Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMD

Łukasz Stefaniak | 25-04-2023 13:30 |

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMDTechnika DLSS 3 to rozwiązanie, które pozwala znacząco zwiększyć liczbę FPS-ów w grach. Niestety jej obecne implementacje mogą sprawiać problemy. Najnowsze doniesienia pokazują, że dotknęły one dzieł CD Projekt RED. Zarówno w Wiedźminie 3, jak i Cyberpunku 2077, po aktywowaniu techniki można zauważyć wyraźne zacięcia obrazu podczas wychodzenia z menu lub ekwipunku. Testy pokazują, że problem powiązany jest z procesorami firmy AMD.

Najnowsze testy pokazują, że na procesorach AMD, po aktywowaniu techniki NVIDIA DLSS 3, można odnotować wyraźne zacięcia obrazu. Problem dotyczy gier CD Projekt RED i znacząco utrudnia rozgrywkę.

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w grach Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMD [1]

Premiera NVIDIA GeForce RTX 4070 - Test wydajności karty graficznej. Czy będzie szybsza od GeForce RTX 3080 Ti?

Testy przeprowadził portal DSOGaming, ale częściowo mogę potwierdzić występowanie problemu także u siebie. Najczęściej objawia się on podczas wychodzenia z menu, ekwipunku postaci, dziennika czy mapy. Dotyczy zatem szeroko pojętego interfejsu. Przy aktywowanym DLSS 3 i włączoną techniką śledzenia promieni, dochodzi do kilkukrotnego zamrożenia ekranu na ułamek sekundy. O ile w spokojniejszych momentach nie jest to nadmiernie irytujące, to potrafi być bardzo kłopotliwe w bardziej intensywnych fragmentach. Portal donosi, że problemy mogą występować także podczas przerywników filmowych czy nawet w trakcie normalnej rozgrywki. Testy były przeprowadzone na procesorze AMD Ryzen 9 7950X3D i karcie NVIDIA GeForce RTX 4090. Co ciekawe, na jednostce Intel Core i9 9900K w ogóle nie występują.

NVIDIA podobno wstrzymuje produkcję kart graficznych GeForce RTX 4070 z powodu słabej sprzedaży

O podobnych problemach donoszą także inni posiadacze procesorów AMD Ryzen 7000. Z przeprowadzonych przeze mnie testów wynika jednak, że nie ograniczają się one wyłącznie do najnowszej serii jednostek firmy z Santa Clara. Na warsztat wziąłem Cyberpunka 2077 i komputer wyposażony w CPU AMD Ryzen 7 5700X oraz kartę NVIDIA GeForce RTX 4070. Skorzystałem przy tym z najnowszej wersji sterowników (531.68) oraz systemu Windows 11. Po aktywowaniu Path Tracingu i DLSS 3 odnotowałem podobne objawy, jak na powyższym materiale filmowym, choć na nieco mniejszą skalę. Gra po wyjściu z menu czy ekwipunku potrafi poważnie zaciąć się kilkukrotnie na ułamek sekundy. Wyłączenie DLSS 3 całkowicie rozwiązuje problem. Przetestowałem też, jak wygląda sytuacja po wyłączeniu Path Tracingu i ustawieniu samego Ray Tracingu na Ultra. Co ciekawe, w tym przypadku nie ma żadnych problemów, pomimo włączenia Frame Generation.

NVIDIA DLSS 3 - pojawiły się problemy z wydajnością w grach Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 na komputerach z procesorami AMD [2]

Cyberpunk 2077 - 30 FPS-ów w trybie Ray Tracing: Overdrive na karcie GeForce RTX 3050? To możliwe, ale wymaga modowania gry

Mam oczywiście świadomość, że łączenie tych dwóch podzespołów potrafi ograniczać kartę w niektórych zastosowaniach, ale nie powinno to tak rażąco wpływać na wydajność gry w połączeniu z DLSS 3. Z racji, że problem dotyczy zarówno Wiedźmina 3, jak i Cyberpunka 2077, można podejrzewać, że ma bezpośredni związek z implementacją techniki NVIDII w REDEngine. W tym drugim przypadku zacięcia występują tylko przy jednoczesnym używaniu trybu Ray Tracing: Overdrive i Frame Generation. Pozostaje zatem czekać na odpowiednie poprawki do gier lub sterowników, a do tego czasu albo pogodzić się z zacięciami, albo dokonać odpowiednich modyfikacji w ustawieniach tych tytułów.

Źródło: DSOGaming
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 39

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.