Unreal Engine 4.0 w tym roku! Wymaga mocy 10x Xbox 360
Unreal Engine trzeciej generacji to chyba najpopularniejszy silnik wśród producentów gier, chociaż gracze wydają się odrobinę znudzeni jego nagminnym wykorzystywaniem, bowiem większość tytułów wygląda przez to niemalże identycznie. Jakościowo UE 3.0 dzisiaj zresztą już raczej nie powala, dlatego Epic Games podjęło męską decyzję, że w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy zostanie zaprezentowany Unreal Engine 4.0! Pamiętacie demo technologiczne Samaritan? Powinniście, ponieważ jak powszechnie wiadomo przedstawiało możliwości nowego silnika - bardzo imponujące, ale podobnież pełna wersja zaoferuje jeszcze więcej (aktualnie część kodu pochodzi z UE 3.0). Podczas imprezy DICE Summit 2012 głos zabrał szef Epic Games, udzielając jednej niezwykle interesującej odpowiedzi - mianowicie: jaki sprzęt będzie potrzebny do wygenerowania tak zaawansowanej grafiki w czasie rzeczywistym...
Tim Sweeney zasugerował, że „Samarytanina” byłaby w stanie udźwignąć konfiguracja dziesięciokrotnie mocniejsza od Xbox 360. Demko wymaga wydajności około 2,5 teraFLOPS-ów, więc stanowiłoby wyzwaniem nawet dla najnowszych kart graficznych, a przy okazji dodajmy, iż Xbox 360 oferuje jedynie 0,25 teraFLOPS-a. Czy faktycznie spodziewać należy się konsol kolejnej generacji dziesięć razy mocniejszych od poprzedników? To chyba zbyt optymistyczny scenariusz, wszak zwykle „żywe” gry wyglądają gorzej od prezentacji i charakteryzują niższymi wymaganiami. Pożyjemy, zobaczymy... Mamy przeczucie, że Epic razem z NVidia niebawem przy okazji premiery Keplera zaprezentują coś ciekawego...
Źródło: Kotaku