Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xiaomi żegna serię Mi. Kolejne urządzenia producenta zadebiutują pod dobrze rozpoznawalnym brandem

Xiaomi żegna serię Mi. Kolejne urządzenia producenta zadebiutują pod dobrze rozpoznawalnym brandemXiaomi szykuje małą rewolucję w nazewnictwie swoich urządzeń. Nie chodzi wyłącznie o smartfony, lecz o cały ekosystem produktów producenta. Okazuje się, że stosowana od dziesięciu lat marka Mi najzwyczajniej w świecie zniknie z rynku. Zamiast Xiaomi Mi Mix 4 mamy już Xiaomi Mix 4. Podobny los czeka smartfony Xiaomi 12 (zamiast Xiaomi Mi 12), opaski Xiaomi Band oraz inne mniej lub bardziej rozpoznawalne grupy produktowe. Przedstawiciel firmy potwierdził dla serwisu XDA-Developers, iż swoisty rebranding dotknie całego sprzętu z portfolio, czyli telewizory, komputery, suszarki, roboty sprzątające, a nawet hulajnogi. Co skłoniło producenta do takiego kroku? Wbrew pozorom wyjaśnienie działań jest całkiem zrozumiałe.

Marka Mi całkowicie zniknie z rynku. Xiaomi robi porządek z nazewnictwem swoich urządzeń. Tym samym nie możemy spodziewać się już debiutu smartfona Xiaomi Mi 12. Zamiast niego poznamy Xiaomi 12.

Xiaomi kończy z marką Mi. Kolejne urządzenia producenta bez 10-letniego, rozpoznawalnego brandu [1]

Xiaomi ułatwia powrót do szkoły: Smartfony, hulajnogi, przystawki tv i powerbanki nawet kilkaset złotych taniej

W 2011 roku Xiaomi zaprezentowało swój pierwszy smartfon – Mi 1. Wtedy też zaczęła się prawdziwa historia brandu. Nazewnictwo stosowano aż do teraz, choć trzeba mieć świadomość tego, że swojego czasu producent podzielił smartfony na dwie linie – Mi oraz Redmi. O ile ta pierwsza stanowiła trzon portfolio, o tyle druga była świetnym uzupełnieniem kierowanym do oszczędniejszego klienta. Po kilku latach zdecydowano się uczynić Redmi osobną marką, choć zależną Xiaomi. Oba brandy posiadają dziś w swoim portfolio nie tylko smartfony. W grę chodzą gadżety, akcesoria, a nawet pojazdy. Niemniej sygnowanie każdego sprzętu dopiskiem Mi straciło sens z uwagi na rozdzielenie, które miało miejsce wiele lat wstecz. Zaskakujące, iż rebranding ma miejsce dopiero teraz.

Xiaomi kończy z marką Mi. Kolejne urządzenia producenta bez 10-letniego, rozpoznawalnego brandu [2]

Xiaomi Mi 11 – Test flagowego smartfona z układem Qualcomm Snapdragon 888 i najlepszym obiektywem do zdjęć makro

Podczas gdy lwia część producentów skutecznie komplikuje nazewnictwo swoich urządzeń, Xiaomi postanowiło uczynić krok w celu zapewnienia przejrzystości portfolio. Ma to sporo sensu, zwłaszcza że Redmi nie jest jedyną powiązaną z Xiaomi marką. Mamy przecież jeszcze POCO, czyli sprzęt dla osób, dla których stosunek ceny do jakości gra pierwsze skrzypce przy wyborze kolejnego urządzenia. Nie da się również ukryć tego, że trzy, pozornie oddzielne podmioty mogą w efektywniejszy sposób konkurować z innymi obecnymi na rynku graczami.

Źródło: XDA-Developers
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 38

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.