Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

directx

Winlator - nareszcie uruchomisz niemal każdą grę z Windowsa na Androidzie! Darmowy projekt już dostępny. Jak z niego skorzystać?

Winlator - nareszcie uruchomisz niemal każdą grę z Windowsa na Androidzie! Darmowy projekt już dostępny. Jak z niego skorzystać?

Rozwój technologii w ostatnich dwóch dekadach był dość dynamiczny. Tak naprawdę większość urządzeń, które były produkowane w jednym roku, w następnym mogły zostać uznane za sporo mniej wydajne i nie tak funkcjonalne. I choć w ostatnich latach branża nie rozwija się w tak błyskawicznym tempie, to cały ówczesny proces pozwolił nam na trzymanie małych komputerów w naszych kieszeniach. Dzisiejsze smartfony i tablety są już na tyle wydajne, że radzą sobie z emulowaniem coraz nowszych konsol....

Chińska firma Moore Threads prezentuje karty graficzne z układami MTT S80 oraz MTT S3000 do gier i obliczeń AI

Chińska firma Moore Threads prezentuje karty graficzne z układami MTT S80 oraz MTT S3000 do gier i obliczeń AI

Rynek kart graficznych opiera się przede wszystkim na układach NVIDII oraz AMD (niedługo być może także Intela), jednak w Państwie Środka od czasu do czasu pojawiają się także nowe jednostki GPU od lokalnych producentów. Niektórzy nie mają łatwo, o czym przekonał się pewny chiński startup Biren Technology - produkcja ich układów graficznych została bowiem zablokowana w fabrykach TSMC. Teraz inna firma, już bardziej znana - Moore Threads, zaprezentowała dwa nowe układy graficzne. I to dość szybko,...

Moore Threads MTT S60 i S2000 - nowe karty graficzne z chińskim rodowodem. Są zgodne z DirectX, Vulkan i OpenGL

Moore Threads MTT S60 i S2000 - nowe karty graficzne z chińskim rodowodem. Są zgodne z DirectX, Vulkan i OpenGL

Rynek kart graficznych opiera się przede wszystkim na układach NVIDII, AMD i Intela, jednak w Państwie Środka od czasu do czasu pojawiają się także nowe jednostki GPU od lokalnych producentów. Jednym z nich jest założona ledwie 18 miesięcy firma Moore Threads. Mimo krótkiej historii jej rozwój robi ogromne wrażenie, jednak nie powinien specjalnie dziwić. Na jej czele stoi Zhang Jianzhong, który był globalnym wiceprezesem i dyrektorem generalnym firmy NVIDIA. Co więcej, sam koncern cieszy się wsparciem...

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika...

Innosilicon Technology ujawnia kartę graficzną Fenghua No.1 z pamięcią GDDR6X, przygotowaną na rynek serwerów i PC

Innosilicon Technology ujawnia kartę graficzną Fenghua No.1 z pamięcią GDDR6X, przygotowaną na rynek serwerów i PC

Obecnie na rynku kart graficznych dominują układy NVIDII oraz AMD, natomiast już za kilka miesięcy do rywalizacji włączy się także Intel. Każda z trzech firm oferuje także bardzo wydajne akceleratory do zastosowań HPC. W przypadku NVIDII mowa o układzie Ampere A100, AMD niedawno zaprezentowało akcelerator Instinct MI250X oraz MI250 z budową MCM. Intel z kolei finalizuje prace nad swoim akceleratorem Ponte Vecchio. Niemniej coraz częściej słyszymy głosy o chińskich producentach, którzy wprowadzają...

Google Chrome 94 z WebCodecs i WebGPU – granie w przeglądarce internetowej stanie się jeszcze przyjemniejsze

Google Chrome 94 z WebCodecs i WebGPU – granie w przeglądarce internetowej stanie się jeszcze przyjemniejsze

Przeglądarka internetowa Google Chrome 94 w wersji beta wykorzysta nowe standardy, których głównym celem jest poprawa wrażeń płynących z wirtualnej rozrywki w postaci streamingu gier wideo. Uściślając – chodzi o dwa różne rozwiązania, które łączy jeden wspólny cel. Nowości to kodeki WebCodecs oraz eksperymentalna funkcja WebGPU. Obydwie technologie będą kluczowe dla rozwoju rynku strumieniowania gier w usługach dostępnych za pośrednictwem przeglądarki internatowej, ale nie jest to jedyne ich...

