Nowe sterowniki Intel iGPU. Sporo optymalizacji dla gier
Ostatnie dni to głośne dysputy na temat najnowszych konsumenckich kart graficznych od NVIDII. Jedni zachwycają się możliwościami związanymi z Ray Tracingiem, inni zaś ubolewają nad szalenie wysokimi cenami oraz brakiem porównań wydajności względem poprzednich generacji. Jednak nadal jest spora grupa osób, których temat ten zupełnie nie interesuje. Korzystają oni bowiem z zintegrowanych układów graficznych, czy to iGPU od Intela czy propozycji APU od AMD. Dzisiaj skupimy się na pierwszym przypadku, bowiem Niebiescy zaprezentowali właśnie nową wersję swoich sterowników. Wśród najważniejszych zmian mowa o optymalizacjach dla popularnych gier, łatkach bezpieczeństwa oraz poprawkach błędów.
Niestety, jak zwykle pojawiło się kilka nowych błędów, o których Intel już wie. Mowa o anomaliach w grach Monster Hunter: World oraz Stonehearth czy problemach z wirtualnymi maszynami korzystającymi z benchmarków 3D.
Jaki procesor wybrać? Test AMD Ryzen 5 2600 vs Intel Core i5-8400
Najnowszy zestaw sterowników dla zintegrowanych układów graficznych w procesorach Intela nosi oznaczenie 24.20.100.6286 i mowa o paczce o wadze 364 MB dostępnej do pobrania TUTAJ. Przygotowana ona została z myślą o procesorach szóstej, siódmej i ósmej generacji. Ucieszeni powinni być zwłaszcza gracze, bowiem dodano wsparcie lub znacząco poprawiono optymalizację dla popularnych tytułów takich jak World of Warcraft: Battle for Azeroth (DirectX 11 i 12), Jurassic World Evolution, Monster Hunter: World, Vampyr, Strange Brigade, Pro Evolution Soccer 2019, F1 2018, Destiny 2 z dodatkiem Forsaken oraz Phantom Doctrine.
Test pamięci RAM DDR4 - Single vs Dual vs Quad Channel
Prócz tego poprawki objęły streaming przy użyciu kodeka AVC i niskiego bitrate, dynamiczne zmiany odświeżania częstotliwości obrazu przy odtwarzaniu materiałów wideo i łatki bezpieczeństwa. Zerknięto i rozwiązano najczęściej zgłaszane błędy czyli problemy z nakładką Steam w Dota 2, anomalie graficzne w Titanfall 2, Minecraft i LEGO NINJAGO Movie, wyłączanie się sterownika w Unravel Two, problemy z zapamiętywaniem rozdzielczości przy dwóch ekranach, stereoskopowym 3D lub kolorami przy korzystaniu z YouTube i akceleracji sprzętowej. Niestety, jak zwykle pojawiło się kilka nowych błędów, o których Intel już wie. Mowa o anomaliach graficznych w grach Monster Hunter: World oraz Stonehearth czy zanikach obrazu na maszynach wirtualnych korzystających z benchmarków 3D oraz platformy YouTube.