Microsoft sprzedał 200 milionów licencji na Windowsa 8
System operacyjny Windows 8 od samego początku wzbudzał spore kontrowersje związane z nowym interfejsem użytkownika - znane i lubiane menu Start ułatwiające dostęp do najważniejszych funkcji naszego komputera zostało zastąpione tzw. Modern UI (wcześniej Metro lub Ekran Startowy), które podobnie jak poprzednik ma pokazywać kluczowe aplikacje, foldery i tym podobne. Kontrowersyjny interfejs to również dziesiątki gotowych programów wyświetlanych w formie "żyjących" kafelków, jakie miały być główną zaletą nowego systemu. Microsoft miał naprawdę trudne zadanie, gdyż poprzedni Windows naprawił wszystkie wady Visty i stał się najpopularniejszym oprogramowaniem wykorzystywanym na całym świecie - jak zachęcić użytkowników do przesiadki, skoro wykorzystywany OS całkowicie odpowiada ich potrzebom? Oczywiście najprościej jest zaoferować producentom korzystne warunki na instalowanie systemu na nowych urządzeniach wprowadzanych do sklepów.
W takim przypadku każdy klient decydujący się na zakup danego notebooka lub peceta tworzył od razu ekosystem "ósemki". Do sieci trafiły właśnie informacje na temat sprzedaży Windowsa 8 od jego premiery - Microsoft sprzedał już ponoć 200 milionów licencji na swój najnowszy system operacyjny, co można uważać za sukces korporacji z Redmond. Oczywiście porównanie do Windowsa 7 nie wygląda już tak znakomicie (240 milionów w 12 miesięcy), jednak warto pamiętać o różnych przeciwnościach, które znacząco zwolniły sprzedaż "ósemki". Kwietniowa premiera aktualizacji Update 1 dla Windowsa 8.1 na pewno pomoże twórcy w polepszaniu wizerunku swojego oprogramowania i napędzi sprzedaż kontrowersyjnego, ale całkiem udanego produktu.
Szampany w Redmond na pewno wystrzeliły - pytanie tylko w jakiej ilości ;]
Źródło: Neowin