3DMark Sampler Feedback nowym testem wydajności. Pakiet 3DMark od teraz z pełną obsługą DirectX 12 Ultimate

3DMark Sampler Feedback nowym testem wydajności. Pakiet 3DMark od teraz z pełną obsługą DirectX 12 Ultimate

Na początku 2020 roku, firma Microsoft zaprezentowała biblioteki DirectX 12 Ultimate, wśród których znajdziemy kilka przydatnych funkcjonalności tj. DirectX Ray Tracing Tier 1.1, Mesh Shaders czy Variable Rate Shading, czyli cieniowanie o zmiennej częstotliwości. Biblioteki DirectX 12 Ultimate są w pełni zgodne z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX z rodziny Turing oraz Ampere, kartami AMD Radeon RX 6000, wykorzystujących architekturę RDNA 2 oraz nadchodzącymi układami Intel ARC, opartymi na architekturze...

AMD Radeon RX 5700 - Karty graficzne bez obsługi Crossfire

 AMD Radeon RX 5700 - Karty graficzne bez obsługi Crossfire

Temperatury za oknem już dawno zmalały, a mimo to od wczoraj panuje gorąca, czerwona wręcz atmosfera. Przynajmniej w świecie nowych technologii. Wszystko to za sprawą amerykańskiego giganta w postaci AMD, który jednego dnia zaserwował nam dwie premiery - procesory Ryzen 3000 oraz karty graficzne AMD Navi. Kto czytał nasze recenzje ten wie, że było na co czekać. Kolejny raz otrzymaliśmy udane, wydajne produkty w cenach niższych niż u konkurencji. Zbyt pięknie by mogło być to prawdą? Poniekąd. Czerwoni...

Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu

Hitman 2 otrzyma obsługę DirectX 12 w najnowszym patchu

IO Interactive zapowiedziało, że „Hitman 2” otrzyma nowy patch dodający do gry wsparcie dla interfejsu graficznego DirectX 12. Co ciekawe, pierwsza odsłona zresetowanej serii Hitman działała na podstawie dwóch API, DirectX 11 i 12, pomiędzy którymi można było się swobodnie przełączać. Renderowanie wykonywane przez nowszy interfejs graficzny w teorii powinno być lepiej zoptymalizowane pod wielordzeniowe procesory. Hitman 2 jest tytułem wydawanym przez WB Games, które zdaniem osób bliskich sprawie...

AMD pracuje nad własną technologią wygładzania wzorem DLSS

AMD pracuje nad własną technologią wygładzania wzorem DLSS

Sztuczna Inteligencja to często bardziej chwyt marketingowy, niż rzeczywistość. Presja konkurencji, a czasem i udane rozwiązania technologiczne, skłaniają jednak firmy do wykorzystywania AI w swoich produktach. Nie inaczej jest z kartami graficznymi. Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskim mediom, powiedział, że AMD szykuje własne rozwiązanie łączące AI i wygładzanie krawędzi w grach. Wykorzystując własne GPU i implementację algorytmów uczenia maszynowego API DirectML, AMD może zaoferować...

Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing

Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing

Ostatnie dni na rynku krat graficznych, nie licząc zamieszania z największymi azjatyckimi markami oraz GeForce Partner Program, zdecydowanie poświęcone są zapowiedziom wprowadzenia raytracingu pod domowe strzechy. Swoim użytkownikom obiecali to zarówno Zieloni, jak i Czerwoni, czyli zasadniczo cały segment rozwiązań gamigowych. Teraz zaś dodatkowo mówi o tym fińska firma Futuremark, stojąca za najpopularniejszym komputerowym benchmarkiem. Stworzyli oni i upublicznili specjalne demo korzystające z DirectX...

3DMark Time Spy zostanie zaktualizowany o test Extreme 4K

3DMark Time Spy zostanie zaktualizowany o test Extreme 4K

Fińskiej firmy Futuremark raczej nikomu z naszych Czytelników nie trzeba przedstawiać. O ile niekoniecznie wszyscy musieli korzystać z ich flagowego produktu jakim bez wątpienia jest 3DMark, tak program znany powinien być chociażby z nazwy. Wykorzystywany jest przez wielu - graczy, hobbystów, osoby podkręcające swoje podzespoły oraz wiele z branżowych redakcji. W ten właśnie sposób sam 3DMark oraz wyniki z niego często goszczą na naszym portalu przy okazji plotek, przecieków oraz testów najnowszych...

