Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

UPC bez wiedzy klientów obniża prędkość bezprzewodowej sieci Wi-Fi

Morfeusz888 | 04-06-2014 14:35 |

Nikt z nas nie lubi, gdy podczas gry lub oglądania filmu streamowanego z jakiegoś serwisu Internet co chwilę przycina. W takich sytuacjach wystarczy tylko chwila, a człowiek przypomina sobie coraz to lepsze wyrazy pochodzące ze słownika łaciny podwórkowej. Niestety w dzisiejszym świecie dostęp do Internetu jest tak samo ważny jak dostęp do prądu elektrycznego, a jego braki powodują poważne oburzenie użytkownika. Niestety firma UPC ostatnimi czasy boryka się z dość dużymi problemami technicznymi - są one na tyle poważne, iż pokuszono się o zdalne zmniejszenie przepustowości łącza po standardzie WiFi na urządzeniach klienckich, oczywiście nikogo o tym fakcie nie informując. Osoby, które korzystają z łącza o przepustowości 60 Mb/s mogły doczekać się „zaszczytu” obniżenia prędkości sieci po standardzie WiFi do 3 Mb/s. Obniżka prędkości jest jak widać znaczna i użytkownicy, którzy do routera mają podłączone urządzenia mobilne bądź nawet telewizory z pewnością obniżkę prędkości odczuli od razu.

Filmy w wysokich rozdzielczościach nie będą odtwarzane płynnie przy tak niskich transferach. Wielu klientów z tego powodu postanowiło wezwać technika i dopiero pomoc techniczna uświadomiła użytkowników, że prędkość sieci została zmniejszona przez producenta. Ci, którzy posiadają urządzenia umożliwiające obniżenie prędkości mogą niestety być świadkami zrywania połączenia. Oczywiście lepiej jest mieć wolniejszy Internet niż nie mieć go wcale, jednak w takiej sytuacji dostawca powinien poinformować swoich użytkowników o problemie i zakomunikować, iż na ich urządzeniach nastąpi zmniejszenie transferu do czasu usunięcia awarii. Niestety w tym przypadku komunikacja zawiodła, zaś klienci niepotrzebnie nabawili się kilku siwych włosów.

UPC z jednej strony chciało dobrze, jednak nikt z nas nie lubi, kiedyś ktoś obcy bez naszej wiedzy zmienia konfigurację naszego routera. Mamy nadzieje, że awaria zostanie szybko usunięta, a użytkownicy zostaną odpowiedni nagrodzeni za cierpliwość. Osoby, które chcą przywrócić standardową prędkość sieci mogą spróbować w tej sprawie skontaktować się z telefonicznym oddziałem UPC, jednak nie mamy pojęcia czy dostawca będzie w ogóle przyjmował tego typu prośby. Macie doświadczenie z tego typu problemami?

Wystarczy tylko poinformować użytkowników, a afera byłaby zdecydowanie mniejsza.

Źródło: Forsal

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.