. Jednak to nie koniec dobrych nowin, bowiem amerykańska firma z Santa Clara postanowiła miło zaskoczyć resztę swoich konsumentów. Zieloni zaprezentowali dzisiaj również nowe sterowniki Game Ready. Ich najnowsza...

NVIDIA wyda sterowniki zwiększające wydajność w DX12

NVIDIA wyda sterowniki zwiększające wydajność w DX12

Jak powszechnie wiadomo, karty Zielonych nie radzą sobie w nowych bibliotekach wybitnie dobrze. Co prawda posiadacze najwydajniejszych układów nie powinni specjalnie narzekać, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę konkurencyjne pod względem wydajności konstrukcje AMD i NVDII, to w grach wykorzystujących DirectX 12 to właśnie te pierwsze są zazwyczaj górą. Kto wie jednak, jak sytuacja będzie wyglądała w przyszłości, bowiem producentowi GeForce'ów taki stan rzeczy z pewnością nie odpowiada. Zapowiedziano...

The Division wkrótce z obsługą DirectX 12. Co to zmieni?

The Division wkrótce z obsługą DirectX 12. Co to zmieni?

The Division to gra akcji, która ze względu na swoje kooperacyjne założenia bardziej pretenduje do bycia typowym MMORPG. Pamiętacie jej pierwsze zwiastuny? Tytuł zapowiadał się naprawdę zacnie, a nadzieję na sukces dawała nie tylko ciekawa rozgrywka czy dobrze odwzorowany Manhattan, lecz także świetna, wręcz przełomowa oprawa graficzna. Choć produkcja Ubisoftu zebrała zarówno pozytywne jak i mocno średnie recenzje, koniec końców chyba można powiedzieć, że mamy do czynienia z rozczarowaniem. Pomijając...

Intel Kaby Lake i AMD Zen ze wsparciem tylko pod Windows 10

Intel Kaby Lake i AMD Zen ze wsparciem tylko pod Windows 10

Posiadacze systemów starszych niż Windows 10 nie mają łatwego życia - jeszcze do niedawna musieli zmagać się z nachalną polityką aktualizacji do kolejnej wersji okienek, a teraz co rusz pojawiają się informacje, że dni wsparcia nowości sprzętowych dla systemów 7 i 8.1 są policzone. Pomijając kwestię obsługi bibliotek DirectX 12, gigant z Redmond robi wszystko, aby każdy prędzej czy później zainstalował "dziesiątkę" na swoim komputerze. Kolejnym powodem będzie pełne wsparcie dla nadchodzących...

Rusza otwarta beta Battlefield 1 - Do zobaczenia na froncie!

Rusza otwarta beta Battlefield 1 - Do zobaczenia na froncie!

Już wczoraj pierwsi szczęśliwcy, do których uśmiechnął się los mogli w okolicach godziny ósmej a dziewiątej rano znaleźć wezwanie na wojenny front. Na szczęście nie był to mail od Rejonowej Wojskowej Komisji Lekarskiej ani tym bardziej zapowiedź zbliżającej się wojny i mobilizacja służb rezerwowych. Chętnych do walki szukało Electronic Arts, zapraszając ich wcześniej do otwartej bety najnowszej części znanej serii gier Battlefield. Cała reszta osób, która niestety nie została wylosowana...

Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę

Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę

Nadchodzący Deus Ex to bez najmniejszych wątpliwości jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Po zaskakująco dobrej ostatniej odsłonie Human Revolution sprzed 5 lat spodziewamy się co najmniej równie świetnej produkcji. Nie tylko sam gameplay jest tym, na co czy wszyscy czekamy - Mankind Divided miał od samego początku zapewnić wsparcie dla najnowszych bibliotek DirectX 12. Owszem, "miał", bo wczoraj dosyć niespodziewanie w sieci pojawiła się wiadomość od samych twórców gry, którzy przyznali,...

Sid Meier's Civilization VI z obsługą bibliotek DirectX 12

Sid Meier's Civilization VI z obsługą bibliotek DirectX 12

Być może niewielu z Was o tym wiedziało, ale Firaxis, studio odpowiadające za m.in. całą serię Civilization oraz ostatnie części XCOM, już od dawna ściśle współpracuje z AMD przy tworzeniu swoich gier. Efektem tego była na przykład obecność bibliotek DirectX 11 i 11.1 w piątej odsłonie Cywilizacji oraz obsługa popularnego wówczas API Mantle przez Beyond Earth. Jak pewnie pamiętacie, tytuł był zresztą dodawany do niektórych Radeonów w ramach specjalnej promocji. Wiele wskazuje, że owe partnerstwo...

Total War: Warhammer - Obsługa DirectX 12 dopiero po premierze

Total War: Warhammer - Obsługa DirectX 12 dopiero po premierze

W ostatnim czasie brakuje dobrych gier strategicznych, dlatego premiera Total War: Warhammer wywołuje spore poruszenie, również za sprawą zderzenia dwóch legendarnych marek. Produkcje studia Creative Assembly zawsze miały jednak ogromny apetyt na zasoby komputera, zwłaszcza procesora, który stawał się wąskim gardłem dla karty graficznej w starciach wielkich armii. Czy sytuacja powtórzy się również w Total War: Warhammer, przekonamy się najwcześniej w dniu premiery, która zaplanowana jest na dzień...