AMD Ryzen 5 2500U - czterordzeniowiec z RX Vega na pokładzie

AMD Ryzen 5 2500U - czterordzeniowiec z RX Vega na pokładzie

Premiera Ryzenów z pierwszej generacji jest już za nami, a całość domknęły procesory AMD Ryzen 3. Niezależnie o sympatii i antypatii, trzeba przyznać, że Czerwoni wrócili do gry, prezentując naprawdę ciekawe procesory sprawdzające się w określonych zadaniach. Tym samym ich udziały na rynku zaczynają rosnąć, pojawia się jednak jeden problem - co z laptopami i komputerami biurowymi? W obu przypadkach często obecność zintegrowanego układu graficznego decyduje o zakupie. Niestety, tutaj sprawa...

GPU-Z 2.1.0 - kilka poprawek oraz wsparcie dla NVIDIA Tesla

GPU-Z 2.1.0 - kilka poprawek oraz wsparcie dla NVIDIA Tesla

Są takie programy, których używa prawie każdy z nas. Jednogłośnie okrzyknięte zostały przez komputerowych maniaków najlepszymi lub po prostu nie posiadają bezpośredniej konkurencji. Świetnym przykładem takiej aplikacji jest GPU-Z wywodzący się z zagranicznego portalu TechPowerUp. To małe i niepozorne oprogramowanie, w którym drzemie spora moc służy do odczytywania parametrów kart graficznych. Zarówno modeli od NVIDII, AMD, jak i zintegrowanych układów w procesorach Intel. Dzisiaj wydana została...

AMD Ryzen R5 1400 - Test na GeForce GTX 1060 i Radeon RX 480

AMD Ryzen R5 1400 - Test na GeForce GTX 1060 i Radeon RX 480

Wydajność procesorów AMD Ryzen w grach komputerowych wzbudza wiele skrajnych emocji, które zagorzałym zwolennikom produktów firmy z Sunnyvale pozwalają nawet wysnuwać oskarżenia, że wszystkie testy przedstawiające Ryzeny w gorszym świetle zostały wykonane niewłaściwie lub celowo zmanipulowane. Takie paszkwile to niestety smutna internetowa rzeczywistość, jednak wśród najróżniejszych teorii spiskowych wyłoniła się interesująca poszlaka warta dokładniejszego zweryfikowania, a dotycząca wpływu...

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Star Citizen, największy sukces gamingowych akcji crowfundingowych, powoli zbliża się do premiery. Choć ma mieć ona miejsce w tym roku, to dokładna data nie jest jeszcze znana. Wciąż pojawiają się jednak nowe informacje dotyczące gry. Jedną z nich jest to, że studio Cloud Imperium Games postanowiło zrezygnować ze wspierania DirectX 12. Wybrali Vulkana - API od konsorcjum Khronos. Jego największą zaletą jest, według CIG, pozostawienie użytkownikom możliwości wybory sytemu. Poza tym Vulkan nie różni...

Nowe sterowniki NVIDII z poprawioną wydajnością w DirectX 12

Nowe sterowniki NVIDII z poprawioną wydajnością w DirectX 12

Dzisiaj odbyła się długo wyczekiwana przez wszystkich fanów wydajności premiera, która wprowadziła na rynek kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti. Jak sami mogliście przekonać się w naszym premierowym teście jest to obecnie najwydajniejszy układ skierowany do użytkowników głównego nurtu. Jednak to nie koniec dobrych nowin, bowiem amerykańska firma z Santa Clara postanowiła miło zaskoczyć resztę swoich konsumentów. Zieloni zaprezentowali dzisiaj również nowe sterowniki Game Ready. Ich najnowsza...

MSI przygotowuje Radeona RX 460 w wersji low profile

MSI przygotowuje Radeona RX 460 w wersji low profile

W przypadku konsumenckiego rynku kart graficznych sytuacja ma się pozornie identycznie, do tej panującej wśród procesorów. Obecni są dwaj znaczący gracze, którzy stanowią główne, skonfliktowane siły. Pikanterii dodaje fakt, iż jeden z nich - AMD, musi walczyć zarówno wśród osób planujących wymianę CPU jak i GPU. Jednak na ringu, gdzie zmagania toczone są z zielonym konkurentem w postaci NVIDII sytuacja wygląda nieco lepiej. Tutaj czerwoni potrafią stanowić zaciekłą konkurencję, która ma swój...

