Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

92% gier sprzedawanych na PC to wersje cyfrowe. Koniec pudełek?

Arkad | 19-08-2014 13:10 |

Jeszcze do niedawna pokój każdego prawdziwego gracza był przystrojony przez dziesiątki pudełek znajdujących się na jakże wyeksponowanych półkach zawieszonych zazwyczaj tuż nad monitorem - kolekcjonowanie fizycznych gier było niewątpliwie ciekawym zajęciem dla każdego pecetowca, który chciał pokazać swoje przywiązanie do danej marki lub dystrybutora. Taka moda nie trwała jednak wiecznie, gdyż z biegiem lat dystrybucja pudełkowa zaczęła wyraźnie słabnąć i oddawać coraz większe udziały swojemu cyfrowemu krewnemu. W sklepach z elektroniką użytkową w dalszym ciągu znajdziemy półki wypełnione pokaźną liczbą gier, jednak klienci decydujący się na wybór pudełka należą zazwyczaj do użytkowników konsol Xbox lub PlayStation.

Pecetowi gracze już od jakiegoś czasu dosłownie bojkotują fizyczne wydania ich ulubionych produkcji, a wszystko to za sprawą popularnych platform do gier, które od kilku lat wymagają od nas założenia cyfrowego konta i pobrania dodatkowej zawartości w celu uruchomienia gry instalowanej z płyty DVD... W takiej sytuacji wygodni użytkownicy wolą od razu zakupić grę przez Internet i rozpocząć ściąganie kilkunastu gigabajtów z serwerów producenta zamiast wybierać się do sklepu w celu nabycia plastikowego pudełka z niezbyt przydatnym krążkiem.

Jeden z morderców fizycznej dystrybucji.

No dobrze, cały czas piszemy o rosnącej popularności cyfrowej dystrybucji, a jak wygląda to wszystko w procentach? Według najnowszych wyników opublikowanych przez agencję DFC Intelligence, gry kupowane w 2013 roku za pośrednictwem popularnych platform takich jak Steam lub Origin zajęły aż 92% rynku! Jeszcze cztery lata temu wyniki osiągane przez cyfrową dystrybucję wynosiły około 50%, więc możemy mówić o naprawdę sporym wzroście.

Bez stałego łącza internetowego ani rusz...

W przypadku konsol do gier statystyki pokazują mizerne zainteresowanie graczy zakupem gier przez Internet, bowiem tutaj cyfrowa dystrybucja stanowi około 20% całego rynku. Już niedługo czołowi dystrybutorzy zdecydują się prawdopodobnie na całkowite wycofanie pudełek ze sklepów, jednak na taką rewolucję przyjdzie nam jeszcze zapewne trochę poczekać.

Źródło: VG247 / ArsTechnica

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 58

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.