Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xbox One będzie słabszy od PlayStation 4

Arkad | 24-05-2013 14:44 |

Zaprezentowane w tym roku konsole Microsoft Xbox One oraz Sony PlayStation 4 wydawały się być bardzo podobne pod względem specyfikacji, która sugerowała niemal jednakową wydajność obydwu produktów. Jak się okazuje, jednostki AMD APU zastosowane w konsolach nowej generacji różnią się od siebie układem graficznym, czyli kluczowym elementem odpowiadającym za generowanie obrazu. Obydwa modele korzystają z układu AMD Jaguar z rdzeniami x86-64 oraz wbudowanego IGP z rodziny Graphics Core Next. W przypadku konsoli PlayStation 4 mamy do czynienia ze standardowym taktowaniem na poziomie 1,6 GHz oraz układem graficznym Radeon, który posiada 1156 procesorów strumieniowych oraz 32 ROP. Na płycie znajdzie się także pamięć GDDR5 taktowana zegarem 5,5 GHz oraz 256-bitowa szyna danych. Układ dostarczony przez AMD nie jest zgodny z architekturą UMA, toteż pamięć karty graficznej oraz rdzeni nie mogą bezpośrednio współpracować.

Zastosowanie szybkiej pamięci GDDR5 ma skutkować przepustowością na poziomie 176 GB/s. W przypadku konsoli Microsoft Xbox One mamy do czynienia z takimi samymi rdzeniami x86-64 w jednostce AMD Jaguar, jednak zastosowany układ graficzny Radeon posiada już tylko 768 procesorów strumieniowych. Zmiana dotyczy także użytej pamięci, która tym razem korzysta z technologii DDR3-2133 MHz - przepustowość takiego rozwiązania jest zdecydowanie niższa, bowiem wynosi zaledwie 68,3 GB/s. Warto jednak pamiętać, że Microsoft zdecydował się także na 32 MB pamięci SRAM, która oferuje przepustowość na poziomie 102 GB/s oraz zdecydowanie niższe opóźnienia od swojego konkurenta. Sony PlayStation 4 korzysta z systemu opartego na API OpenGL 4.2, natomiast konkurencyjny Xbox One posiada 64-bitowe oprogramowanie z jądrem Windows NT 6.x oraz API DirectX 11.

Źródło: Heise / NextPowerUp

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 10

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.