Ray-Ban Stories – okulary przygotowane wspólnie z Facebookiem dostępne w cenie Oculus Quest 2
O tak zwanych inteligentnych okularach mówiło się od wielu lat, ale dopiero Google Glass przyniosły w tym względzie konkrety. Miałem okazję wielokrotnie sprawdzać ich możliwości i każdorazowo byłem nimi oczarowany. Sęk w tym, że nie miały one zbyt wielu funkcji „smart”. Gadżet, w mojej ocenie, był przeznaczony dla konkretnych specjalistów do realizacji wybranych zadań. Policjanci, ratownicy czy handlowcy – z pewnością wymienione grupy użytkowników mogły wykorzystać w 100% możliwości Google Glass. Choć sprzęt testowo trafił do niektórych jednostek, w regularnym wykorzystaniu przeszkadza wysoka cena. Dziś jest to wyłącznie ciekawostka. Kolejnym, tym razem mocno lifestylowym akcentem były Spectacles od Snapchata, które na dobrą sprawę były jednak tylko okularami z kamerą. Właśnie tą drogą zamierza pójść Facebook ze swoimi Ray-Ban Stories
Facebook stworzył okulary ze zintegrowanymi kamerkami. Ray-Ban Stories to połączenie silnej marki i nowinki technologicznej. Niestety, twórcy grubo przesadzili z ceną, która może przeszkodzić w sukcesie.
HTC Vive Pro 2 – test gogli VR za niemal 4 tys. zł. Jak wypadają na tle poprzedniej generacji, a jak na tle tańszych Oculus Quest 2?
Koniec przecieków, analiz i domysłów. Facebook oficjalnie zaprezentował okulary Ray-Ban Stories. Celowo nie dodaję tutaj słowa „inteligentne”, gdyż nie uświadczymy w nich szeroko rozumianych funkcji smart. Niemniej, gadżet może przypaść do gustu użytkownikom serwisów społecznościowych, którzy w sposób nader intensywny korzystają z możliwości zamieszczania na profilach swoich materiałów wideo. Mam tu na myśli szczególnie krótkie formy, które cieszą się ostatnio rosnącą popularnością. Dobrze, czym więc są Ray-Ban Stories? Tak naprawdę stylistycznie nie odbiegają one od „zwykłych” Ray-Banów. Forma pozostała niemal niezmieniona, a jedyne, co zauważymy, to nieco grubsze elementy oraz dwie kamery.
The Matrix Resurrections - Warner Bros zaprezentował pierwszy trailer produkcji. Neo, Trinity i powrót do Matriksa!
Aparaty z matrycami o rozdzielczości 5 MP zostały umieszczone na przeciwległych krańcach oprawek. Jednostki pozwalają na nagrywanie 30-sekundowych klipów oraz wykonywanie zdjęć, a aktywacja funkcji odbywa się przy użyciu przycisku lub za pomocą asystenta głosowego. Osoby nagrywane przez użytkownika zostaną poinformowane o tym fakcie „świecącą się” diodą. Urządzenie współpracujące z nową aplikacją Facebook View pozwala na edycję materiałów, a następnie udostępnianie treści na Facebooku, Instagramie oraz WhatsApp. Co ciekawe, możemy „wysłać” nasze zdjęcia i wideo także na Snapchat, TikTok i do wielu innych aplikacji. Ray-Ban Stories będą dostępne w 20 wariantach, a ich ceny zaczynają się od 299 dolarów. Początkowo, dostępność zostanie ograniczona do USA, Australii, Kanady, Irlandii, Włoch i Wielkiej Brytanii.