Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

T-Mobile z ogromną karą finansową. Firma musi ponieść konsekwencje oszukiwania klientów

T-Mobile z ogromną karą finansową. Firma musi ponieść konsekwencje oszukiwania klientówDzisiejsze reklamy skonstruowane są w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i skusić go na zakup danej usługi lub produktu. Często jednak "drobnym druczkiem" zapisane są zasady, których na pierwszy rzut oka nie widać. Zawierają one pełny regulamin danej promocji, który często pozostaje ukryty do czasu zakupu. Właśnie ze względu na takie działania sieć telekomunikacyjna T-Mobile Polska otrzymała karę finansową od UOKiK.

UOKiK nałożył karę finansową na sieć telekomunikacyjną T-Mobile z uwagi na to, że reklama firmy wprowadzała klientów w błąd. Pełny regulamin jednej z promocji nie był wystarczająco dobrze eksponowany.

T-Mobile z ogromną karą finansową. Firma musi ponieść konsekwencje oszukiwania klientów [1]

Grupa OLX na celowniku UOKiK. Zarzuty kierowane do platformy OLX dotyczą systemu ocen, który jest pozbawiony sensu

Tak naprawdę z omawianą sytuacją możemy się spotkać dość często, kiedy spojrzymy na oferty innych operatorów. W przypadku T-Mobile Polska chodziło o promocyjną ofertę "1200 GB za darmo przez rok". Według reklam, które widoczne były w wielu miejscach (np. na billboardach, terminalach płatniczych lub bankomatach), klient miał otrzymać tytułowy pakiet 1200 GB internetu mobilnego bez dodatkowych opłat. W rzeczywistości jednak każdy użytkownik był zobowiązany do płacenia minimalnie 35 zł w każdym miesiącu, aby otrzymać w nim 100 GB. 

T-Mobile z ogromną karą finansową. Firma musi ponieść konsekwencje oszukiwania klientów [2]

UOKiK postawił zarzuty kolejnym firmom, które nadal nie przestrzegają unijnej dyrektywy Omnibus. Kary mogą być dotkliwe

W skali roku przekładało się to na obiecane 1200 GB, jednak całkowity koszt wynosił w ratach 420 zł. Informacja o tym fakcie zapisana była "drobnym druczkiem", a same reklamy według UOKiK powinny być "co do zasady krótkie, zwięzłe i jasne". Wypowiedź prezesa Tomasza Chróstnego podsumowuje temat w następujący sposób: "Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera 'haczyków'. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie 'ratalnym'". Ostatecznie T-Mobile Polska musi mierzyć się z karą, która wynosi 25 623 957 zł. Firma może się odwołać od tej decyzji, wszak nie jest ona prawomocna.

Źródło: UOKiK
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 38

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.