Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Globalny rynek smartwatchy notuje wzrost na poziomie 27%. Którzy producenci stanowią trzon segmentu?

Globalny rynek smartwatchy notuje wzrost na poziomie 27%. Którzy producenci stanowią trzon segmentu?Niedawno Couterpoint opublikowało najnowszy raport zawierający statystyki dotyczące światowych dostaw smartfonów. Tym razem na tapet trafiły smartwatche. Z dostępnych danych wynika, iż rynek inteligentnych zegarków w II kwartale 2021 roku urósł o 27% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Choć Apple Watch pozostaje „królem”, za wzrost w dużej mierze odpowiadają czasomierze wycenione na mniej niż 100 dolarów. Rzeczona kategoria cenowa może pochwalić się zainteresowaniem o 547% wyższym niż rok wcześniej. To zasługa lokalnych producentów z Indii. Innymi liczącymi się markami, które utrzymały mocną pozycję, są Huawei, Samsung, Garmin oraz Immo. Przyjrzyjmy się zmianom.

W Q2 2021 rynek smartwatchy zanotował globalny progres wynoszący 27% w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku. Apple, Huawei, Samsung i Garmin nie są jedynymi „wygranymi”. Liczą się także mniejsi gracze.

Globalny rynek smartwatchy notuje wzrost na poziomie 27%. Którzy producenci stanowią trzon segmentu? [1]

Huawei Watch 3 Pro – test smartwatcha z eSIM. Czy w końcu doczekaliśmy się zmian godnych uwagi oraz zakupu?

Według danych Couterpoint za Q2 2021 Apple odpowiada za 28% globalnych dostaw smartwatchy. Aktywna baza użytkowników zegarków firmy z Cupertino przekroczyła 100 milionów. Aż cztery z pięciu najlepiej sprzedających się modeli na świecie należy do serii Apple Watch. Na piątym miejscu znalazł się Imoo Z6-4G. Huawei może pochwalić się wynikiem 9,3% (spadek z 13,1%), natomiast Samsung (7,6%) ustąpił miejsca Imoo (6%). Wzrost odnotował także Garmin, któremu zawdzięczamy dziś 5,8% dostaw. W Q2 ubiegłego roku Indie były niewielkim rynkiem odpowiadającym za 2% globalnego segmentu, ale w Q2 2021 to już 6%. Czemu zawdzięczamy wzrosty?

Globalny rynek smartwatchy notuje wzrost na poziomie 27%. Którzy producenci stanowią trzon segmentu? [2]

Test smartwatcha Samsung Galaxy Watch3 - fitness na bogato

Choć pandemia koronawirusa oznaczała problemy gospodarcze wielu gałęzi elektroniki użytkowej, rynek smartwatchy zdaje się odporny na skutki COVID-19. Okazuje się, że w okresie wzmożonych zachorowań konsumenci zaczęli z większą uwagą podchodzić do kwestii zdrowotnych. Jak wiadomo, inteligentne zegarki pomagają monitorować funkcje życiowe i aktywności fizyczne, a co za tym idzie – ich zakup staje się coraz bardziej uzasadniony. Warto dodać, że istotna część modeli dostępnych na rynku została wyposażona w czujnik SpO2, mierzący poziom wysycenia krwi tlenem, która to czynność jest kluczowa w walce z COVID-19.

Źródło: Couterpoint
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.