Microsoft formalnie przejmuje Activision Blizzard - firma dostaje w swoje ręce marki jak Call of Duty, Warcraft i Diablo
W styczniu 2022 roku Microsoft rzucił na rynek gier prawdziwą bombę - informację o planowanym przejęciu przedsiębiorstwa Activision Blizzard za szokującą wręcz kwotę blisko 69 miliardów dolarów. Przez ostatnie 1,5 roku byliśmy jednak świadkami bardzo długiej walki o zablokowanie tejże transakcji - spore zarzuty miała nie tylko firma Sony, ale niektórzy regulatorzy jak FTC w USA czy CMA w Wielkiej Brytanii. Po miesiącach walki o przejęcie, Microsoft w końcu finalizuje umowę.
Activision Blizzard oficjalnie staje się częścią rodziny Xbox. Microsoft finalizuje zakup przedsiębiorstwa i staje się właścicielem takich marek jak Call of Duty, Warcraft, Crash Bandicoot czy Diablo.
Komisja Europejska wydała decyzję w sprawie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft
Już od samego rana było oczywistym, że formalne przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft będzie kwestią maksymalnie kilku godzin. Ostatni z największych regulatorów - CMA w Wielkiej Brytanii - oficjalnie dał zielone światło na przejęcie firmy. Duża w tym zasługa zmiany umowy, dzięki której to Ubisoft otrzyma prawo do strumieniowania gier od Activision Blizzard. Z kolei kilkanaście minut temu Microsoft oficjalnie potwierdził finalizację transakcji, dzięki której wchodzi w posiadanie kilku lukratywnych marek na rynku gier.
Microsoft o krok od przejęcia Activision Blizzard. Przedsiębiorstwo otrzymało zgodę od Stanów Zjednoczonych
W posiadanie Microsoftu wejdą takie marki jak Call of Duty, Diablo, Warcraft (a więc i World of Warcraft), Overwatch, Candy Crash, Tony Hawk's Pro Skater czy Spyro. Zdecydowanie największą marką jednak pozostaje Call of Duty, które rokrocznie sprzedaje się w milionach egzemplarzy. Już lada moment na rynek trafi Call of Duty Modern Warfare III, oficjalnie pod batutą Microsoftu. Nie wiemy jednak, czy przejęcie Activision Blizzard w jakikolwiek sposób zmieni obecne podejście do produkcji kolejnych gier z serii. Część klasyków zapewne również szybko trafi do abonamentu Game Pass, a te najświeższe i największe hity pojawią się prawdopodobnie w okolicach 2025 roku w usłudze.
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
28
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
36
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
72