MSI AfterBurner 4.3.0 Beta 14 - wsparcie dla DirectX 12

MSI AfterBurner 4.3.0 Beta 14 - wsparcie dla DirectX 12

W środowisku komputerowym są takie programy, bez których wielu użytkowników nie może się obyć. Zależnie od stopnia wtajemniczania, czyli posiadanej wiedzy oraz sposobu w jaki korzystamy z jednostki będą wymieniane różne nazwy. Nawet jeśli z danego akurat sami nie korzystamy, to często określenie obiło się nam już o uszy w przeszłości. Za przykład posłużyć mogą CCleaner, CPU-Z, GPU-Z, HWMonitor, Kombustor, OCCT, HD Tune czy MSI AfterBurner. To właśnie ostatni z przytoczonych trafi dzisiaj...

Rusza otwarta beta Battlefield 1 - Do zobaczenia na froncie!

Rusza otwarta beta Battlefield 1 - Do zobaczenia na froncie!

Już wczoraj pierwsi szczęśliwcy, do których uśmiechnął się los mogli w okolicach godziny ósmej a dziewiątej rano znaleźć wezwanie na wojenny front. Na szczęście nie był to mail od Rejonowej Wojskowej Komisji Lekarskiej ani tym bardziej zapowiedź zbliżającej się wojny i mobilizacja służb rezerwowych. Chętnych do walki szukało Electronic Arts, zapraszając ich wcześniej do otwartej bety najnowszej części znanej serii gier Battlefield. Cała reszta osób, która niestety nie została wylosowana...

3DMark Time Spy - nowy benchmark wydajności DirectX 12

3DMark Time Spy - nowy benchmark wydajności DirectX 12

Fińskiej firmy Futuremark raczej nikomu z naszych czytelników nie trzeba przedstawiać. O ile niekoniecznie wszyscy musieli korzystać z ich flagowego produktu jakim bez wątpienia jest 3DMark, tak program znany powinien być chociażby z nazwy. Wykorzystywany jest przez wielu - graczy, hobbystów, osoby podkręcające swoje podzespoły oraz wiele z branżowych redakcji. W ten właśnie sposób sam 3DMark oraz wyniki z niego często goszczą na naszym portalu przy okazji plotek, przecieków oraz testów najnowszych...

Nowy Hitman wykorzysta DirectX 12 w dniu premiery

Nowy Hitman wykorzysta DirectX 12 w dniu premiery

Już 11 marca bezwzględny, łysy morderca zawita na komputery osobiste oraz konsole nowej generacji. „Hitman” – bo tak nosi tytuł najnowsza odsłona, to pewnego rodzaju odświeżacz serii gry, która już na starcie wprowadza lekkie rozczarowanie wśród graczy. Twórcy zrobili odważny krok, wydając grę w epizodach. Podana wyżej data dotyczy pierwszego skrawka gry. Znajdziemy w niej początkową lokację a wraz z nią pierwszą misję z trybu kariery. Według producenta w drodze jest jeszcze 5 fragmentów...

F1 2015 - Nadchodzi aktualizacja z DirectX 12

F1 2015 - Nadchodzi aktualizacja z DirectX 12

Gracze z niecierpliwością wyczekują pojawienia się pierwszych gier, które w pełni wykorzystają API DirectX 12 już w momencie premiery - założenia technologii Microsoftu wydają się bardzo atrakcyjne, szczególnie dla platformy PC, więc popularność tematu DX12 jest ogromna. Kto nie chciałby zobaczyć lepszych efektów graficznych i zoptymalizowanej wydajności? Nie ulega wątpliwości, że niektóre gry komputerowe dostępne na rynku posiadają zaimplementowane elementy DirectX 12, które nie zostały...

Rise of the Tomb Raider otrzyma niedługo wsparcie dla DirectX 12?

Rise of the Tomb Raider otrzyma niedługo wsparcie dla DirectX 12?

DirectX 12 już teraz wywołuje spore emocje - nawet gdy producenci gier nie zaoferowali nam na razie możliwości przetestowania nowego API w rzeczywistości w gotowych grach najwyższej klasy. Gracze co chwile są kuszeni zakładanym wzrostem wydajności oraz polepszeniem jakości efektów graficznych. Spora w tym rola Microsoftu i deweloperów współpracujących z gigantem - firma wspiera DirectX 12 tylko w systemie Windows 10, a więc zależy jej na dobrej opinii nowego API, co przełoży się na wzrost popularności...

