Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Rebellion wykorzysta API Mantle w Sniper Elite 3 i nie tylko

Arkad | 22-11-2013 15:30 |

API Mantle od AMD pojawia się i znika - najwidoczniej taka jest na razie jego specyfika ;] Początkowo nowa technologia miała być wykorzystywana jedynie przez karty graficzne posiadające rdzenie GCN (seria Radeon), jednak pod koniec konferencji APU 13 ogłoszono poszerzenie kręgu obsługiwanych akceleratorów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to również konkurencyjne karty graficzne NVIDIA GeForce skorzystają z dobroci nowego niskopoziomowego API, o którym na razie wiemy niewiele. Killerskim tytułem wprowadzającym wspomnianą technologię pod strzechy będzie Battlefield 4, jaki w przyszłym miesiącu ma otrzymać dużą aktualizację zawierającą również nowe API Mantle - to właśnie wtedy poznamy wszystkie szczegóły dotyczące czerwonej bomby marketingowej, jak również będziemy w stanie ocenić jej realną wartość. Do pędzącego pociągu dołącza także firma Rebellion zajmująca się tworzeniem silnika Asura, który będzie wykorzystywany między innymi w nadchodzącej grze Sniper Elite 3.

Studio nie chwali się na razie kolejnymi tytułami posiadającymi wsparcie dla Mantle, jednak możemy liczyć na wielki debiut Mantle na platformach mobilnych - silnik Asura zostanie także zaimplementowany w grach przeznaczonych dla urządzeń przenośnych. API promowane jako główny konkurent DirectX powoli się rozkręca i wciąga do siebie kolejne studia zajmujące się tworzeniem znanych marek. Jaki będzie tego efekt? Tutaj z pomocą przychodzi nam klasyczne... Poczekamy, zobaczymy ;]

W ostatnim czasie AMD pochwaliło się kilkoma producentami zachęconymi do wykorzystania API Mantle w ich tytułach - mówimy tutaj między innymi o Cloud Imperium, Eiodos-Montreal oraz Oxide. Eidos-Montreal stoi za nadchodzącą przygodową grą akcji Thief, w której rozgrywka będzie prowadzona z perspektywy pierwszej osoby - Deus Ex: Human Revolution należy już do programu AMD Gaming Evolved. Oxide Games projektuje silnik dla architektury 64-bitowych wielordzeniowych procesorów - "Dodając obsługę Mantle do naszego wieloplatformowego, 64-bitowego silnika Nitrous otrzymujemy znaczący zysk w wydajności na sprzęcie, który wspiera tę technologię i to bez zbyt dużych nakładów pracy”.

Źródło: Rebellion

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.