ATI przygotowuje się do DX10
ATI przygotuje się intensywnie do wejścia na rynek z nowymi produktami zgodnymi z DirectX 10. Ma ułatwione zadanie, ponieważ nabyła doświadczenia w produkcji urządzeń zawierających unified Shaders dzięki współpracy z Microsoftem przy produkcji konsoli Xbox 360. Nadchodzący procesor graficzny nosi nazwę R600 i jego specyfikacja jest nadal nieznana. Można przypuszczać, że będzie mocniejszy niż Xenos, używany w konsolach Xbox. Szczegóły nie są znane, lecz można spodziewać się nawet 64 jednostek Pixel Shader.
Obecnie ATI używa R580, zgodnego z Shader model 3.0 który może przetwarzać 48 pikseli i osiem vertexów podczas jednego cyklu zegara. Obowiązuje więc pewien stosunek przetwarzanych danych. W przypadku Unified Shaders i Shader model 4.0, nie będzie takich ograniczeń. Procesor posiadający 64 jednostki unified Shaders będzie w stanie zbalansować przetwarzanie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oznacza to na przykład wykonanie 64 operacji jedynie na wierzchołkach, na pikselach, bądź też obu na raz w dowolnym stosunku (na przykład 20 operacji na pikselach i 44 na vertexach). DirectX 10 sprawi więc, że na rynku pojawi się wiele nowego, i jeszcze lepszego sprzętu, więc możemy się przygotować do zbliżającego się wielkimi krokami technologicznego wyścigu zbrojeń ATI i Nvidii.
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop GPU - Jak radzi sobie topowy, mobilny Blackwell po zwiększeniu TGP do 250 W?
51
AMD Radeon RX 9070 XT nadal na szczycie listy bestsellerów w MindFactory. Również tańsze modele RDNA 4 są rozchwytywane
202
AMD FSR 4, FSR 3.1 z Frame Generation oraz Intel XeSS 2 z Frame Generation w końcu zmierzają do Cyberpunk 2077
114
Prawie 20-letnie karty AMD Radeon wciąż otrzymują aktualizacje sterowników. Sprawdź, czy Twoja też się załapie
36