Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gry

Łukasz Stefaniak | 23-02-2024 14:00 |

Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gryBaldur’s Gate 3 to szeroko chwalona przez graczy i krytyków produkcja, a także zdobywca niejednego tytułu gry roku. Choć ostatni duży patch wprowadził trochę problemów, to twórcy intensywnie pracują nad wyeliminowaniem nowych błędów. Do pełni szczęścia brakuje graczom w zasadzie tylko jednego - oficjalnego i rozbudowanego wsparcia dla modyfikacji. Słowa jednego z pracowników Larian Studios dają nadzieję, że to się wkrótce zmieni.

Baldur's Gate 3 może w perspektywie kilku miesięcy otrzymać oficjalne i rozbudowane wsparcie dla modów. Jak pochwalił się jeden z pracowników Larian Studios, dotyczy to także konsolowych edycji tytułu.

Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gry [1]

Baldur's Gate 3 triumfuje w nagrodach D.I.C.E., a Larian Studios wypuszcza kolejną, bardzo dużą aktualizację

Do Baldur’s Gate 3 nie brakuje modów, nawet pomimo faktu, że studio Larian nie opublikowało oficjalnych narzędzi umożliwiających ich tworzenie. Marzeniem wielu graczy jest zapewne edytor, który pozwalałby na przygotowanie własnych obszarów i przygód. Nie jest do końca jasne, czy otrzymamy aż tak rozbudowane narzędzia w przyszłości, ale Michael Dowse, pełniący funkcję dyrektora wydawniczego Larian Studios, podzielił się ciekawymi informacjami dotyczącymi tego zagadnienia. Jak możemy przeczytać we wpisie na portalu X, deweloperzy pracują nad rozbudowanym i cross-platformowym wsparciem dla modyfikacji. Na szczegóły jeszcze trochę zapewne poczekamy, ale przedstawiciel studia twierdzi, że twórcy mają już przygotowany odpowiedni system. Wymaga on jednak dalszych testów i pracy. Trwają też w tej sprawie rozmowy z przedstawicielami społeczności zrzeszonej wokół gry.

Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo

Słowo "cross-platformowy" sugeruje, że planowane jest także wsparcie dla modów w konsolowych wersjach gry, co byłoby olbrzymim osiągnięciem. Modyfikacje są bowiem zjawiskiem charakterystycznym niemal wyłącznie dla gier PC-towych. Możliwość modowania Baldur’s Gate 3 na konsolach potwierdza także wpis na oficjalnym Discordzie Larian Studios, z którego wynika, że całość powstaje we współpracy z właścicielami platform. Nie można wykluczyć, że wspomniany system to coś na wzór na przykład Bethesda Creation Club, w ramach którego można pobierać modyfikacje z poziomu samej gry. W tym przypadku będzie on jednak przypuszczalnie całkowicie darmowy. Gracze na wszystkich platformach mają otrzymać możliwość instalacji modów obejmujących takie aspekty gry, jak klasy, interfejs, zaklęcia oraz niektóre zasoby i mechaniki.

Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gry [2]

Źródło: @Cromwelp (X), PC Gamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 1

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.