Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Canal+ ma do zapłaty kilkadziesiąt milionów złotych kary. Oszukani klienci mają otrzymać odpowiednie odszkodowanie

Canal+ ma do zapłaty kilkadziesiąt milionów złotych kary. Oszukani klienci mają otrzymać odpowiednie odszkodowanieTrzeba przyznać, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie próżnuje w ostatnim czasie. W ubiegłych miesiącach mogliśmy usłyszeć o nałożeniu kar, których kwoty sięgały nawet kilkudziesięciu milionów złotych, na wiele firm takich jak Polsat, T-Mobile, czy też Auchan. Tym razem przeanalizowano działania spółki Canal+ Polska i doszukano się nieuczciwych praktyk. W związku z tym firma musi zmagać się teraz z poważnymi konsekwencjami.

UOKiK nałożył karę finansową na Canal+ Polska, której wartość wynosi niemal 50 mln złotych. Na dodatek każdy poszkodowany klient ma uzyskać odpowiednie odszkodowanie od spółki.

Canal+ ma do zapłaty kilkadziesiąt milionów złotych kary. Oszukani klienci mają otrzymać odpowiednie odszkodowanie [1]

T-Mobile z ogromną karą finansową. Firma musi ponieść konsekwencje oszukiwania klientów

W tym wypadku nieuczciwe działania podjęte przez Canal+ Polska, a zasadniczo to przez konsultantów spółki, dotyczyły rozmów telefonicznych kierowanych do klientów. W ich trakcie osoby były manipulowane w taki sposób, aby ostatecznie nieświadomie podpisały równoległą umowę długoterminową. Wszystko opierało się na wizji bezpłatnego prezentu lub dodatkowego pakietu. Klient orientował się w całej sytuacji dopiero wtedy, kiedy mijał bezpłatny okres próbny - natomiast w tym czasie było już za późno, więc musiał opłacać kolejną umowę. 

Canal+ ma do zapłaty kilkadziesiąt milionów złotych kary. Oszukani klienci mają otrzymać odpowiednie odszkodowanie [2]

Grupa OLX na celowniku UOKiK. Zarzuty kierowane do platformy OLX dotyczą systemu ocen, który jest pozbawiony sensu

Konsultanci wmawiali klientom Canal+, że nawiązują z nimi kontakt, ponieważ okoliczności są wyjątkowe lub liczba promocyjnych pakietów jest mocno ograniczona. Często zawyżali także (nawet o 50%!) wyjściowe ceny innych pakietów, aby porównać je tymi, które właśnie oferowali - dzięki temu mogły one się wydawać bardzo atrakcyjne. Za takie działania Canal+ Polska otrzymał karę w wysokości 46 557 853 złotych. Spółka ma także zwrócić koszty osobom, które zawarły umowę w okresie od 10 października 2019 roku do 23 kwietnia 2022 roku. Od decyzji spółka ma prawo się jeszcze odwołać.

Źródło: UOKiK
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.