Spider-Man: Miles Morales - pierwszy wgląd na Ray Tracing w grze
Podczas czerwcowego pokazu konsoli Sony PlayStation 5 zaprezentowano kilkanaście nowych tytułów zmierzających na urządzenie japońskiej firmy. Pierwszy tytułem ekskluzywnym, który pojawi się na PlayStation 5 będzie Spider-Man: Miles Morales. Będzie to kontynuacja gry z 2018 roku, choć jednocześnie nie pełnoprawna, druga część. W ostatnich tygodniach nie usłyszeliśmy zbyt wielu nowych informacji, prócz tego, że jeden z trybów gry zaoferuje możliwość grania w 60 klatkach i rozdzielczości 4K. Tym razem w sieci pojawił się nowy screen uchwycony bezpośrednio z gry. Jest to również pierwszy dowód na zaimplementowanie Ray Tracingu, który jest w tym materiale zauważalny. Czego powinniśmy spodziewać się po nowej grze Insomniac Games?
Nowy materiał z gry Spider-Man: Miles Morales pozwala nam zobaczyć działające efekty Ray Tracingu na konsoli Sony PlayStation 5.
W magazynie Entertainment Weekly pojawił się artykuł związany z nadchodzącą grą Spider-Man: Miles Morales na PlayStation 5. Szczególną uwagę przywodzi poniższy screen pochodzący bezpośrednio z gry. Jest to pierwszy dowód na obecność Ray Tracingu w grze. Dodatkowo James Stevenson ze studia Insomniac Games potwierdził na Twitterze autentyczność zdjęcia i faktu, że w nowym Spider-Manie faktycznie będzie możliwość włączenia Ray Tracingu.
Entertainment Weekly bringing you the #MilesMoralesPS5 ray-traced puddles this morning. (Great Article!) https://t.co/MfRXJA4U4X pic.twitter.com/nyXqjR1Fr3
— James Stevenson (@JamesStevenson) August 13, 2020
Odbicia możemy zaobserwować przede wszystkim na powierzchniach kałuż. Prezentują się w miarę naturalnie i jesteśmy bardzo ciekawi jak ta funkcja graficzna odbije się ostatecznie na wydajności. Według informacji pochodzących od Sony, konsola PlayStation 5 wspiera sprzętowo Ray Tracing, a więc układ graficzny oparty na architekturze RDNA 2 od AMD powinien posiadać wbudowane jednostki przyspieszające tego typu obliczenia. Patrząc na zdjęcie możemy również zobaczyć dużo lepsze oświetlenie względem podstawowej wersji Spider-Mana na PlayStation 4 (Pro) oraz zwiększoną szczegółowość obiektów. Premiera Spider-Man: Miles Morales (według ostatnich doniesień wraz z remasterem podstawowej gry, która także otrzyma Ray Tracing) odbędzie się równocześnie z konsolą PlayStation 5, a więc najwcześniej w okolicach listopada.
Spider-Man: Miles Morales z aktywnym Ray Tracingiem na PlayStation 5.