Lionhead: DirectX 12 zapewnia do 40% lepszą wydajność

Lionhead: DirectX 12 zapewnia do 40% lepszą wydajność

Wokół API DirectX 12 urosło już wiele mitów, które nie zostały na razie obalone lub potwierdzone przez producentów gier - nie ulega wątpliwości, że wspomniana technologia jest pewnego rodzaju rewolucją na rynku, bowiem deweloperzy otrzymują nowe możliwości pozwalające nie tylko na zastosowanie lepszych efektów, ale także optymalizację wydajności. O DirectX 12 wypowiadają się co prawda przedstawiciele branży, jednak ich słowa należy często traktować z odpowiednią ostrożnością. Tym razem...

Deus Ex: Mankind Divided ma wspierać DirectX 12 w dniu premiery

Deus Ex: Mankind Divided ma wspierać DirectX 12 w dniu premiery

DirectX 12 jest uważany za wielką nadzieję dla rynku gier komputerowych - po wielu latach zastoju, deweloperzy otrzymają nowe narzędzia umożliwiające jeszcze lepsze wykorzystanie mocy obliczeniowej kart graficznych. Wiele osób zastanawia się obecnie nad szansami dwóch głównych firm produkujących GPU na zdominowanie nadchodzących produkcji poprzez różne "optymalizacje". Na razie zdecydowanie lepiej pod tym względem wypada AMD, które zapowiada nawiązanie współpracy z wieloma studiami rozwijającymi...

DirectX 12 na Xbox One znacznie podniesie wydajność konsoli?

DirectX 12 na Xbox One znacznie podniesie wydajność konsoli?

DirectX 12 ma być niejako rewolucją na rynku gier komputerowych - deweloperzy otrzymają do dyspozycji nowe możliwości, które pozwolą im na tworzenie bardziej rozwiniętych produkcji oferujących lepszą wydajność. To wszystko pozostaje jednak na razie tylko teorią, gdyż trudno znaleźć na rynku tytuł oparty o najnowsze API. Co prawda, pojawiają się pierwsze benchmarki powodujące spore kontrowersje, jednak nie pokazują one jeszcze realnych możliwości DirectX 12. O nowym oprogramowaniu piszemy głównie...

Gry DirectX 12 na celowniku AMD: Jeszcze przyjdzie nasz czas

Gry DirectX 12 na celowniku AMD: Jeszcze przyjdzie nasz czas

O nadchodzących grach korzystających z API DirectX 12 zrobiło się ostatni bardzo głośno - Oxide Games, czyli twórca Ashes of the Singularity wywołał prawdziwą burzę w sieci poprzez przekazanie wybranym serwisom wstępnego benchmarka opierającego się na DX12. Okazało się, że z różnych względów karty graficzne NVIDIA GeForce GTX wypadły niemalże dramatycznie na tle konkurencyjnych Radeonów, co rozpoczęło dyskusję na temat implementacji Async Shaders (asynchroniczne jednostki cieniujące)...

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Premiera systemu operacyjnego Windows 10 była ważna dla użytkowników komputerów PC z kilku powodów - darmowa aktualizacja przeplatana powrotem menu Start i zmianami w interfejsie przyćmiła nowości zaimplementowane pod "maską". Microsoft na swoich konferencjach starał się pokazać graczom, ze przesiadka na dziesiątkę po prostu się opłaca. W jaki sposób? Stawiano przede wszystkim na pokazy integracji komputerów z usługami pochodzącymi z Xboxa, ale nie zapomniano o DirectX 12. O ile sama przesiadka...

WITCH Chapter 0 - Demo technologiczne Square Enix z DirectX 12

WITCH Chapter 0 - Demo technologiczne Square Enix z DirectX 12

DirectX 12 mający zadebiutować razem z systemem operacyjnym Windows 10 wzbudza spore emocje wśród graczy czekających na nowinki technologiczne. Nie ma wątpliwości, że nowe API pozwoli deweloperom na zaoferowanie lepszych efektów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia takich podzespołów jak chociażby procesora - zmniejszenie narzutu na CPU to jedna z głównych zalet DX12. Spore nadzieje w nowej wersji DirectX pokłada przede wszystkim AMD, ale swojej fascynacji nową technologią nie kryje także NVIDIA....

