Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Samsung zapłaci 340 tys. dolarów kary za kupione komentarze

Arkad | 24-10-2013 21:56 |

Zdarzyło Wam się kiedyś skorzystać z opinii innych użytkowników na temat danego sprzętu? Nie jest tajemnicą, że wielu czytelników podejmuje decyzje o zakupie produktu sprawdzając wcześniej komentarze na temat wybranego modelu lub marki - jest to oczywiście w pełni zrozumiałe i naturalne. Producenci elektroniki (a tak naprawdę oddziały marketingu) znają wiele sposobów na przyciągnięcie potencjalnego klienta do swojego wynalazku, który pod naporem reklam oraz innych sztuczek kupuje produkt odpowiedniej marki... W komentarzach pod artykułami oraz na forum można spotkać się ze zjawiskiem obrony danej firmy za wszelką cenę - niektórzy użytkownicy wręcz wykłócają się z innymi osobami biorącymi udział w dyskusji i obracają minusy danego sprzętu w wielkie pozytywy. W takich przypadkach nie raz spotykamy się z określeniem "fanboy", które nie zawsze używane jest w odpowiedni sposób.

Jak myślicie, wszystkie opinie zamieszczane pod wpisami na temat danego sprzętu są prawdziwymi przemyśleniami komentującego? Oczywiście że nie... Firmy stosują swoje marketingowe sztuczki również na forach i portalach internetowych - zazwyczaj bardzo łatwo wykryć pracownika-naganiacza danej korporacji, gdyż jego komentarze nie będą zbytnio pasowały do ogólnego języka komentarzy, aczkolwiek agencje marketingowe poprawiły się ostatnio w tego typu działaniach. Tajwańska Komisja Uczciwego Handlu (FTC) nałożyła właśnie na Samsunga karę w wysokości 340 tys. dolarów za działanie mające na celu zniszczenie reputacji jednego z konkurentów oraz polepszenie opinii na temat koreańskich produktów.

Główną ofiarą kampanii Samsunga było ponoć HTC, które miało spotkać się z nieprzychylnymi komentarzami na swój temat. Tajwańska komisja FTC twierdzi, że koreańska korporacja wynajęła wielu pracowników z różnych agencji PR w celu całkowitego opanowania tajwańskich for internetowych - kara nie ominęła również marketingowców zamieszanych w całą sprawę. Podobne praktyki stosuje prawie każda znacząca firma na rynku, jednak Samsung został przyłapany już dwa razy w tym roku.

Źródło: The Verge

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 12

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.