AMD vs NVIDIA - Chwilowy remis kart graficznych w DirectX 12

AMD vs NVIDIA - Chwilowy remis kart graficznych w DirectX 12

Wielu graczy zadaje sobie niezwykle ważne pytanie - które GPU będą lepiej spisywać się w produkcjach wykorzystujących DirectX 12? Na razie tytułów obsługujących nowe API jest zaledwie garstka - Hitman, Rise of the Tomb Raider, Ashes of Singularity, Gears of War oraz Quantum Break. Dwie ostatnie wymagają do działania DirectX 12 oraz Windows 10, natomiast pozostałe są kompatybilne również z DirectX 11. W ostatnich tygodniach redakcja PurePC sprawdzała, jak wygląda optymalizacja powyższych produkcji...

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Premiera systemu operacyjnego Windows 10 była ważna dla użytkowników komputerów PC z kilku powodów - darmowa aktualizacja przeplatana powrotem menu Start i zmianami w interfejsie przyćmiła nowości zaimplementowane pod "maską". Microsoft na swoich konferencjach starał się pokazać graczom, ze przesiadka na dziesiątkę po prostu się opłaca. W jaki sposób? Stawiano przede wszystkim na pokazy integracji komputerów z usługami pochodzącymi z Xboxa, ale nie zapomniano o DirectX 12. O ile sama przesiadka...

AMD nie będzie optymalizowało API Mantle

AMD nie będzie optymalizowało API Mantle

Jeszcze API Mantle nie umarło? Na początku marca firma AMD oficjalnie poinformowała deweloperów zainteresowanych tworzeniem gier wykorzystujących wspomnianą metodę renderowania o konieczności zmiany strategii - producent z Sunnyvale delikatnie zasygnalizował twórcom, że lepiej będzie się skupić na API DirectX 12 oraz Vulkan, ponieważ nowości wprowadzone we wspomnianych środowiskach pokrywają się poniekąd z założeniami Mantle. Co więcej, technologia AMD została wykorzystana przy tworzenia Vulkana...

NVIDIA Mech Ti - Kolejne demo technologiczne DirectX 12

NVIDIA Mech Ti - Kolejne demo technologiczne DirectX 12

DirectX 12 to wielka szansa dla wszystkich producentów kart graficznych i procesorów - wszystko zależy od tego, w jaki sposób nadchodzącą premierę wykorzystają AMD, Intel oraz NVIDIA. Największe nadzieje w nowym API Microsoftu pokłada oczywiście producent kart graficznych Radeon, który może najwięcej skorzystać na zmniejszonym narzucie na procesor i innych nowościach zaimplementowanych w DX12. Pierwsze benchmarki ujawniły, że produkty "czerwonych" rzeczywiście radzą sobie nieźle z obsługą niektórych...

Twórca Project CARS: DirectX 12 zwiększy wydajność o 30-40%

Twórca Project CARS: DirectX 12 zwiększy wydajność o 30-40%

Premiera systemu operacyjnego Windows 10 ma odbyć się pod koniec lipca, więc właśnie wtedy zadebiutuje długo zapowiadany DirectX 12. Microsoft ograniczył oczywiście liczbę systemów wspierających nowe API tłumacząc się tym, że przecież posiadacze Windowsa 7 oraz 8.1 będą mogli bez problemu przesiąść się na dziesiątkę. Nadzieje pokładane w DirectX 12 są ogromne - nowa wersja popularnej metody renderowania ma przede wszystkim zmniejszyć narzut na procesor, dzięki czemu możliwe będzie osiąganie...

DirectX 12 znalazł się w najnowszym Windows 10 Technical Preview

DirectX 12 znalazł się w najnowszym Windows 10 Technical Preview

System operacyjny Windows 10 zaplanowany na końcówkę tego roku przyniesie wiele nowości. Oprogramowanie tworzone przez Microsoft ma przekonać użytkowników starszych wersji do przesiadki na najnowszy i - jak twierdzi producent - najbardziej dopracowany system  z rodziny Windows. Zmiany w interfejsie, nowe funkcje, przyjazny system darmowej aktualizacji i wiele więcej - to wszystko ma zachęcać klientów, a nie odpychać tak jak miało to miejsce w przypadku wersji 8 lub nawet 8.1. Na niedawnej konferencji...

Konsola Xbox One będzie w pełni kompatybilna z DirectX 12

Konsola Xbox One będzie w pełni kompatybilna z DirectX 12

Wydajność konsoli Xbox One i porównanie jej do osiągów PlayStation 4 to bardzo kontrowersyjne tematy, które teoretycznie powinny być unikane przez Microsoft. Firma z Redmond jest jednak świadoma swoich słabości i stara się przekuć je na sukces w przyszłości - deweloperzy gier już wielokrotnie wspominali o trudnościach związanych z dostosowaniem produkcji do obydwu konsol nowej generacji, bowiem podzespoły znajdujące się w urządzeniu z serii Xbox nie zawsze pozwalają na osiągnięcie zakładanej...

Które karty graficzne obsłużą DirectX 12? Jest pewien haczyk

Które karty graficzne obsłużą DirectX 12? Jest pewien haczyk

Nie od dzisiaj wiadomo, że źle zoptymalizowane oprogramowanie potrafi obciążyć nawet najbardziej wydajną kartę graficzną lub procesor bez realnego przełożenia na efekty wyświetlane na ekranie. Takich gier komputerowych było już wiele -  gracze śmiali się wtedy przez łzy, że do poprawnej obsługi jest potrzebny przysłowiowy komputer z NASA. Już niedługo deweloperzy mają otrzymać przełomowe narzędzie pozwalające na opracowywanie naprawdę wydajnych tytułów, które wykorzystają zasoby...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.