EA: Windows 10 i DirectX 12 minimalnymi wymaganiami w 2016

EA: Windows 10 i DirectX 12 minimalnymi wymaganiami w 2016

Premiera systemu operacyjnego Windows 10 ma być ważnym wydarzeniem dla graczy, a wszystko to z powodu ograniczenia kompatybilności nowego API DirectX 12 tylko do wspomnianej dziesiątki. Osoby korzystające z wcześniejszych wersji nie będą mogły sprawdzić na własnej skórze, jak sprawują się nowe gry komputerowe napisane w oparciu o wspomnianą technologię. O ile debiut samego DirectX 12 odbędzie się już za kilka miesięcy, o tyle pierwsze produkcje korzystające z dobroci tego środowiska pojawią się...

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Możliwa obsługa DirectX 12

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Możliwa obsługa DirectX 12

Wiedźmin 3: Dziki Gon to jedna z tych gier komputerowych, która jeszcze przed swoją premierą cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony społeczności graczy. Jest to spowodowane dobrym marketingiem, współpracą studia CD Projekt RED z NVIDIĄ, ale także przekazywaniem do sieci wielu nowych materiałów pochodzących z gry. Ciężko o tydzień, w którym nie ukazałby się chociaż jeden poważny temat dotyczący najnowszej odsłony przygód Geralta z Rivii. Niedawno dyskutowaliśmy o budżecie przeznaczonym...

Phil Spencer: Pierwsze gry z DirectX 12 jeszcze w tym roku

Phil Spencer: Pierwsze gry z DirectX 12 jeszcze w tym roku

Gracze z niecierpliwością wyczekują nowych technologii, które mają pozwolić na polepszenie jakości grafiki przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnych wymagań sprzętowych, a nawet ich zmniejszeniu... Naprawdę, trudno wierzyć w zapewnienia, że kolejne metody renderowania umożliwią graczom korzystanie ze słabszego sprzętu i płynną obsługę nowych gier - nigdy nie jest tak pięknie, jak zostało to zapowiedziane przez firmy zajmujące się tworzeniem takich rozwiązań. Mówiąc o technologiach mających...

DirectX 12 znalazł się w najnowszym Windows 10 Technical Preview

DirectX 12 znalazł się w najnowszym Windows 10 Technical Preview

System operacyjny Windows 10 zaplanowany na końcówkę tego roku przyniesie wiele nowości. Oprogramowanie tworzone przez Microsoft ma przekonać użytkowników starszych wersji do przesiadki na najnowszy i - jak twierdzi producent - najbardziej dopracowany system  z rodziny Windows. Zmiany w interfejsie, nowe funkcje, przyjazny system darmowej aktualizacji i wiele więcej - to wszystko ma zachęcać klientów, a nie odpychać tak jak miało to miejsce w przypadku wersji 8 lub nawet 8.1. Na niedawnej konferencji...

Konsola Xbox One będzie w pełni kompatybilna z DirectX 12

Konsola Xbox One będzie w pełni kompatybilna z DirectX 12

Wydajność konsoli Xbox One i porównanie jej do osiągów PlayStation 4 to bardzo kontrowersyjne tematy, które teoretycznie powinny być unikane przez Microsoft. Firma z Redmond jest jednak świadoma swoich słabości i stara się przekuć je na sukces w przyszłości - deweloperzy gier już wielokrotnie wspominali o trudnościach związanych z dostosowaniem produkcji do obydwu konsol nowej generacji, bowiem podzespoły znajdujące się w urządzeniu z serii Xbox nie zawsze pozwalają na osiągnięcie zakładanej...

ATI przygotowuje się do DX10

ATI przygotowuje się do DX10

ATI przygotuje się intensywnie do wejścia na rynek z nowymi produktami zgodnymi z DirectX 10. Ma ułatwione zadanie, ponieważ nabyła doświadczenia w produkcji urządzeń zawierających unified Shaders dzięki współpracy z Microsoftem przy produkcji konsoli Xbox 360. Nadchodzący procesor graficzny nosi nazwę R600 i jego specyfikacja jest nadal nieznana. Można przypuszczać, że będzie mocniejszy niż Xenos, używany w konsolach Xbox. Szczegóły nie są znane, lecz można spodziewać się nawet 64 jednostek...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.