Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nowy Steam Controller bez dotykowych paneli

Morfeusz888 | 16-01-2014 16:03 |

Valve od jakiegoś czasu próbuje zmienić podejście użytkowników do gier i rozrywki w salonie - oprócz systemu Steam OS i konsol Steam Machines przypominających zwykłe pecety najciekawszym elementem dla wielu graczy był Steam Controller. Urządzenie od samego początku było wyposażone w dotykowe membrany zamiast analogowych gałek oraz posiadało dotykowy wyświetlacz. Niestety testerzy zostali obdarzeni wcześniejszym prototypem, który zamiast dotykowego ekranu wyposażony został w analogowe przyciski. Według zapewnień Valve koniec prac nad finalną wersją kontrolera miał się zakończyć w tym samym czasie co i systemu operacyjnego Steam OS. Korporacja postanowiła jeszcze bardziej poeksperymentować ze swoim urządzeniem i ulepszona wersja nie posiada dotykowego ekranu.

Kolejna zmiana to pozbycie się kabla na rzecz łączności bezprzewodowej - urządzenie będzie zasilane dwoma bateriami typu AA. Steam Controller zostanie wyposażony w żyroskop oraz w czujniki biometryczne, aczkolwiek ten drugi wariant jest mocno dyskusyjny, ponieważ deweloperzy chcą tą funkcjonalność zaimplementować w innym okresie czasu. Dlaczego Valve zdecydowało się na przeprojektowanie swojego pada? Dokładnie nie wiadomo. Być może problemem było znalezienia miejsca do ulokowania baterii służących do zasilania urządzenia lub inne problemy techniczne, których rozwiązanie wiązało się z porzuceniem dotykowego ekranu.

Powrót do korzeni?

Sama zmiana w budowie kontrolera nie pociągnie za sobą żadnych poważnych konsekwencji. API jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie, więc programiści nie będą musieli modyfikować za wiele kodu. Nie ma co się dziwić, że Valve eksperymentuje ze swoim urządzeniem. Cały projekt jest póki co w fazie beta, więc wszelkie zmiany nie szkodzą nikomu. Szkoda, że firma tak postanowiła postąpić. Zastąpienie znacznej ilości przycisków dotykowymi elementami było w pewnym sensie rewolucją. Cóż, widocznie wygrały przyzwyczajenia.


Poprzednia wersja kontrolera

Nowa wersja pada

Nowa wersja w dłoniach

Źródło: SteamDB

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.