Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Steam uruchamia funkcję strumieniowania gier dla wszystkich

Arkad | 22-05-2014 00:23 |

Po wielu miesiącach prób i przygotowań nadeszła pora na udostępnienie jakże ważnej funkcji dla wszystkich użytkowników platformy Steam - usługa o nazwie In-Home Streaming to nic innego jak ukłon w stronę graczy posiadających w domu lub biurze kilka komputerów o różnej wydajności. Nie od dzisiaj wiadomo, że przyszłość gamingu należy raczej do architektury klient-serwer i zerwanie uzależnienia wydajności gry od posiadanego sprzętu jest tylko kwestią czasu. Na razie dostawcy takich usług nie mają zbyt wielkiego pola do popisu z powodu relatywnie słabych łącz internetowych i opóźnień związanych z przesyłem danych od klienta do serwera i na odwrót. Czym dokładnie jest usługa Steam In-Home Streaming? Funkcja dostępna obecnie w wersji testowej umożliwia uruchamianie wymagających gier na komputerach wyposażonych w stosunkowo słabe podzespoły dzięki strumieniowaniu obrazu z mocniejszego komputera będącego niejako serwerem dla naszej rozgrywki - oczywiście płynność gry zależy od podzespołów serwera.

Uproszczony schemat usługi Steam In-Home Streaming

Urządzenia znajdujące się w sieci lokalnej mogą zostać sprzężone do współpracy i przekazywać dane w obrębie platformy Steam. Warto wspomnieć, że obecnie obydwa komputery muszą znajdować się w jednej sieci LAN, a systemy operacyjne muszą posiadać odblokowany port 27036. Funkcja In-Home Streaming może sprawdzić się w przypadku notebooków i tutaj warto wyposażyć się w standardowy kabel zakończony wtyczką RJ-45 zamiast połączenia bezprzewodowego - nawet przy popularnym standardzie 802.11n zdarzają się problemy z jakością rozgrywki, a typowe połączenie lokalne przy użyciu przewodu o prędkości 100 Mb/s rozwiązuje wiele problemów. Obecnie funkcja dostępna jest dla posiadaczy systemów Windows 7 lub wyżej, jednak Valve planuje w najbliższej przyszłości dodać obsługę dla Mac OS X oraz Linuksa i SteamOS.

Znane problemy i sposoby radzenia sobie z nimi:

Zacznijmy od zupełnych podstaw, a mianowicie instalacji platformy Steam na obydwu komputerach sprzężonych w jednej sieci lokalnej - po przejściu procesu powinniśmy zaznaczyć opcję otrzymywania aktualizacji beta w ustawieniach aplikacji (prawdopodobnie nie jest to wymagane, ale warto zabezpieczyć się przed problemami). Następne logujemy się na obydwu komputerach przy pomocy tego samego konta, po czym po raz kolejny przechodzimy do ustawień i zakładki Strumieniowanie. Jeśli po zalogowaniu się na obydwu komputerach nie widzimy drugiego urządzenia we wspomnianym oknie, to musimy zastanowić się nad poprawnością budowy naszej sieci LAN - zarówno klient jak i serwer muszą znajdować się w tej samej sieci, czyli muszą być na przykład podłączone do jednego routera lub switcha. Jeśli nasz partner ma status Niepodłączony, to warto przejść do trybu Big Picture i odszukać tą samą zakładkę w ustawieniach na pełnym ekranie - osobiście mi to pomogło. Jeśli nasze komputery mają status połączonych, to pozostaje nam przejść do biblioteki gier na komputerze kliencie i uruchomić grę przy pomocy przycisku "Strumieniuj z <nazwa serwera>".

Jak wrażenia po szybkim teście?

Valve informuje nas, że funkcja In-Home Streaming jest w dalszym ciągu w fazie testowej i możemy napotkać wiele problemów związanych ze strumieniowaniem naszych gier. Niestety doświadczyłem tego na własnej skórze i nie było mi pisane rozegrać więcej niż jedną szybką rundę w Counter-Strike: Global Offensive, bowiem później obydwa komputery straciły ze sobą połączenie - bezpowrotnie. Od nowa uruchamiałem aplikacje Steam jedna po drugiej, logowałem się kilka razy, klikałem w niemal wszystkie przyciski w Ustawieniach i nic nie pomogło. Jeśli będziecie mieli więcej szczęścia to podzielcie się swoimi wrażeniami w komentarzach.

Więcej informacji na oficjalnej stronie Steam

Ustawienia strumieniowania w trybie Big Picture

Źródło: Valve / PurePC

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.