Elden Ring otrzyma Ray Tracing na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Gra na PC będzie miała limit FPS
Kilka dni temu studio From Software opublikowało blisko 15-minutowy materiał wideo z nadchodzącej gry Elden Ring. To pozycja, na którą czeka mnóstwo fanów studia. Po trylogii Dark Souls oraz Sekiro: Shadows Die Twice, przyszła pora na kolejne nowe IP japońskiego studia. W przeciwieństwie do poprzednich gier, Elden Ring będzie stawiać na otwarty świat, który będziemy mogli dowolnie przemierzać. Oczywiście nadal powinniśmy oczekiwać wymagającej rozgrywki, aczkolwiek studio już potwierdziło, że próg wejścia dla nowych graczy będzie nieco niższy niż dotychczas. Na premierę musimy jeszcze poczekać kilka miesięcy (debiut w lutym), aczkolwiek do sieci przedostają się kolejne informacje na temat gry. Tym razem dotyczą one technicznej warstwy produkcji. Niektóre z nich są pozytywne... inne mniej.
Poznaliśmy pierwsze szczegóły dotyczące technicznej warstwy gry Elden Ring. Produkcja From Software otrzyma na PC oraz konsolach PlayStation 5 / Xbox Series X wsparcie dla Ray Tracingu. Jednocześnie nawet komputerowa wersja będzie miała ograniczenie do 60 FPS maksymalnie.
Elden Ring z 15-minutowym oficjalnym gameplayem. Poznaliśmy też zawartość edycji kolekcjonerskiej
Elden Ring będzie pierwszą produkcją studia, wspierającą technikę Ray Tracingu. Nie pojawi się on jednak na premierę gry, a w jednej z kolejnych aktualizacji niedługo po debiucie. Co ciekawe, Ray Tracing zawita zarówno na PC jak również konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Xbox Series S nie otrzyma natomiast wsparcia dla RT. Ponadto wszystkie platformy docelowe będą wspierać HDR. Problematyczna wydaje się jednak kwestia płynności. Wersja komputerowa zostanie zablokowana na maksymalnie 60 FPS.
PlayStation 4 | PlayStation 4 Pro | PlayStation 5 | |
Rozdzielczość | Do 1920x1080 | Do 3200x1800 | Do 3840x2160 |
Płynność | 30 FPS | 30 FPS | Do 60 FPS |
Wsparcie dla HDR | Tak | Tak | Tak |
Wsparcie dla Ray Tracingu | Nie | Nie | Tak |
Xbox One | Xbox One X | Xbox Series S | Xbox Series X | PC | |
Rozdzielczość | Do 1600x900 | Do 3840x2160 | Do 2560x1440 | Do 3840x2160 | Do 3840x2160 |
Płynność | 30 FPS | 30 FPS | Do 60 FPS | Do 60 FPS | Do 60 FPS |
Wsparcie dla HDR | Tak | Tak | Tak | Tak | Tak |
Wsparcie dla Ray Tracingu | Nie | Nie | Nie | Tak | Tak |
Elden Ring z datą premiery ustaloną na początek 2022 roku. Twórcy Dark Souls zaprezentowali nowy zwiastun gry action RPG
Informacje dotyczące konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series dotyczą maksymalnych możliwych wartości. Urządzenia będą bowiem oferować dwa tryby obrazu - wydajności oraz jakości. W trybie wydajności będziemy się bawić w maksymalnie 60 FPS, ale przy obniżonej rozdzielczości. Tryb jakości zaoferuje rozdzielczość 4K, ale jednocześnie przy 30 klatkach na sekundę. Ray Tracing na pewno pojawi się w trybie jakości, jednak jego obecność w trybie wydajności wydaje się obecnie niepewna. W przypadku podstawowych konsol PS4/X1 otrzymamy możliwość grania w maksymalnie Full HD (PS4) lub 900p (X1), przy 30 FPS. Wersje PS4 Pro oraz Xbox One X zaoferują z kolei zauważalnie wyższą rozdzielczość, ale w dalszym ciągu przy 30 klatkach. Elden Ring na PC oraz konsolach zadebiutuje 25 lutego 2022 roku.