Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Blizzard wyrzuca do kosza swoją survivalową grę. Deweloperzy pracowali nad nią przez ponad sześć lat

Łukasz Stefaniak | 26-01-2024 13:00 |

Blizzard wyrzuca do kosza swoją survivalową grę. Deweloperzy pracowali nad nią przez ponad sześć latWraz z informacją o zwolnieniach, które Microsoft zdecydował się przeprowadzić między innymi w podległym sobie od niedawna studiu Blizzard Entertainment, trafiły do nas także doniesienia o anulowaniu interesującego projektu survivalowego, którym podmiot ten się zajmował. Choć na rynku nie brakuje tego typu tytułów, to mowa w tym przypadku o pozycji, nad którą pracowano przez wiele długich lat. Projekt Odyssey mógł tchnąć trochę świeżości w dorobek studia.

Blizzard anulował pracę nad survivalowym projektem powstającym pod nazwą kodową Odyssey. Jako główny powód takiego kroku podaje się problemy z silnikiem, który nie spełniał oczekiwań studia.

Blizzard wyrzuca do kosza swoją survivalową grę. Deweloperzy pracowali nad nią przez ponad sześć lat [1]

Microsoft formalnie przejmuje Activision Blizzard - firma dostaje w swoje ręce marki jak Call of Duty, Warcraft i Diablo

Prace nad grą trwały od ponad sześciu lat. Nie będzie zatem przesadą stwierdzenie, że zainwestowano w nią mnóstwo czasu i środków. Był to projekt odmienny od dotychczasowych dzieł Blizzarda i jednocześnie nowa marka w portfolio przesyconym od pewnego czasu światami Warcrafta, Diablo i Overwatch. Jako inspirację dla produkcji wskazywano Minecraft oraz Rust, ale rozgrywka miała być bardziej dopracowana. Jeszcze w 2022 roku postanowiono znacząco powiększyć zespół pracujący nad tym tytułem. Teraz wiemy już, że nie ujrzy on światła dziennego. Jako główny powód takiej decyzji wskazuje się problemy technologiczne z silnikiem gry. Produkcja pierwotnie miała działać na Unreal Engine, ale zdecydowano się na autorskie rozwiązanie Synapse, które ostatecznie także nie spełniło pokładanych w nim nadziei.

Blizzard wyrzuca do kosza swoją survivalową grę. Deweloperzy pracowali nad nią przez ponad sześć lat [2]

Microsoft przemeblowuje Activision Blizzard. Bobby Kotick odchodzi z pracy po 32 latach spędzonych w spółce

Oczywiście prawdopodobnie nie wszyscy deweloperzy, którzy pracowali nad projektem Odyssey zostaną zwolnieni w rezultacie pokaźnej redukcji etatów, którą ogłosił ostatnio Microsoft. Część z nich trafi do prac nad innymi tytułami Blizzarda, co nie zmienia faktu, że wiele pracy i środków zostanie zmarnowanych. Decyzja o anulowaniu projektu smuci tym bardziej, że osoby, które miały okazję zagrać we wczesną wersję gry, wyrażały się o niej bardzo pozytywnie. Premierę planowano wstępnie na 2026 rok, choć pojawiały się głosy, że są to zbyt wygórowane oczekiwania. Amerykańskie studio anulowało w swojej historii sporą liczbę projektów. Jednym z najgłośniejszych było MMO określane nazwą kodową Titan, z którego część zasobów zostało później wykorzystane w grze Overwatch.

Źródło: Bloomberg, PC Gamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.