Watch Dogs Legion - data premiery, gameplay i ray tracing na XSX
Podczas konferencji Ubisoft Forward jedną z najciekawszych gier obok Assassin’s Creed: Valhalla i Far Cry 6 było Watch Dogs Legion, czyli trzecia część serii poświęconej losom hakerów (tym razem grupie DedSec). Zaprezentowano klimatyczny filmowy zwiastun i nowy gameplay z akcją w dystopijnym Lodynie oraz ujawniono nową datę premiery. Ponadto zespół Digital Foundry z brytyjskiego serwisu Eurogamer miał okazję przetestować Watch Dogs Legion z włączonym ray tracingiem, który pojawi się nie tylko w wersji PC, ale także na konsolach nowej generacji. Choć oficjalnie tę informację potwierdził jedynie Phil Spencer z firmy Microsoft, to można oczekiwać, że PS5 nie będzie gorsze pod tym względem.
Na konferencji Ubisoft Forward udostępniono nowy gameplay z gry Watch Dogs Legion. Ponadto ujawniono datę premiery oraz obsługę ray tracingu na konsoli Xbox Series X.
Assassin's Creed Valhalla - trailer, gameplay oraz data premiery
Podczas Ubisoft Forward dowiedzieliśmy się, że Watch Dogs Legion trafi do sprzedaży 29 października 2020 roku na PC, Google Stadia, PlayStation 4 i Xboksa One. Posiadacze wersji konsolowych otrzymają darmową aktualizację w razie przejścia na PS5 i Xboksa Series X. Ale to nie wszystko – po zakończeniu konferencji wybrane redakcje zaczęły publikować bardziej obszerne zapisy rozgrywki, dzięki czemu można lepiej przyjrzeć się temu, co Watch Dogs Legion ma do zaoferowania. Przede wszystkim novum w serii będzie bohater zbiorowy, ponieważ wcielimy się w członków grupy hakerskiej DedSec i gracz będzie mógł zrekrutować praktycznie każdą postać ze świata gry, włącznie ze staruszką, która w przeszłości mogła być zabójczynią na zlecenie. Mają one wyróżniać się indywidualnymi statystykami, a co za tym idzie – to, kim będziemy grali, będzie miało przełożenie na możliwości podczas misji czy eksploracji Londynu.
O tym, że Watch Dogs Legion obsłuży technikę ray tracingu na komputerach osobistych wyposażonych w karty graficzne GeForce RTX, wiemy od dłuższego czasu. Teraz potwierdzono, że będzie ona wspierana na konsoli Xbox Series X (i można śmiało założyć, że także na PS5). Digital Foundry testowało wersję preview i na GeForce RTX 2080 Ti nie udało się osiągnąć 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p i ustawieniach Ultra przy włączonym ray tracingu (odbicia), więc było zmuszone ustawić limit FPS na 30. Wyższą płynność animacji uda się uzyskać dopiero po (znacznym?) cięciu detali i/lub rozdzielczości albo po aktywacji DLSS 2.0. Niestety, Digital Foundry nie miało okazji sprawdzić, jak Watch Dogs Legion działa przy włączonej technice upscalowania firmy NVIDIA, która również trafi do gry.