Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Android traci, iOS zyskuje. Polityka cenowa Apple zaczyna przynosić efekty, ale czy zagrozi dominacji zielonego robota?

Android traci, iOS zyskuje. Polityka cenowa Apple zaczyna przynosić efekty, ale czy zagrozi dominacji zielonego robota?Według danych StockApps system Android znajdziemy dziś na prawie 70% smartfonów. Dane ze stycznia 2022 roku wydają się więcej niż pozytywne, ale pamiętajmy o tym, że w połowie 2018 roku udziały Androida wynosiły ponad 77%. Owszem, tytułowa platforma systemowa w dalszym ciągu dominuje na rynku urządzeń mobilnych, ale spadek o około 7 punktów procentowych w ciągu kilku lat może być niepokojącym sygnałem. Nie spodziewałbym się jednak realnego zagrożenia ze strony konkurencyjnych systemów. Android jest obecny w każdym segmencie cenowym i to może być jego największą siłą. Warto jednak spojrzeć na to, jak radzą sobie inni. Okazuje się bowiem, że Apple iOS jest obecny na ponad 25% smartfonów. To wynik o 6% lepszy niż w 2018 roku.

Aż 7 na 10 smartfonów działa dziś pod kontrolą systemu operacyjnego Android. To mniej niż kilka lata temu. Udziały skutecznie podkrada Apple ze swoim mobilnym systemem iOS.

Android traci, iOS zyskuje. Polityka cenowa Apple zaczyna przynosić efekty, ale czy zagrozi dominacji zielonego robota? [1]

Testujemy Xiaomi 12: pierwsze wrażenia z użytkowania bazowego przedstawiciela tegorocznej, flagowej serii smartfonów

Wynik iOS wynoszący 25% udziałów w ujęciu globalnym to powód do dumy Apple. Z informacji wynika, że część użytkowników Androida przesiada się na sprzęt z logo nadgryzionego jabłka na obudowie. To może zaskakiwać, ale czy powinno? Niekoniecznie. Apple w dalszym ciągu wytwarza „drogą” elektronikę, ale to samo można powiedzieć o Samsungu, Sony, a od niedawna – również o Xiaomi. Niemniej, jeszcze kilka lat temu w portfolio produktowym firmy z Cupertino nie mogliśmy znaleźć niżej wycenionych urządzeń. Mogliśmy wybierać pomiędzy kosztownymi świeżynakmi, a kilkuletnimi modelami. Wyjątkiem był Apple iPhone 5C, ale nie odniósł od spektakularnego sukcesu. Pierwszym ukłonem w stronie mniej „zamożnych klientów” był Apple iPhone XR, a za nim poszła seria Apple iPhone SE. Dziś modele z ostatniej linii możemy kupić poniżej 2 tys. złotych. Reasumując – firma powoli wkracza w średni segment cenowy, co odbija się na udziale iOS w rynku.

Android traci, iOS zyskuje. Polityka cenowa Apple zaczyna przynosić efekty, ale czy zagrozi dominacji zielonego robota? [2]

Test Xiaomi 12 Pro: świetny AMOLED 120 Hz, głośniki stereo i Snapdragon 8 Gen 1 mogą nie wystarczyć do sukcesu

W raporcie StockApps znalazły też KaiOS, Windows Phone, Nokia Series 40 i platforma Samsunga. Urządzenia określone jako inne są pozbawione usług Google. Teraz spójrzmy, jak wygląda podział Android vs iOS na poszczególnych kontynentach. W Europie Android ma 69,3%, podczas gdy iOS może pochwalić się aż 30% udziałów. Afryka zdecydowanie preferuje Androida (84%), który również pokonuje iOS (14%). W Ameryce Południowej iOS zgarnia jedynie 10% rynku, za to w Ameryce Północnej mobilna platforma systemowa Apple kontroluje aż 54% rynku i pokonuje Androida, który zdobył 45%. USA jest pod tym względem specyficznym rynkiem, na którym wybór iPhone’a jako podstawowego telefonu jest niemalże standardowym postępowaniem.

Źródło: StockApps
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 97

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.