Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Blender 4.0 - debiutuje kolejna odsłona popularnego programu do modelowania grafiki 3D. Zmiany są istotne i bardzo przydatne

Natan Faleńczyk | 14-11-2023 23:15 |

Blender 4.0 - debiutuje kolejna odsłona popularnego programu do modelowania grafiki 3D. Zmiany są istotne i bardzo przydatneBlender jest jednym z popularniejszych programów, które umożliwiają zaawansowaną pracę z grafiką 3D i nie tylko. Oprogramowanie pozwala nam na modelowanie obiektów, czy też tworzenie animacji. Jednak w przeciwieństwie do dość sporej konkurencji jest ono całkowicie darmowe, a mimo to ciągle rozwijane. Najnowsza wersja oznaczona numeracją 4.0 została właśnie oficjalnie wydana - zmian jest całkiem sporo i zaszły one praktycznie na każdej płaszczyźnie.

Popularny program do tworzenia i modyfikacji grafiki 3D o nazwie Blender doczekał się wydania wersji oznaczonej jako 4.0. Zmian jest naprawdę sporo i wpływają one w bardzo dużym stopniu na funkcjonalność oprogramowania.

Blender 4.0 - debiutuje kolejna odsłona popularnego programu do modelowania grafiki 3D. Zmiany są istotne i bardzo przydatne [1]

Microsoft Paint - prosty program graficzny zyskuje kolejne ciekawe funkcje, które zbliżają go do konkurencyjnych rozwiązań

Początek zmian zauważymy już w samym interfejsie głównym - domyślna czcionka została bowiem zmieniona z DejaVu Sans na Inter. Podstawowy shader Principled BSDF, który odpowiada za modyfikację parametrów obiektów, został całkowicie przebudowany: od teraz opcje są odpowiednio pogrupowane, a te, z których nie korzystamy, możemy po prostu zwinąć. Przełoży się to na lepszą organizację i efektywność pracy. Węzły (Nodes) mogą być uruchamiane w projekcie wielokrotnie, dzięki nowej strefie "Repeat Zone" - wystarczy wpisać odpowiednią wartość liczbową. Od teraz mamy także możliwość tworzenia własnego systemu zdefiniowanych wcześniej modyfikatorów, który w bardzo łatwy sposób możemy zastosować na innych obiektach (zakładka Geometry Nodes) - nie trzeba więc już używać skryptów napisanych w języku programowania Python.

Midjourney doczekało się wyczekiwanej aktualizacji. Użytkownicy otrzymali większą kontrolę nad wygenerowaną grafiką

Użytkowników z pewnością ucieszy także fakt, że dodano funkcję Light Linking. Pozwala ona na ustalenie konkretnych obiektów, na które ma wpływać dane źródło światła. W kwestii renderowania spotkamy się z lepszym odwzorowaniem kolorów oraz bardziej realistyczną sceną, dzięki wprowadzeniu opcji AgX (oprócz dotychczasowych Filmic lub Standard). Bardzo przydatną funkcją okaże się także udoskonalone przyciąganie obiektów do siebie - teraz dokładnie można przyciągnąć obiekt do drugiego, opierając się np. o wybrany wierzchołek. Zmian jest oczywiście dużo więcej, a wszystkie znajdziemy w poniższych materiałach wideo lub na oficjalnej stronie.

Źródło: Blender
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.