STALKER 2 zaoferuje jeden z większych otwartych światów w grach
Na wczorajszym pokazie Xbox Games Showcase największą i chyba najmilszą niespodzianką okazała się gra STALKER 2. Mało kto spodziewał się, że produkcja ukraińskiego studia GSC Game World pojawi się na konferencji firmy Microsoft. Twórcy pokazali pierwszy zwiastun na silniku gry i musimy przyznać, że kolejna odsłona postapokaliptycznej serii zachwyca klimatem, mimo niewielu scen. Krótko po prezentacji twórcy udostępnili pierwsze szczegóły na temat STALKER-a 2, dzięki którym dowiedzieliśmy się, że tytuł ma zaoferować ogromny świat, jeden z największych w historii gier wideo, i ma on zmieniać się pod wpływem podejmowanych przez gracza decyzji. Czego jeszcze można spodziewać się po grze STALKER 2?
Poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat gry STALKER 2. Zaoferuje jeden z największych otwartych światów w historii, który ma zmieniać się (nie tylko) pod wpływem decyzji gracza. Gra trafi na PC i Xboksa Series X.
Xbox Games Showcase: STALKER 2, Forza Motorsport, Halo Infinite
Studio GSC Game World zamierza sprawić, że wyprawa do Zony w grze STALKER 2 będzie niezwykle immersyjnym przeżyciem. Świat gry nie będzie podzielony na tzw. strefy, jak w poprzednich odsłonach, lecz ma być w pełni otwarty, po którym będziemy mogli się swobodnie poruszać. Atmosfera panująca podczas eksploracji ma być gęsta i trzymająca w napięciu. Zmiany zachodzące w świecie będą rezultatem rozwinięcia znanego z poprzedniczek systemu A-Life do wersji 2.0. Zona będzie „ulegać ciągłym zmianom” nie tylko w zależności od poczynań bohatera gry, lecz wpływ mają mieć na nią wydarzenia, których nie będziemy świadkami. Dzięki temu gracz ma mieć poczucie, że zamknięta strefa Czarnobyla żyje swoim życiem. Powrócimy zarówno do znanych lokacji, jak i odwiedzimy zupełnie nowe.
Mimo że o fabule STALKER-a 2 nie wiadomo praktycznie nic, to historia będzie nieliniowa i nie zabraknie trudnych wyborów z dalekosiężnymi konsekwencjami wpływającymi nie tylko na przebieg rozgrywki, ale także na zakończenie, których ma być wiele. Niektóre decyzje odczujemy jednak krótko po ich podjęciu. Nie wiadomo na ile fabuła będzie powiązana z poprzednimi odsłonami, ale twórcy do zachęcają do ich ukończenia, by w pełni docenić przygodę w „dwójce”.
Studio GSC Game World przyznało, że celuje w grafikę zaprezentowaną na zwiastunie. Gra nie ukaże się na Xboksie One, lecz wyłącznie na PC oraz konsoli Xbox Series X (będzie także dostępna w usłudze Xbox Game Pass w dniu wydania!), więc nie będzie ograniczona przez możliwości sprzętu. Przypominamy, że powstaje ona silniku Unreal Engine 4, ale aby zapewnić jeszcze lepsze doznania, twórcy wykorzystają również techniki motion capture i fotogrametrii. STALKER 2 będzie tytułem na czasową wyłączność, więc prawdopodobnie trafi później także na PlayStation 5. Mamy nadzieję, że wsparcie i pieniądze Microsoftu przełożą się pozytywnie na ostateczną jakość produkcji. STALKER 2 pierwotnie miał wyjść przed końcem 2021 roku, ale data premiery nie została podana, więc obstawiamy, że gra zadebiutuje najwcześniej w 2022 roku. Twórcy nie zapomnieli też o fanach modyfikacji – te będą wspierane od samego początku.