Vive, czyli wirtualna rzeczywistość w wykonaniu HTC i Valve
Przed dzisiejszą konferencją HTC w Barcelonie mało kto spodziewał się prezentacji produktu, który w chwili obecnej ma niewiele wspólnego z rynkiem mobilnym. Niektórzy przewidzieli pokaz sportowej opaski, inni liczyli na premierę inteligentnego zegarka - skończyło się na trzech urządzeniach, a mianowicie na smartfonie HTC One M9, opasce HTC Grip oraz tajemniczym hełmie HTC Vive. Tym razem zajmiemy się ostatnią zapowiedzią, której chyba mało kto się spodziewał. Na wielkim ekranie ukazało się logo Valve i wtedy wszyscy już wiedzieliśmy, że HTC wspomni o technologii przyszłości dla graczy. Plotki o wirtualnej rzeczywistości w wykonaniu twórcy platformy Steam pojawiały się już od dawna, jednak trudno było powiązać plany amerykańskiej firmy z HTC. Okazuje się, że producent smartfonów ma do zaoferowania swoje własne rozwiązania sprzętowe, dzięki czemu Valve przeskoczy jeden z progów dzielących go od debiutu na tym rynku.
Dzisiaj nie otrzymaliśmy tak naprawdę żadnych konkretów - dowiedzieliśmy się, że obydwie firmy stworzą własną platformę VR i to byłoby na tyle. Zaprezentowany prototyp może oczywiście zmienić swój wygląd oraz kształt. Co jest jednak ważne, edycja deweloperska ma pojawić się w najbliższym czasie, a finalny wariant dla konsumentów powinien zadebiutować jeszcze w tym roku.
Valve i HTC chcą zawładnąć rynkiem wirtualnej rzeczywistości.
Zaletą HTC Vive ma być wysoka ergonomia i możliwość przemieszczania się użytkownika. Jeśli chodzi o specyfikację techniczną, to w chwili obecnej mówi się o obrazie o rozdzielczości 1200x1080 (na oko) pikseli oraz odświeżaniu na poziomie 90 Hz. Zastosowania technologia nie powinna wywoływać niepożądanych efektów, takich jak zawroty głowy... chociaż z tym bywa różnie. Nie zabraknie także wbudowanego systemu dźwiękowego.
Urządzenie posiada wiele sensorów wykrywających ruch głowy - co więcej, HTC Vive będzie również analizowało przestrzeń wokół użytkownika i dostosowywało obraz do rzeczywistych obiektów. Możliwości rozwoju tego projektu jest naprawdę wiele, a współpraca z Valve oznacza implementację technologii VR w czołowych grach od dostawcy Steama.
Źródło: The Verge / HTC / TechCrunch