Asystent Google działa już w aplikacjach FlixBus i Pyszne.pl
Pamiętacie to podniecenie związane z wprowadzeniem Asystenta Google do Polski? Mieliśmy przed oczami głosowe porozumiewanie się z komputerem i smartfonem niczym z filmów science fiction (przynajmniej ja miałem, no, do pewnego stopnia), a otrzymaliśmy... No właśnie, co otrzymaliśmy? Asystent złoży nam życzenia, jeśli w dniu urodzin powiemy do niego "dzień dobry", powiadomi o dacie, godzinie, pogodzie, utrudnieniach na drodze, przypomni o ważnych dla nas sprawach, wybierze połączenie telefoniczne z danym kontaktem, napisze za nas sms... Opowie także dowcip, czy włączy za nas latarkę... Ale pełna funkcjonalność znana z choćby anglojęzycznej wersji językowej, dopiero przed nami. Oto jednak Asystent Google poczynił kolejny krok. A właściwie to FlixBus oraz Pyszne.pl.
FlixBus i Pyszne.pl korzystają już z rozwiązania voice-commerce oferowanym przez Asystenta Google. Możemy już zamówić posiłek lub kupić bilety na przejazdy autobusowe.
Asystent Google oficjalnie wkroczył do Polski. Trwa wdrażanie
Jak informuje portal Wirtualne Media, Google rozszerzył w Polsce funkcjonalność inteligentnego Asystenta, dzięki czemu firmy mogą już uruchamiać na swoich platformach boty, obsługujące klientów. Jako jedne z pierwszych, z rozwiązania voice-commerce skorzystały firmy FlixBus i Pyszne.pl. Dlatego też użytkownicy Asystenta Google mogą za jego pomocą zamówić posiłek lub kupić bilety na przejazdy autobusami. Podczas wdrażania asystenta głosowego do naszego kraju, Google informowało, że na szersze wykorzystanie tej funkcji będziemy musieli jeszcze poczekać. Dotąd z rozwiązania, które wprowadził FlixBlus i Pyszne.pl, korzystał już Play oraz eSky. Niebawem, dzięki platformie Actions of Google (która umożliwia firmom stworzenie komend głosowych), powinny dołączyć kolejne marki.
Asystent Google zawita do aplikacji wiadomości w Androidzie
"Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę - voice-commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu" – ocenia w komunikacie Michał Długosz, product marketing manager w Google - "Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako jedni z pierwszych w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu".