Max Payne z obsługą Path Tracingu. 22-letnia gra potrafi zachwycić oświetleniem dzięki wykorzystaniu NVIDIA RTX Remix
Już 22 stycznia swoją premierę będzie miała wersja beta edytora, będącego częścią składową narzędzi NVIDIA RTX Remix. Dostęp do niego będzie miał każdy zainteresowany. Wielu moderów już teraz pochwaliło się efektami swoich prac przy remasterowaniu starszych produkcji. Jednym z takich przypadków jest pierwsza część gry Max Payne, która została wzbogacona o obsługę pełnego Ray Tracingu, lepsze modele postaci i tekstury.
Środowisko uruchomieniowe NVIDIA RTX Remix zostało wykorzystane do opracowania remastera pierwszego poziomu gry Max Payne. Dodano Path Tracing i przygotowano ulepszone modele postaci oraz tekstury.
Max Payne oraz Max Payne 2: The Fall of Max Payne doczekają się pełnoprawnych remake'ów! Za projekt odpowiada studio Remedy
Po oficjalnej premierze narzędzi RTX Remix czeka nas zapewne wysyp fanowskich remasterów starszych gier działających w oparciu o DirectX 8 oraz DirectX 9. Na liście jest między innymi znana gra Remedy Entertainment. Niedawno opublikowane zostało demo przedstawiające, jak nieoficjalny remaster będzie wyglądał w praktyce. Można też przekonać się o tym osobiście pobierając odpowiednie pliki z serwisu ModDB. Modyfikacja wykorzystuje prawdopodobnie najbardziej zaawansowaną odmianę Ray Tracingu, czyli Path Tracing. Dzięki temu Max Payne potrafi na nowo zachwycić grafiką.
Max Payne 1 i 2 - dyrektor kreatywny opowiada o kierunku prac nad odświeżeniem klasyków. Wielki projekt w drodze
Do zremasterowania pierwszego poziomu gry wykorzystane zostało prawdopodobnie samo środowisko uruchomieniowe RTX Remix, więc po opublikowaniu odpowiedniego edytora efekt może być jeszcze bardziej imponujący. Max Payne dzięki modyfikacji oferuje współczesne oświetlenie i ulepszone modele postaci oraz tekstury. Całość cechuje się nieco inną paletą barw niż oryginał, ale w mojej ocenie nowa wersja jest nawet bardziej klimatyczna, choć niektóre fragmenty wydają się zbyt ciemne. Modyfikacja powinna nieco osłodzić oczekiwanie na oficjalne remake'i dwóch pierwszych części cyklu. To dopiero przedsmak tego, na co pozwolą w przyszłości narzędzia NVIDII. Na ich bazie powstaje między innymi odświeżona wersja Half-Life 2.
Powiązane publikacje
![Life is Strange: Double Exposure - długi materiał z wypowiedziami twórców i nowymi fragmentami rozgrywki](/files/Image/m165/43909.png)
Life is Strange: Double Exposure - długi materiał z wypowiedziami twórców i nowymi fragmentami rozgrywki
22![Obsidian nie obawia się zamknięcia przez Microsoft. Dyrektor generalny studia ma plany na bliższą i dalszą przyszłość](/files/Image/m165/43901.png)
Obsidian nie obawia się zamknięcia przez Microsoft. Dyrektor generalny studia ma plany na bliższą i dalszą przyszłość
15![Serwis EpicDB ujawnił niezapowiedziane gry wideo. Na pecety mogą zmierzać Rise of the Ronin, BioShock 4 i wiele innych](/files/Image/m165/43891.png)
Serwis EpicDB ujawnił niezapowiedziane gry wideo. Na pecety mogą zmierzać Rise of the Ronin, BioShock 4 i wiele innych
11![Dragon Age The Veilguard - prezentacja blisko 20-minutowego gameplaya z gry. Premiera w 2024 na PC, PS5 i Xbox Series](/files/Image/m165/43882.png)
Dragon Age The Veilguard - prezentacja blisko 20-minutowego gameplaya z gry. Premiera w 2024 na PC, PS5 i Xbox Series
61![Phil Spencer z Microsoftu tłumaczy się ze zwolnień w podległych mu studiach. Mówi o podejmowaniu trudnych decyzji](/files/Image/m165/43880.png)