Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Mikrotransakcje popłacają. O tym, jak wierzchowiec z World of Warcraft sprzedał się lepiej niż StarCraft II: Wings of Liberty

Szymon Góraj | 13-11-2023 16:30 |

Mikrotransakcje popłacają. O tym, jak wierzchowiec z World of Warcraft sprzedał się lepiej niż StarCraft II: Wings of LibertyNiezależnie od tego, jak wielu graczy się tym denerwuje, temat szeroko pojętych mikropłatności w grach powraca niczym bumerang (a być może tak naprawdę nigdy do końca nie znika). Od kosmetycznych przedmiotów za pieniądze, poprzez mniej bądź bardziej upraszczające rozgrywkę manewry (np. pozwalające częściowo lub w całości uniknąć grindu), aż po najbrutalniejsze zabiegi, czyli pay-to-win. Ostatnio trafiłem na przykrą ilustrację, czemu to nadal postępuje.

Mikropłatności to wielce niepopularna, acz jednocześnie niezwykle skuteczna metoda zarabiania pieniędzy. Dobrym przykładem jest Starcraft II, który przegrywa z... kucykiem z World of Warcraft.

Mikrotransakcje popłacają. O tym, jak wierzchowiec z World of Warcraft sprzedał się lepiej niż StarCraft II: Wings of Liberty [1]

Warner Bros. Games ma skupić się mocniej na grach-usługach. W planach więcej płatnych elementów i silniejsza monetyzacja...

Z nowszych przypadków, Mortal Kombat 1 zebrał z grubsza dobre opinie, a na pewno sporo pozytywnych recenzji, do tego wprowadzane są całkiem interesujące postacie gościnne. Pojawia się jednak nieco głosów krytyki, ostatnio zaś z powodu płatnych fatality. To nie koniec, bowiem już wiadomo, że Warner Bros. Games pójdzie za ciosem i będzie jeszcze agresywniej celować z szeroko pojętymi płatnościami dodatkowymi. Przeglądając te informacje, przypadkiem trafiłem na całkiem ciekawy materiał sprzed dobrych kilku tygodni, ale idealnie podsumowujący temat.

Mikrotransakcje popłacają. O tym, jak wierzchowiec z World of Warcraft sprzedał się lepiej niż StarCraft II: Wings of Liberty [2]

The Elder Scrolls V: Skyrim - gra Bethesdy otrzymała Krein, interesującego nowego moda z fabułą o rozmiarach DLC

Otóż, Jason T. Hall - niegdyś pracownik Blizzarda, obecnie niezależny deweloper - zamieścił na swoim kanale krótki filmik odnoszący się do tematu mikropłatności. Zdradził, że mający kosztować 15 dolarów kucyk w World of Warcraft zarobił więcej pieniędzy niż Starcraft II: Wings of Liberty, nad którym ówcześnie pracował. Od tego czasu minęło zatem dobre kilkanaście lat i jak widać, niewiele się zmieniło. Dopóki rzesze graczy będzie kupować lukratywne wierzchowce, zbroje dla konia i inne świecidełka, dopóty nastawione na zysk korporacje będą działać w taki, a nie inny sposób. Nie ma co się więc dziwić WB Games, które przygotowuje więcej płatności w grach, czy Blizzardowi, każącemu płacić 400 złotych zamiast ok. 200 za dostęp na trzy dni wcześniej do najnowszego dodatku. Jakby to powiedział Todd Howard: "It just works".

Źródło: Pirate Software (Youtube)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 32

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.