Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xiaomi pierwszy w historii zostało drugą co do wielkości marką smartfonów. Oto dane IDC, Canalys i Counterpoint

Xiaomi pierwszy w historii zostało drugą co do wielkości marką smartfonów. Oto dane IDC, Canalys i CounterpointIDC (International Data Corporation) publikuje raport „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” za drugi kwartał 2021 roku. W myśl danych, rynek smartfonów wzrósł o 13,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Samsung pozostaje liderem, natomiast niebezpiecznie zbliża się do niego Xiaomi, które odnotowało progres liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 86,6%. Dane pokrywają się z raportami innych agencji analitycznych – Canalys, Strategy Analytics oraz Counterpoint. Xiaomi przekształca swój model biznesowy, stając się przeciwnikiem gigantów. Warto zatrzymać się na chwilę przy twardych liczbach opisujących liderów segmentu. Jest to bowiem preludium do przyszłych zmian, na które wpłynie zamknięcie działu mobilnego LG.

Raporty IDC, Canalys oraz Counterpoint pokazują stan rynku mobilnego w Q2 2021 roku. Choć Samsung pozostaje liderem, firmę dogania Xiaomi, które wprowadziło do sklepów ponad 52 mln smartfonów.

Xiaomi pierwszy w historii zostało drugą co do wielkości marką smartfonów. Oto dane IDC, Canalys i Counterpoint [1]

Samsung Galaxy S21 5G vs Apple iPhone 12 – Porównanie flagowych smartfonów największych konkurentów

Canalys, Couterpoint oraz Strategy Analytics opublikowały swoje raporty już wcześniej. Teraz otrzymaliśmy nowe dane od IDC, które stanowią potwierdzenie dotychczasowych informacji. Wynika z nich, że liderem pozostaje Samsung, który sprzedał 59 mln urządzeń, zajmując 18,8% rynku. Zaraz za nim znajduje się Xiaomi z wynikiem 53,1 mln smartfonów wprowadzonych na rynek, co stanowi 16,9% całego segmentu. Dalej mamy już Apple (44,2 mln i 14,15), OPPO (32,8 mln i 10,5%) oraz Vivo (31,6 mln i 10,1%). Reszta (92,4 mln) odpowiada za pozostałe 29,5% rynku. Jak widać, gigant z Państwa Środka staje się poważnym konkurentem koncernu z Korei.

Xiaomi pierwszy w historii zostało drugą co do wielkości marką smartfonów. Oto dane IDC, Canalys i Counterpoint [2]

Test Xiaomi Mi 11 Lite 5G – Wydajność, aparat oraz akumulator smartfona zostawiają konkurencję w tyle

Samsung odnotował bowiem wzrost na poziomie 9,3%, podczas gdy Xiaomi osiągnęło progres wysokości 86,6%. Całkiem nieźle poradzili sobie również OPPO (37%) oraz Vivo (33,7%). W drugim kwartale 2021 roku wprowadzono do segmentu łącznie 313,2 mln smartfonów, co stanowi wzrost o 13,2%. Biorąc pod uwagę to, że świat elektroniki użytkowej przeżywa kryzys producenci, mają powody do radości. Możemy jednak spodziewać się kolejnych zmian związanych z zamknięciem działu LG Mobile oraz ciągłymi spadkami Huawei.

Źródło: Xiaomi, IDC, Canalys i Counterpoint
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 34

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.