Huawei posiada już 22% polskiego rynku smartfonów
Gdyby jeszcze 3 lata temu poprosić kogoś o wymienienie wiodących producentów telefonów komórkowych, zapewne usłyszelibyśmy o Nokii, Samsungu, Apple, trochę rzadziej o Sony, LG czy HTC. Praktycznie nikt nie kojarzył jeszcze wtedy chińskiej firmy Huawei, która na naszym rynku funkcjonuje już od dłuższego czasu. Koncern bardzo długo pozostawał w cieniu gigantów branży, a kojarzony był przeważnie ze słabszymi modelami dodawanymi za symboliczną złotówkę do najtańszych abonamentów. Ostatnie lata przyniosły jednak znaczne zmiany, a można powiedzieć, że wręcz rewolucję w postrzeganiu marki. Dziś chińskiego producenta kojarzy praktycznie każdy, a smartfony Huawei niepostrzeżenie zagarnęły 22% rodzimego rynku.
Dziś obserwujemy olbrzymi boom na produkty Huawei, dzięki któremu produkty takie jak P8 lite czy P9 lite zdobywają coraz szersze rzesze fanów.
Dane dotyczące udziału chińskiego producenta w polskim rynku smartfonów opublikował Instytut GFK i dotyczą one I kwartału 2016 roku. Wynika z nich, że Huawei zwiększył swoje udziały w polskim rynku o 833% w stosunku do poprzedniego roku. Taki wynik zdecydowanie robi wrażenie. Warto przy tym zauważyć, że firma notuje bardzo dobrą passę także w innych krajach, w związku z tym na dzień dzisiejszy jest trzecim co do wielkości producentem smartfonów na świecie zaraz za Samsungiem i Apple. Według przedstawicieli Huawei, powodem takiego sukcesu jest oferowanie klientom bardzo dobrych urządzeń w korzystnych cenach, a także olbrzymiej innowacyjności własnych inżynierów. Nie bez znaczenia są także intensywne działania marketingowe, w które zaangażowany jako ambasador marki jest bardzo rozpoznawalny piłkarz Robert Lewandowski.
Huawei P9 Lite - premiera smartfona ze średniej półki
Oczywiście, Huawei nie zamierza spocząć na laurach i już dziś za pośrednictwem swoich przedstawicieli snuje plany, aby w ciągu najbliższych pięciu lat wyprzedzić dotychczasowych liderów branży i stać się największym producentem smartfonów na świecie. Czy im się to uda? Czas pokaże. Na dzień dzisiejszy perspektywy dla marki wyglądają naprawdę obiecująco. Strategia firmy by oferować klientom produkty o znacznie lepszym współczynniku ceny do jakości od konkurencji w połączeniu z agresywną kampanią reklamową, bez wątpienia przynosi zamierzony efekt. Nie bez znaczenia jest także wzrost zainteresowania zachodnich klientów ofertą chińskich producentów, w której upatrują się alternatywy dla bardziej renomowanych marek, które popadły ostatnio w lekką stagnację. Dzięki temu możemy obserwować dziś olbrzymi boom na produkty Huawei, dzięki któremu produkty takie jak P8 lite czy P9 lite zdobywają coraz szersze rzesze fanów.